۱۴۰۲.۰۸.۰۳

سومین پاتوق عکس خانه عکاسان ایران با موضوع «واکاویِ نگاهِ چریکی یک عکاس به جنگ» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی حوزه هنری، سومین جلسه از سلسله نشست‌های پاتوق عکس خانه عکاسان ایران با موضوع «واکاویِ نگاهِ چریکی یک عکاس به جنگ»؛ دوشنبه 8 آبانماه ساعت 17 در گالری «خانه» برگزار خواهد شد.

سومین پاتوق عکس خانه عکاسان به میزبانی علی‌اصغر داودآبادی فراهانی، با سخنرانی عکاسان؛ فرهاد سلیمانی و حسن قائدی و محمد نخستین فرمانده ادوات ستاد جنگ‌های نامنظم؛ همراه با پخش سخنانی از سیف‌الله صمدیان درباره کاظم اخوان است.

کاظم اخوان، عکاس، متولد 1338 از مشهد مقدس بود که از روزهای آغازین جنگ تحمیلی، علاوه‌بر عکاسی، با شهید دکتر چمران و گروه جنگ‌های نامنظم نیز همکاری داشت و پس از شهادت دکتر چمران، برای خبرگزاری ایرنا عکاسی می‌کرد. او در 13 تیر 1361 به همراه جاویدالاثر احمد متوسلیان و دو کارمند سفارت ایران، توسط فالانژهای مسیحی لبنانی در شمال بیروت؛ بازداشت شد و از سرنوشت وی تا کنون هیچ خبری در دسترس نیست.

نمایشگاه عکس «عکاسِ چریک» آثار جاویدالاثر کاظم اخوان از جنگ تحمیلی است که روز چهارشنبه پنجم مهرماه 1402 در «گالری خانه» افتتاح شد و تا پانزدهم آبان‌ ۱۴۰۲ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 19 و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 15 تا 19، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان چشمان علاقه‌مندان است.

«واکاویِ نگاهِ چریکی یک عکاس به جنگ» در سومین پاتوق عکس

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha