• «حکایت رهایی» راوی احترام ایرانیان به هنر و هنرمند

    «حکایت رهایی» راوی احترام ایرانیان به هنر و هنرمند

    نمایشگاه آثار هنرمند و اسیر عراقی با عنوان «حکایت رهایی» با حضور علی فروزانفر، معاون هنری حوزه هنری، محمد زرویی نصرآباد مدیر مرکز هنرهای تجسمی، رایزن فرهنگی عراق و هنرمندانی چون نادر قشقایی، کاظم چلیپا و عبدالحمید قدیریان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد.

  • «آن پنج نفر» نمایش دفاع و مقاومت است

    «آن پنج نفر» نمایش دفاع و مقاومت است

    سیداحسان باقری، مدیرخانه عکاسان ایران درباره نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» که دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ در «گالری خانه عکاسان ایران» افتتاح شد، گفت: نمایشگاه «آن پنج نفر» روایتی از پنج عکاس جوان در دورن انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس وجنگ بوسنی است. این عکس‌ها دفاع و مقاومت ملت ایران را به نمایش می‌گذارد که توسط شهید محسن چوبدار، شهید ابراهیم اصغرزاده، مرحوم قربان خلیلی، مرحومه مریم کاظم زاده و بهرام محمدی فرد عکاسی شده‌اند.

  • رونمایی از عکس صحنه‌پردازی شده خرمشهر

    رونمایی از عکس صحنه‌پردازی شده خرمشهر

    با حضور معاون هنری حوزه هنری و جمعی از پیشکسوتان هنرمند و رزمندگان دفاع مقدس، از عکس صحنه‌پردازی شده خرمشهر، اثر احسان باقری رونمایی شد. عکس صحنه‌پردازی شده خرمشهر بر اساس عکس آزادسازی خرمشهر، اثر سعید صادقی که در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ ثبت شده بود، خلق شده است.

  • دیوارنگاره های مسجد خرمشهر جان می‌گیرند

    دیوارنگاره های مسجد خرمشهر جان می‌گیرند

    کامیار صادقی هنرمند مرکز هنرهای تجسمی برای مرمت نقاشی‌های ناصر پلنگی که پس از آزادسازی خرمشهر بر پهنه دیوارهای مسجد جامع خرمشهر نقش بسته است، عازم این خطه از کشور شد.

  • سرگذشت اسیر عراقی با زبان هنر

    سرگذشت اسیر عراقی با زبان هنر

    «حکایت رهایی» عنوان نمایشگاه آثار هنرمند و اسیر عراقی است که شنبه 6 خرداد در گالری ابوالفضل عالی افتتاح خواهد شد.

  • فراخوان جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر منتشر شد

    فراخوان جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر منتشر شد

    فراخوان جشنواره عکس منطقه‌ای عشایر با عنوان «فصل استقبال» منتشر شد.

  • وقتی سردیس شهدا را می سازم با آنها حرف می زنم

    وقتی سردیس شهدا را می سازم با آنها حرف می زنم

    در شهریور 1359 وقتی شایعه حمله عراقی‌ها به خرمشهر تبدیل به حقیقت شد. خیلی از زن‌ها و بچه‌ها، مردان میانسال و کسانی که توان مبارزه کردن با نیروهای بعثی را نداشتند، بارشان را بستند و کم کم شهر را ترک کردند. در این میان نوجوان 13 ساله ای بود که هرگز نتوانست خود را راضی کند که از شهر مادری اش دل بکند و برود. او ماند و با همان جثه کوچکش تا جان در بدن داشت برای شهرش جنگید.

  • «آن پنج نفر» گنجینه‌ای تصویری از تاریخ انقلاب اسلامی هستند

    «آن پنج نفر» گنجینه‌ای تصویری از تاریخ انقلاب اسلامی هستند

    مدیر انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» گفت: هر کدام از عکاسانی که آثارشان در این نمایشگاه به چشم می‌خورد، گنجینه‌ای تصویری بسیار غنی از تاریخ انقلاب اسلامی را در خود دارند و آثار گران بهایی را خلق کرده‌اند.

  • برای ساخت مجسمه شهید جهان آرا بسیار مطالعه کردم

    برای ساخت مجسمه شهید جهان آرا بسیار مطالعه کردم

    نادر قشقایی، سازنده مجسمه شهید محمد جهان‌آرا معتقد است که برای ساخت یک مجسمه از یک شخصیت مثل شهید جهان‌آرا، هر هنرمندی باید مطالعه‌ای روی زندگی شخصی سوژه مورد نظر داشته باشد تا به یک ذهنیت مشخص و نسبی دست یابد.

  • پوستر «به خانه خوش آمدید» طراحی شد

    پوستر «به خانه خوش آمدید» طراحی شد

    واحد تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هرمزگان به مناسبت بازگشت افتخارآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سفر دور دنیا، پوستر «به خانه خوش آمدید» را طراحی کرد.

  • برای ساخت سردیس شهید وزوایی تحقیقات زیادی کردم

    برای ساخت سردیس شهید وزوایی تحقیقات زیادی کردم

    رویداد ملی «خانه‌ام خرمشهر» که از سوی حوزه هنری و به مناسبت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر از یکم تا پنجم خردادماه برگزار خواهد شد، شامل برنامه‌های فرهنگی هنری متعددی است که یکی از آن‌ها رونمایی از سه سردیس شهدای شاخص خرمشهر (سید محمدعلی جهان آرا، بهنام محمدی و محسن وزوایی) است. این سردیس‌ها قرار است دوم خردادماه امسال در موزه دفاع مقدس خرمشهر در معرض دید عموم قرار بگیرد تا یاد و خاطره این ۳شهید گرانقدر را برای همیشه ماندگار کند. به همین بهانه به گفت وگو با ملک دادیار گروسیان که ساخت سردیس شهید محسن وزوایی را برعهده داشته پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

  • تصویری که پس از ۴۰ سال دوباره خلق شد

    تصویری که پس از ۴۰ سال دوباره خلق شد

    سال گذشته بود که عکس صحنه‌پردازی شده «خرمشهرها» با حضور رئیس حوزه هنری و سیداحسان باقری، کارگردان و تهیه‌کننده عکس خرمشهرها در نگاه‌خانه حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی شد و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت. امسال قرار است این عکس در موزه جنگ خرمشهر روی دیوار برود و در آنجا رونمایی و جزو گنجینه موزه شود. به این بهانه با سید احسان باقری، کارگردان عکس «خرمشهرها» گفتگو کردیم.

  • روایت دیده نشده جنگ در نمایشگاه «آن پنج نفر»

    روایت دیده نشده جنگ در نمایشگاه «آن پنج نفر»

    نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» شامل ۱۰۰ عکس از پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی در حوزه هنری افتتاح می‌شود.

  • بررسی نمایشگاه «پژواک خیال» در محفل هنرمندان تجسمی

    بررسی نمایشگاه «پژواک خیال» در محفل هنرمندان تجسمی

    تازه‌ترین محفل هنری، از سلسله محفل‌های هنری که توسط مرکز هنرهای تجسمی برگزار می‌شود به بررسی نمایشگاه «پژواک خیال» اختصاص داشت.

  • مجلس شورای اسلامی میزبان نمایشگاه «خانه‌ام خرمشهر» می‌شود

    مجلس شورای اسلامی میزبان نمایشگاه «خانه‌ام خرمشهر» می‌شود

    نمایشگاه آثار تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد آزادسازی خرمشهر «روز مقاومت، ایثار و پیروزی»، از سی و یکم اردیبهشت ماه در نمایشگاه دائمی خانه ملت مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود.

  • دنیا نشسته پای تماشای غیرتت

    دنیا نشسته پای تماشای غیرتت

    بانوان هنرمند استان‌های سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور در محل شهادت شهید حمیدرضا الداغی(شهید غیرت)، با هنر خود از رشادت این شهید عزیز قدردانی کردند.

  • سفر به پیشاتاریخ با رویداد «گذر و درنگ»

    سفر به پیشاتاریخ با رویداد «گذر و درنگ»

    پنجمین دوره از سلسله رویدادهای «گذر و درنگ» مرکز معماری اسلامی حوزه هنری همراه با هنرجویان این مرکز و علاقه‌مندان، از 25 اردیبهشت ماه به درنگی در استان کرمان خواهد پرداخت.

  • هنرمندی که آوازه‌اش از چین و آفریقا گذشت

    هنرمندی که آوازه‌اش از چین و آفریقا گذشت

    زنده‌یاد احمد خلیلی‌فرد هنرمند صاحبنام رشته نقاشی و از جمله مفاخر صاحب‌سبک سپهر هنرهای تجسمی بود که در طول حیات خود، میراث هنری نفیس و ماندگاری را به یادگار گذاشت.

  • «پژواک خیال»؛ روایتی بصری از تجلی خودآگاه و ناخودآگاه

    «پژواک خیال»؛ روایتی بصری از تجلی خودآگاه و ناخودآگاه

    گالری ابوالفضل عالی یازدهم اردیبهشت، در یک روز خنک بهاری میزبان هنرمندان و علاقه‌مندانی بود که آمده بودند از نزدیک شاهد افتتاح نمایشگاه «پژواک خیال» باشند. نمایشگاهی از نقاشی‌های‌ منصوره عالیخانی که قرار است از امروز (دوشنبه 11 اردیبهشت ماه) تا 18 اردیبهشت میزبان علاقمندان به هنر باشد.

  • فیلمI منصوره عالیخانی از «پژواک خیال» می‌گوید

    فیلمI منصوره عالیخانی از «پژواک خیال» می‌گوید

    نمایشگاه نقاشی منصوره عالیخانی با عنوان «پژواک خیال» در گالری ابوالفضل عالی افتتاح شد.

  • قهرمان‌های بی ادعا

    قهرمان‌های بی ادعا

    زهرا بخشی-خبرنگار: کنار یک حوض فیروزه‌ای، در حیاط قدیمی یک مدرسه، سی، چهل روحانی جوان نشسته‌اند. عکس، آرامش عجیبی دارد، از آنها که تو را می برد به آرامش مهربانانه مسجد و ناخودآگاه می ایستی و برای لحظاتی خیره می شوی به این عکس بزرگ که در ورودی نمایشگاه، هر بیننده ای را برای لحظاتی مجذوب می‌کند. اینجا نمایشگاه عکس مبشران است؛ نمایشگاهی شامل 40 عکس از سیدجواد میرحسینی با موضوع فعالیت‌های تبلیغی و مواسات در دوران کرونا و سیل که در گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری برپاست. در این نمایشگاه، عکاس تلاش می کند تا همزمان با روایت اتفاقات تلخ و خاطرات روزهای سخت آن روزها، ‌به مخاطبش بگوید که حتی در آن روزها هم همه چیز سیاه و تیره نبود و شعله های امید و زندگی همچنان روشن بوده است.

  • در میان نقش‌های یادگار از نقاشان ماندگار

    در میان نقش‌های یادگار از نقاشان ماندگار

    محمدزرویی نصرآباد، مدیر مرکز هنرهای تجسمی از نمایشگاه نقاشی «۱۰ نقش یادگار ۱۰ نقاش ماندگار» که از هفته هنر انقلاب اسلامی در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا شده، بازدید کرد.

  • بازدید رییس سازمان زیباسازی از تندیس‌های سرفراز

    بازدید رییس سازمان زیباسازی از تندیس‌های سرفراز

    رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در جریان همکاری مشترک این سازمان با مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، از نمایشگاه حجم تندیس‌های سرفراز که این روزها درگالری ابوالفضل عالی برپاست، بازدید کرد.

  • تماشای آثار منصوره عالیخانی در «پژواک خیال»

    تماشای آثار منصوره عالیخانی در «پژواک خیال»

    نمایشگاه نقاشی منصوره عالیخانی با عنوان «پژواک خیال» در گالری ابوالفضل عالی برگزار می‌شود.

  • گزارش تصویریl نمایشگاه تندیس‌های سرفراز

    گزارش تصویریl نمایشگاه تندیس‌های سرفراز

    نمایشگاه «تندیس‌های سرفراز» با30 اثر از هنرمندان پیشکسوت مجسمه‌سازی، نادر قشقایی، ‌طاهر شیخ الحکمایی، ملک داد گروسیان، پریسا خضایی، قدرت الله معماریان، علی اصغر یوز باشی، محمد ابراهیم ابراهیمی، محمد تقی صداقتی، عفت صلواتی و عبدالحمید قدیریان در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست.

  • این تندیس‌ها،‌ ایثار  را نجوا می کنند

    این تندیس‌ها،‌ ایثار را نجوا می کنند

    در آرامش گالری زنده یاد ابوالفضل عالی،‌ قدم می زنم. نمایشگاه «تندیس‌های سرفراز» از بیست و هفتم فروردین تا سی و یکم در اینجا برپاست،‌ نمایشگاهی با30 اثر از هنرمندان پیشکسوت مجسمه سازی، نادر قشقایی، ‌طاهر شیخ الحکمایی، ملک داد گروسیان، پریسا خضایی، قدرت الله معماریان، علی اصغر یوز باشی، محمد ابراهیم ابراهیمی، محمد تقی صداقتی، عفت صلواتی و عبدالحمید قدیریان.

  • تماشای سه دوره مجله سوره در نمایشگاه «خط سوره»

    تماشای سه دوره مجله سوره در نمایشگاه «خط سوره»

    نمایشگاه «خط سوره»که با محوریت مروری بر طرح جلدهای مجله سوره، به روند انتشار این مجله از سال ۱۳۶۸ تا 1401 پرداخته است در گالری شماره ۲ خانه عکاسان برپا شد.

  • نمایشگاه «خط سوره» امروز افتتاح می‌شود

    نمایشگاه «خط سوره» امروز افتتاح می‌شود

    نمایشگاه «خط سوره» با محوریت مروری بر طرح جلدهای مجله سوره امروز یکشنبه ۲۷ فروردین افتتاح می‌شود.

  • تجلی نور در هنر انقلاب اسلامی

    تجلی نور در هنر انقلاب اسلامی

    نشست «تجسمی و سوره» با حضور پرویز اقبالی، مرتضی گودرزی و عبدالحمید قدیریان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به همت مجله سوره برگزار شد. در این نشست که به میزبانی حوزه هنری برگزار شد، به بحث و گفتگو در باب هنر انقلاب و مکتب هنر انقلاب اسلامی پرداخته شد.

  • دیوارنگارۀ «و فتح قریب» روی دیوار حائل با فلسطین اشغالی نقش بست

    دیوارنگارۀ «و فتح قریب» روی دیوار حائل با فلسطین اشغالی نقش بست

    با حضور خانم ولاء محمد از مصر، رضا قصیر از لبنان، علی جروان از فلسطین، فادی الفرج از سوریه، سمیر بعداش از الجزائر و مسعود نجابتی از ایران دیوارنگارۀ «و فتح قریب» طی ۴۸ساعت در جنوب لبنان پشت دیوار حائل بین فلسطین اشغالی و لبنان ترسیم شد.