۱۴۰۲.۰۳.۰۳

کامیار صادقی هنرمند مرکز هنرهای تجسمی برای مرمت نقاشی‌های ناصر پلنگی که پس از آزادسازی خرمشهر بر پهنه دیوارهای مسجد جامع خرمشهر نقش بسته است، عازم این خطه از کشور شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، سال‌ها پیش از قبل از عملیات آزادی خرمشهر، ناصر پلنگی، نقاش مطرح کشورمان گفته بود: «در صورت موفقیت عملیات بیت المقدس، تصاویر مردم حماسه ساز خرمشهر را روی دیوار مسجد جامع نقاشی می‌کنم». این اتفاق مدتی بعد رخ داد و  پس از فتح خرمشهر سه اثر از این نقاش روی دیوار مسجد جامع نقش بست. حالا با گذشت زمان زیادی از آن روزها این نقاشی ها مخدوش و آسیب دیده است و به همین دلیل حوزه هنری تصمیم به مرمت آنها گرفته است.

محمد زرویی نصرآباد مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره مرمت نقاشی‌های ناصر پلنگی بر دیوار مسجد جامع خرمشهر گفت: مرکز هنرهای تجسمی به منظور گرامیداشت حماسه سوم خرداد در نظر دارد دیوار نگارهایی که روزی ناصر پلنگی بر دیوارهای مسجد جامع کشیده و زمانی لقب بزرگترین نقاشی دیواری خاورمیانه را با خود به همراه داشت، مرمت و بازسازی کند. 

وی ادامه داد: با گذر زمان و تغیرات آب و هوایی، درصدی از این نقاشی ها از بین رفته و به همین دلیل،  کامیار صادقی، هنرمند نقاش، برای جان بخشیدن دوباره به دیوارنگاره‌های مسجد جامع خرمشهر و مرمت و بازسازی آنها به این شهر اعزام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha