۱۴۰۲.۰۸.۰۱

مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به یاد کودکان بی دفاع غزه و در راستای محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی؛ کارگاه تجسمی« کوتاه تر از کودکی» را از دوم تا سوم آبان‌ماه در کارگاه هنرهای تجسمی مرحوم حبیب الله صادقی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری «محمد زرویی نصرآباد»، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری با اعلام این خبر گفت: این مرکز در تمام این سال‌ها در قبال اتفاقاتی که در کشور و جهان می افتد معمولا واکنش هنری نشان داده است. در اتفاقات اخیر غزه هم هنرمندان که قلبشان جریحه دار شده است، خواستند که واکنشی به این اتفاقات نشان دهند. هرچند هرکدام از آنها به طور مجزا این کار را انجام دادند، اما خودشان پیشنهاد داشتند که در یک رویداد جمعی، یک کار ورکشاپی انجام دهند که شامل تمام هنرها باشد.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اضافه کرد: این رویداد با عنوان «کوتاه تر از کودکی» به بحث کودکان غزه و بیمارستانی که مورد بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت، می پردازد و هنرمندان در شاخه‌های مختلف هنری اعم از نقاشی،خط، کاریکاتور، نگارگری، گرافیک و مجسمه‌سازی به خلق اثر خواهند پرداخت.

به گفته زرویی نصرآباد، تا کنون حدود ۳۷ هنرمند برای شرکت در این اجرای زنده اعلام آمادگی کرده‌اند که می‌توان از هنرمندان شاخص اساتید: نادر قشقایی، مجسمه ساز، مرتضی گودرزی، نقاش ، حسین عصمتی، نگارگر، امیر حسین آقامیری نگارگر، محمد حسین نیرومند، کاریکاتوریست، سیدحمید شریفی ال هاشم گرافیست، حسین غلامی، خوشنویس، مسعود صادقی، خوشنویس و نگارگر، منصور فارسی مجسمه‌ساز، عبدالحمید قدیریان، نقاش، سعید نقاشیان، خوشنویس، محسن نجفی، کاریکاتوریست، صابر شیخ‌رضایی، کاریکاتوریست، صدیقه سلمان، نقاش و ...نام برد.

کارگاه تجسمی کوتاه‌تر از کودکی؛ صدای مظلومیت مردم غزه

وی در پاسخ این سوال که برگزاری این قبیل رویدادها چقدر در رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین موثر است گفت: رهبر معظم انقلاب در تمام فرمایشاتشان تاکید دارند که تمام اتفاقات به زبان هنر بیان شود. ما قبلا هم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین رویدادهایی را برگزار کردیم و آخرین رویداد«غزه ارض العزه» بود که در حوزه هنری برگزار شد. از آنجا که زبان هنر خصوصا هنرتجسمی زبان بین المللی است و نیاز به ترجمه ندارد و عموما این اتفاقات چون خیلی بر قلب هنرمند تاثیر گذاشته است، او با قلب و احساس آن اثر را خلق می‌کند و هر چه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. ان شاالله بتوانیم با زبان هنر صدای مظلومیت مردم غزه خصوصا کودکان را به گوش جهان برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha