۱۴۰۲.۰۷.۲۵

زهرا بخشی، خبرنگار- نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» به مناسبت چهلمین روز درگذشت استاد محمد اسدی جوزانی، هنرمند نقاش انقلابی از سوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ آئین افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» روز سه شنبه ۲۵ مهرماه برگزار شد و در جریان آن ۳۴ اثر پرتره و ۸ اثر طبیعت از آثار این هنرمند برجسته کشورمان به نمایش گذاشته شد.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری، محمد زرویی نصرآباد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، خانواده استاد محمد اسدی جوزانی و جمعی از هنرمندان و هنردوستان حضور داشتند.

پسر از پدر می گوید

مهدی اسدی جوزانی، فرزند استاد جوزانی که در آیین افتتاحیه نمایشگاه حضور داشت درباره شخصیت استاد محمد اسدی جوزانی گفت: نور ارادت و اخلاص پدرم به محضر شهدا در آثارش مشهود است. پدر خط مشخصی را پیش گرفت و آن زنده نگه داشتن یاد شهدا از طریق به تصویر کشیدن پرتره آنها بود؛ زیرا معتقد بود رسالت وی همین است. سبک کاری او رئال و با تکنیک آبرنگ بود. همیشه می‌گفت انگار شهدا او را در کشیدن این آثار مدد می کنند.

وی ادامه داد: من معتقدم پدرم به خاطر اعتقادی که در کارش داشت، همچنین نوع کار و تجربه چهل ساله‌ای که داشت  آثارش ماندگار شده است و در این مسیر اساتیدی که با او هم عقیده و هم مکتب بودند نیز او را  همراهی می‌کردند.

ارتباط پدر با حوزه

مهدی اسدی جوزانی درباره  ارتباط  پدرش با حوزه هنری نیز گفت: حوزه هنری در رسانه‌ای کردن و نمایش بهتر آثار پدرم کمک زیادی کرد. به گفته دیگر اساتید هنرمند، تجربه هنری پدر از عمر کوتاه 56 ساله‌اش بیشتر بود. پدر دوران جوانی‌اش را در جبهه‌های جنگ به سر برد. در آن سال‌ها کمتر دست به قلم می شد اما در سال‌های بعد از جنگ با پشتکاری که داشت توانست در هنر خوب بدرخشد و خودش را به اساتید سطح یک در حوزه نقاشی برساند. ما نه فقط پدرمان را از دست دادیم بلکه یک استاد برجسته در حوزه آبرنگ که در خلق آثار شهدا بسیار موفق بود را از دست دادیم. امیدوارم این آثار ماندگار تا ابد باشد.

درباره نمایشگاه «آبی آسمان» بیشتر بدانیم

محمد زرویی نصرآباد، سرپرست مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری نیز در حاشیه افتتاح نمایشگاه گفت: نمایشگاه «آبی آسمان» حاصل سال‌ها کار هنری استاد محمد اسدی جوزانی است. در این نمایشگاه 34 اثر پرتره و 8 اثر طبیعت با تکنیک آبرنگ و با سبک رئال به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه 34 پرتره  از مشاهیر و شهدا کار شده و آثار استاد جوزانی که از رزمندگان دفاع مقدس بوده و سالیان سال در این زمینه هنر فعالیت‌هایی داشته، تا 3 آبان دایر است.

شخصیت استاد محمد اسدی جوزانی

وی درباره شخصیت استاد محمد اسدی جوزانی نیز گفت: استاد یکی از هنرمندان فروتن و بدون ادعا بود . همانطور که در دوران حیات خود و دورانی که رزمنده بود و بدون ادعا جنگید، در عرصه هنری نیز همین‌طور زیست کرد. تا جایی که از او کمتر شنیده‌ایم، چون هنرمندی بود که در خلوت خودش بود و معمولا به دنبال تبلیغات و نشان دادن خود نبود. بیشتر آثاری که از او به یادگار مانده نیز در زمینه شهدا، شهید و شهادت است.

زرویی نصرآباد ادامه داد: ما در طول سال با استاد کارهای مختلفی انجام می‌دادیم. برای چندمین بار است که در حوزه هنری نمایشگاهی از وی برپا شده است. در ایام کرونا کارگاه آموزشی و ورکشاپی در صحن امام رضا (ع) با او داشتیم که در روز قدس برگزار شد و استاد اسدی جوزانی در آنجا به هنرنمایی پرداخت و اثری خلق کرد. ارتباط ما با استاد ارتباط مداوم و پایداری بود؛ چه در زمینه خلق آثار هنری و چه در زمینه ورکشاپ ها از وجود این استاد نازنین بهره می‌بریدیم.

هنرمند انقلابی

استاد محمد اسدی جوزانی دارای لیسانس نقاشی از دانشگاه تهران و فوق‌لیسانس از دانشگاه تربیت مدرس بوده و هشت دوره داوری جشنواره هنرهای تجسمی بسیج را به عهده داشته است. وی از هنرمندان صاحب‌نام و نقاش انقلابی متولد سال ۱۳۴۶ در شهر ری است. او مهارت خاصی در خلق پرتره‌های شهدا و رزمندگان انقلاب و دفاع مقدس به سبک رئال و با تکنیک آبرنگ داشته است و بیشتر به همین دلیل نزد اهالی هنرهای تجسمی شناخته می‌شد. ازجمله نقاشی‌های شاخص این هنرمند می‌توان به پرتره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سید مرتضی آوینی، سید محمد بهشتی، محمد ابراهیم همت، مصطفی چمران، مرتضی مطهری و... اشاره کرد.

نمایشگاه نقاشی «آبی آسمانی» از روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه تا ۳ آبان در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است .

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha