• رویداد «سکو» فراخوان داد

    رویداد «سکو» فراخوان داد

    جزئیات نخستین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی عالم محمد (ص) با عنوان «سکو» امروز ۱۹ آذرماه در نشست خبری این رویداد تشریح شد.

  • نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین؛ دیپلماسی عمومی فرهنگی

    نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین؛ دیپلماسی عمومی فرهنگی

    خوزه رافائل سیلوا آپونته سفیر ونزوئلا در بازدید از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین گفت: ما آثاری را از کشورهای مختلف در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین شاهد هستیم که با یک نگاه و بدون درگیری زبان‌های مختلف می‌توان آن‌ها را درک کرد؛ یک تصویر کار هزار حرف را انجام می‌دهد.

  • نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آمریکای لاتین» تمدید شد

    نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آمریکای لاتین» تمدید شد

    بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان «آمریکای لاتین» تا پایان روز ۳ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران تمدید شد.

  • 📷 بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    📷 بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز ۲۴ آبان ماه از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین که این روزها در موزه هنرهای معاصر برپاست، بازدید کرد و پس از تماشای آثار روی دیوار رفته از ۱۵ کشور آمریکای لاتین، به نقش و همکاری حوزه هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در رویدادهای فرهنگی هنری اشاره کرد.

  • بازدید مرتضی سرهنگی و زینب سلیمانی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    بازدید مرتضی سرهنگی و زینب سلیمانی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین

    ناهید منصوری- خبرنگار، مرتضی سرهنگی و زینب سلیمانی فرزند شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین که این روزها به همت حوزه هنری در موزه هنرهای معاصر برپا شده، بازدید کردند.

  • کاریکاتور یک ابزار رسانه‌ای برای نقد است

    کاریکاتور یک ابزار رسانه‌ای برای نقد است

    زهرا بخشی، خبرنگار- نشست تخصصی نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این نشست که سید مسعود شجاعی طباطبایی اجرای آن را برعهده داشت، آرتور کمچیس، از چهره‌های برجسته در عرصه کارتون و کاریکاتور و رئیس موزه کاریکاتور مکزیک، رائول فرناندو زولتا، هنرمند مطرح کلمبیا و ایوان ارنستو لیرا هنرمند صاحب سبک ونزوئلا در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

  • کاریکاتور نیاز به تعادل میان طراحی و ایده دارد

    کاریکاتور نیاز به تعادل میان طراحی و ایده دارد

    ناهید منصوری، خبرنگار- کارگاه کارتون با موضوع طنز گرافیکی با حضور آرس، هنرمند کارتونیست کوبایی در موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

  • زبان هنر اسلحه ماست

    زبان هنر اسلحه ماست

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- کاریکاتوریست‌های کشورهای آمریکای لاتین که همزمان با برگزاری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین به ایران سفر کرده‌اند، ۱۳ آبان بعد از شرکت در راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

  • فریاد به زبان هنر ، تاثیرات بین المللی بزرگی دارد

    فریاد به زبان هنر ، تاثیرات بین المللی بزرگی دارد

    ناهید منصوری، خبرنگار- حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح 13 آبان ماه- روز مبارزه با استکبار جهانی- از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر بازدید کرد.

  • 🎥بازدید هنرمندان حاضر در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین از حوزه هنری

    🎥بازدید هنرمندان حاضر در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین از حوزه هنری

    تعدادی از هنرمندان مطرح کشورهای آمریکای لاتین که آثارشان در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین به نمایش درآمده، در بازدید از حوزه هنری انقلاب اسلامی از نزدیک با بخش‌هایی از فعالیت‌های مختلف آن آشنا شدند.

  • 📷 بازدید هنرمندان تجسمی آمریکای لاتین از موسسه نام حوزه هنری

    📷 بازدید هنرمندان تجسمی آمریکای لاتین از موسسه نام حوزه هنری

    ۱۰ کاریکاتوریست معروف و مطرح کشورهای آمریکای لاتین همچون ونزوئلا، کوبا، آرژانتین و... میهمان نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین هستند که از ۱۱ تا ۲۸ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر برپاست . صبح جمعه ۱۲ آبان، این هنرمندان پس از حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی و ضبط برنامه‌های مستند و تلویزیونی از آنها، از موسسه « نام» بازدید کردند.

  • نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین افتتاح شد

    نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین افتتاح شد

    آئین گشایش نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین با حضور محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر کشور کوبا در ایران، محمود سالاری، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، سید امیرناصر جاوید، قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل، علی فروزافر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمد حسین نیرومند، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد زرویی نصرآباد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه‌ هنری، سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر نمایشگاه و جمعی از هنرمندان و هنردوستان، در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

  • حوزه هنری میزبان هنرمندان مطرح آمریکای لاتین شد

    حوزه هنری میزبان هنرمندان مطرح آمریکای لاتین شد

    به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین که از ۱۱ تا ۲۸ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر برپاست پای ۱۰ کاریکاتوریست معروف و مطرح کشورهای لاتین همچون ونزوئلا، کوبا، آرژانتین و... را به ایران باز کرده است. ۵نفر از این هنرمندان با حضور در حوزه هنری انقلاب اسلامی، از نزدیک با بخش‌هایی از فعالیت‌های مختلف حوزه هنری آشنا شدند.

  • این نمایشگاه، «رویدادی ممتاز »‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است

    این نمایشگاه، «رویدادی ممتاز »‌ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور هنرمندان آمریکای لاتین» با آثار ۴۰۰ هنرمند با موضوعات استکبارستیزی، ضدصهیونیستی و طوفان الاقصی از ۱۱ تا ۲۸ آبان در موزه هنرهای معاصر تهران برپا می‌شود. سیدمسعود شجاعی طباطبایی، دبیر نمایشگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری درباره این رویداد بین‌المللی و اثر آن در ابعاد ملی و بین المللی می‌گوید و معتقد است که این نمایشگاه یک رویداد ممتاز هنری در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

  • نمایش آثار ضد صهیونیستی هنرمندان آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران

    نمایش آثار ضد صهیونیستی هنرمندان آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران

    نشست خبری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، صبح سه شنبه نهم آبان با حضور سید مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر نمایشگاه، سید امیرناصر جاوید ، قائم مقام رئیس‌حوزه هنری در امور بین‌الملل و محمد خراسانی‌زاده ، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر ، برگزار شد.

  • «واکاویِ نگاهِ چریکی یک عکاس به جنگ» در سومین پاتوق عکس

    «واکاویِ نگاهِ چریکی یک عکاس به جنگ» در سومین پاتوق عکس

    سومین پاتوق عکس خانه عکاسان ایران با موضوع «واکاویِ نگاهِ چریکی یک عکاس به جنگ» برگزار می‌شود.

  • وعده خداوند بر نابودی اسرائیل است

    وعده خداوند بر نابودی اسرائیل است

    زهرا بخشی، خبرنگار- مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به یاد کودکان بی دفاع غزه و در راستای محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی؛ کارگاه تجسمی« کوتاه تر از کودکی» را در کارگاه هنرهای تجسمی مرحوم حبیب الله صادقی برگزار کرده است. استاد عبدالحمید قدیریان یکی از هنرمندان حاضر در این کارگاه تجسمی است که در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری درباره این کارگاه می گوید و اتفاقات دردناک غزه.

  • بوم‌ها مظلومیت کودکان غزه را فریاد می‌زنند

    بوم‌ها مظلومیت کودکان غزه را فریاد می‌زنند

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- قلب‌ها از تصاویری به درد می‌آید که تمام شدنی نیستند و این روزها مدام تکرار می‌شوند اما هیچ وقت تکراری نمی‌شوند. هر روز کودکی بی‌گناه و بی‌پناه مظلومانه در خون خودش می‌غلطد و درد این تصویر نه با گذر زمان تسکین پیدا می‌کند و نه هر انسان آزاده‌ای می‌تواند به راحتی از کنار آن بگذرد. در چنین حال و هوایی هنرمندان دغدغه‌مند در کارگاه تجسمی مرحوم حبیب الله صادقی دور هم جمع شده‌اند تا در کارگاه تجسمی« کوتاه‌تر از کودکی» مظلومیت کودکان بی‌دفاع غزه را به تصویر بکشند. گرچه ترسیم آن حجم از رذالت صهیونیست‌ها درهیچ کلامی نخواهد گنجید اما شاید بتوان آن را بر بوم نقاشی کرد یا با صدای بلند نستعلیق آن را فریاد زد و به گوش جهانیان رساند.

  • غزه؛ سرزمین عاشقانی که از کربلا الگو گرفتند

    غزه؛ سرزمین عاشقانی که از کربلا الگو گرفتند

    ناهید منصوری، زهرا بخشی- کارگاه هنرهای تجسمی حبیب الله صادقی امروز پرترددترین بخش حوزه هنری انقلاب اسلامی بود. چهره‌های آشنا و نامدار هنرهای تجسمی یکی پس از دیگری از راه می‌رسیدند تا رویداد مهمی را رقم بزنند. این بار نه از همایش خبری است و نه از افتتاح گالری. هنرمندان آمده‌اند تا از مظلومیت مردمان، خصوصا کودکان غزه بگویند؛ نه با شعار و حرف؛ که با زبان هنر. زمین پوشیده شده از مشمع‌های بزرگ، بوم‌هایی که روی سه‌پایه هستند، جوهر و قلم‌هایی که آماده خلق کلمات و تصاویرند و طرح‌های اولیه‌ای که قرار است نمادی از مظلومیت کودکان غزه باشند. اینجا جوش و خروش هنری در جریان است. هیجانی که از تپش قلب‌های میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان برای سرزمین غزه و مردمان مظلومش جریان گرفته و آنها را بیشتر از گذشته به هم نزدیک کرده و قرار است به دست هنرمندان عینیت پیدا کند.

  • رویداد مسابقه پوستر «الاقصی» برگزار می‌شود

    رویداد مسابقه پوستر «الاقصی» برگزار می‌شود

    رویداد مسابقه پوستر «الاقصی» به همت مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

  • کارگاه تجسمی کوتاه‌تر از کودکی؛ صدای مظلومیت مردم غزه

    کارگاه تجسمی کوتاه‌تر از کودکی؛ صدای مظلومیت مردم غزه

    مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به یاد کودکان بی دفاع غزه و در راستای محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی؛ کارگاه تجسمی« کوتاه تر از کودکی» را از دوم تا سوم آبان‌ماه در کارگاه هنرهای تجسمی مرحوم حبیب الله صادقی برگزار می‌کند.

  • نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» افتتاح شد

    نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» افتتاح شد

    زهرا بخشی، خبرنگار- نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد محمد اسدی جوزانی، هنرمند نقاش انقلابی از سوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افتتاح شد.

  • نمایشگاهی که غرور و مقاومت را روایت می‌کند

    نمایشگاهی که غرور و مقاومت را روایت می‌کند

    زهرا بخشی، خبرنگار- نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» شامل آثار گروهی عکاسان رسانه‌های فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان الاقصی، از سوی خانه عکاسان ایران افتتاح شد.

  • علیه فراموشی

    علیه فراموشی

    در مراسمی که شامگاه ۲۳ مهرماه در مسجد جامع کرمان برگزار شد ، از ده پوستر که از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با هدف بزرگداشت سالگرد حماسه بزرگ ۲۴ مهرماه ۵۷ تولید شده است، رونمایی شد . در این مراسم که‌ استاندار کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و روسای استانی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند، یاد و خاطره حماسه سازان مسجد جامع کرمان گرامی داشته شد.

  • 📷 پنجاه و سومین عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار

    📷 پنجاه و سومین عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار

    محفل پنجاه و سوم عصرنشینی هنر و اندیشه «دیدار» با موضوع «مسئله فلسطین در گرافیک امروز ایران» به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، عصر روز گذشته در سرای شهید آوینی حوزه هنری برگزار شد.

  • یادبود استاد جوزانی در نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی»

    یادبود استاد جوزانی در نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی»

    نمایشگاه نقاشی آبی آسمانی به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد محمد اسدی جوزانی برگزار می شود.

  • «دلجویی» به رهبر شیعیان نیجریه اهدا شد

    «دلجویی» به رهبر شیعیان نیجریه اهدا شد

    در مراسم اعطای دکترای افتخاری دانشگاه تهران به رهبر شیعیان نیجریه ، تابلوی نقاشی «دلجویی »‌، اثر استاد عبدالحمید قدیریان به شیخ زکزاکی اهدا شد.

  • ان‌شاءالله به‌زودی؛ رویداد «فتح‌المبین» در صحن مسجدالاقصی...

    ان‌شاءالله به‌زودی؛ رویداد «فتح‌المبین» در صحن مسجدالاقصی...

    امین سلیمانی فارسانی، خبرنگار- روز گذشته حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با انتشار تصویر دیوارنگاره نقش بسته بر دیوار حائل فلسطین اشغالی که به همت حوزه هنری طراحی شده بود، در شبکه اجتماعی ویراستی، نوشت: «ان‌شاءالله به‌زودی؛ رویداد «فتح‌المبین» در صحن مسجدالاقصی.» متنی که با استقبال زیاد کاربران این شبکه اجتماعی هم روبه‌رو شد. این گزارش، بازخوانی روایت آن دیوارنگاره است که استاد مسعود نجابتی و حمیدوکیلی( عکاس خبری) در ترسیم و عکاسی از آن حضور داشتند.

  • نمایشگاه «با طوفان الاقصی تا روز آخر»

    نمایشگاه «با طوفان الاقصی تا روز آخر»

    نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» آثار گروهی عکاسان رسانه‌های فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان الاقصی، در «گالری شماره یک عکاسان ایران» افتتاح خواهد شد.

  • نمایشگاه «جوهر جلی» را مجازی ببینید

    نمایشگاه «جوهر جلی» را مجازی ببینید

    پس از برگزاری نمایشگاه فیزیکی، نمایشگاه مجازی «جوهرجلی» در گالری نگارستان قابل بازدید است.