۱۴۰۲.۰۲.۱۷

پنجمین دوره از سلسله رویدادهای «گذر و درنگ» مرکز معماری اسلامی حوزه هنری همراه با هنرجویان این مرکز و علاقه‌مندان، از 25 اردیبهشت ماه به درنگی در استان کرمان خواهد پرداخت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، این رویداد ویژه که در واقع سفری علمی-آموزشی برای بازدید و آموزش هنرجویان و علاقمندان به هنر اصیل ایرانی- اسلامی محسوب می شود، این بار همراهان خود را در تاریخ 25 تا 31 اردیبهشت ماه به بازدید آثار معماری پیشاتاریخ تا دوره اسلامی خواهد برد و آموزش‌های ویژه‌ای درباره هنرهای به کاررفته در این آثار به علاقه‌مندان ارائه خواهد کرد.

کارگاه‌ «خانه در معماری کرمان»یکی از جلسات آموزشی است که با حضور پیمان سلیمانی برگزار خواهد شد. همچنین کارگاه «جمال و جلال در معماری ایرانی (بازخوانی آرامگاه های کرمان)» با حضور محمدعلی سیستانی، کارگاه «باغ ایرانی(بیکرانگی پردیس در دل کویر)» با حضور بتول شمس الدین، کارگاه «روایتی نو از بازیگر بازافرینی محله» با حضور کوروش افضلی، کارگاه «معماری دستکند و سنگی میمند» با حضور رضا ریاحیان، کارگاه «تجربه عملی مرمت» با حضور ملیحه نوروزی، کارگاه «سفال‌گری» با حضور آرمان باقری، کارگاه «معماری و نجوم در میان ستارگان» با حضور بهنام شهدادی و کارگاه «خشت زنی» با حضور حسین کاظمی، عباس همت آبادی و  عباس ابراهیم پور برپا خواهد شد.همچنین در کنار بازدید از آثار معماری و تاریخی این استان در شهرهای کرمان، بم، ماهان، میمند، رفسنجان و کویر شهداد، به صورت ویژه برنامه‌هایی شامل آشنایی با فرهنگ کویرنشینان و رصد ستارگان و صور فلکی در کویر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از جزئیات و شرکت در این رویداد با شماره 66484006 تماس حاصل کنند و یا به سایت مرکز معماری اسلامی به آدرس irac.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha