۱۴۰۲.۰۸.۱۳

ناهید منصوری، خبرنگار- حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صبح 13 آبان ماه- روز مبارزه با استکبار جهانی- از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه بازدید از آثار نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، درباره ضرورت برگزاری این نمایشگاه و تاثیری که در سطح بین‌المللی دارد، گفت: این نمایشگاه، نوع نگاه مردم و هنرمندان آمریکای لاتین نسبت به ماجراها و اتفاقاتی چون جنایت در غزه یا استکبار جهانی را مطرح می‌کند و از این جهت بسیار تاثیرگذار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، همزمانی برگزاری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین با 13 آبان ماه و روز مبارزه با استکبار جهانی را اتفاقی مبارک دانست و اظهار کرد: این نمایشگاه نیاز به مکمل‌ها و پیوست‌هایی دارد تا به خوبی در سطح دنیا دیده شود؛ چراکه تاثیرات بین‌المللی به صرف برگزاری نمایشگاه محقق نمی‌شود، یا اگر هم محقق شود به شکل خوب و مطلوبی نخواهد بود.

حجت الاسلام قمی تاکید کرد: همانطور که یک کاریکاتور با پردازش‌ هنری به واسطه ابزار جدید، بهتر در فضای مجازی می‌چرخد، این نمایشگاه هم برای اینکه اثرات بین‌المللی داشته باشد، نیاز به کمک از سوی دولت ، نهادها و رسانه‌های بین‌المللی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در نمایشگاه کارتون و کاریکاتورآمریکای لاتین آثار جذاب و اثرگذاری به نمایش درآمده‌اند، من با کاریکاتور آشنا هستم و در نمایشگاه‌های کاریکاتور زیادی برای بازدید شرکت می‌کنم ، بسیاری از آثار را شاید پیش از این هم دیده بودم اما اینکه این اتفاق در موزه هنرهای معاصر و در روز 13 آبان ماه و ایام ظلم بزرگ به مردم غزه توسط هنرمندانی بزرگ رخ داده، اتفاق مهمی است که باید پردازش رسانه‌ای موثر داشته باشد و فکر می‌کنم فریاد مردم دنیا که به زبان هنر و قلم هنرمندان به تصویر کشیده شده و در فضای موزه تجمیع شده، می‌تواند تاثیرات بین‌المللی خوبی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، موزه هنرهای معاصر تهران از یازدهم تا بیست و هشتم آبان ماه ، میزبان تولیدات هنرمندان کارتون و کاریکاتورآمریکای لاتین است. در این نمایشگاه 400 اثر از هنرمندان حوزه کارتون و کاریکاتور از 15 کشور آمریکای لاتین در معرض دید علاقمندان قرار گرفته که با محتواهای خلاقانه ، توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان را جلب کرده‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha