• زمان پخش «نقد سینما» تغییر کرد

    زمان پخش «نقد سینما» تغییر کرد

    برنامه تلویزیونی «نقد سینما» که با مشارکت سازمان سینمایی سوره تولید می‌شود، از ۲۱ دی و پنجشنبه‌شب‌ها از شبکه چهار سیما پخش خواهد شد.

  • بررسی «پویش شهری شهیدالقدس» در محفل «دیدار»

    بررسی «پویش شهری شهیدالقدس» در محفل «دیدار»

     محفل پنجاه‌وششم عصرنشینی هنر و اندیشه «دیدار» با موضوع «بر تیزی لبۀ تبلیغ» به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، دوشنبه ۱۸دی‌ماه برگزار می‌شود.

  • رویداد «سکو» تمدید شد

    رویداد «سکو» تمدید شد

     با توجه به استقبال علاقه‌مندان و فعالان زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی پذیرش آثار در رویداد «سکو» تا ۲۵ دی ماه تمدید شد.

  • لالایی تقاطعی از موسیقی، کلام و فرهنگ است

    لالایی تقاطعی از موسیقی، کلام و فرهنگ است

    طراحی و برگزاری اولین دوره‌ آموزشی سرایش لالایی، ضرورت احیا و حفظ آن، اهداف و چشم‌اندازهای مدنظر برای عرصه‌ لالایی در گفت‌وگو با سید حسین موسوی‌نیا، مسئول واحد قصه و روایت حوزه هنری کودک و نوجوان بررسی شد؛ گزارش ما را در این رابطه بخوانید.

  • بررسی دورنمای سیاست‌گذاری وی‌اودی در ایران در «بازار رسانه»

    بررسی دورنمای سیاست‌گذاری وی‌اودی در ایران در «بازار رسانه»

    دورنمای سیاست‌گذاری وی‌اودی در ایران پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی هفتمین جستار از سلسله جستارهای «بازار رسانه» با موضوع «دورنمای سیاست‌گذاری وی‌اودی در ایران» را ۱۷ دی‌ماه برگزار می‌کند.

  • داستان قهرمان عصر ما

    داستان قهرمان عصر ما

    فاطمه شعبانی،خبرنگار- همزمان با فرارسیدن چهارمین سالگرد سپهبدسردار شـــــهید حاج‌قاسم سلیمانی کمیک‌موشن «اسطوره» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «سیدمصطفی حسینی» به عنوان تازه‌ترین محصول مرکز فیلم جوان سوره منتشر شد. این انیمیشن بر اساس شعری از سیدمصطفی حسینی و ایده‌ای از «مهدی صالحی» روایتی از اسطوره‌ای است که نه در کتاب تاریخ اساطیر که در عصر ما می‌زیست. به همین بهانه با سیدمصطفی حسینی گفتگو کردیم.

  • پیام تسلیت رئیس حوزه هنری در پی شهادت «فائزه رحیمی»

    پیام تسلیت رئیس حوزه هنری در پی شهادت «فائزه رحیمی»

    رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی، شهادت «فائزه رحیمی» هنرجوی مرکز آموزش حوزه هنری در انفجار تروریستی ۱۳ دی کرمان را تسلیت گفت.

  • «کوثر» عوالم هستی را سیراب می‌کند

    «کوثر» عوالم هستی را سیراب می‌کند

    تابلو کوثر یکی از چهار اثر استاد «عبدالحمید قدیریان» است که تلاش کرده هرچه بیشتر مفهوم کوثر و جایگاه آن را به تصویر بکشد.

  • بزرگ‌ترین افتخارم، خواندن کتاب‌هایی درباره شهداست

    بزرگ‌ترین افتخارم، خواندن کتاب‌هایی درباره شهداست

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- در آیین اختتامیه شانزدهمین جایزه جلال آل‌احمد که شامگاه چهارشنبه ششم دی در تالار وحدت برگزار شد، برگزیدگان این رویداد معرفی شدند. در بخش ویراستاری «سپیده شاهی» برای ویراستاری کتاب «روزهای پیام‌بری» نوشته روح‌الله شریفی از انتشارات سوره مهر لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی را دریافت کرد. سپیده شاهی معتقد است: «هر چه بیشتر به حوزه ویراستاری توجه شود، کتاب وکتابخوانی رونق بیشتری پیدا می‌کند؛ چیزی که تاکنون اهالی فرهنگ از آن غافل شده‌اند.» گفت‌وگوی ما با سپیده شاهی را بخوانید.

  • 📷 نمایشگاه گروهی آثار منتخب رویداد تجسمی «شهید القدس»

    📷 نمایشگاه گروهی آثار منتخب رویداد تجسمی «شهید القدس»

    نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «شهید القدس» حاصل تلاش ۱۲۰ هنرمند شرکت‌کننده در کارگاه «شهید القدس» است که از ۲۸ تا ۳۰ آذرماه با مشارکت حوزه هنری استان کرمان، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مس سرچشمه در کرمان برگزار شد. این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۴ دی‌ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

  • دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر افتتاح شد

    دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر افتتاح شد

    دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر با حضور دکتر مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر و استاد دوره‌های تخصصی سینما در مرکز آموزش حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش و هنرجویان جدید با حال و هوایی شهدایی افتتاح شد.

  • عوامل فیلم «ضد» حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

    عوامل فیلم «ضد» حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

    عوامل فیلم سینمایی «ضد» در پی حادثه تروریستی کرمان پیامی را در راستای همدردی با ملت ایران و بازماندگان این فاجعه منتشر کردند.

  • روایت یک نوهنر از شهادت زائران کرمان

    روایت یک نوهنر از شهادت زائران کرمان

    روایت-ریحانه جنتی؛ برای خوندن اون حجم از درس تاریخ معاصر برای امتحان ترم، سه روز هم کم بود. دلم می­‌خواست امشب منم با دوستام به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم، می‌رفتم مصلای امام خمینی(ره) اما، سال آخر دبیرستانه و زدن قید علاقه‌مندی‌هات برای امتحانات نهایی و کنکور، مخصوصا اگه امتحان تاریخ داشته باشی، سخته.

  • 📷 افتتاح دوازدهمین دوره آموزش‌های تخصصی هنر

    📷 افتتاح دوازدهمین دوره آموزش‌های تخصصی هنر

    مراسم افتتاح دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر با حضوردکتر مجید شاه حسینی رئیس فرهنگستان هنر و استاد دوره‌های تخصصی سینما در مرکز آموزش حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش حوزه هنری و جمعی از استادان این مرکز، فعالان عرصه فرهنگ و هنر و هنرجویان ورودی جدید با رنگ و بوی شهدایی روز پنج شنبه ۱۴ دی‌ماه در تالار سوره برگزار شد.

  • «عطرآلود» راهی هند شد

    «عطرآلود» راهی هند شد

    فیلم سینمایی «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست راهی جشنواره «آجانتا-الورا» کشور هند شد.

  • 📷 بصره میزبان نمایشگاه کاریکاتور «طوفان الاقصی» شد

    📷 بصره میزبان نمایشگاه کاریکاتور «طوفان الاقصی» شد

    نمایشگاه گروهی کاریکاتور «طوفان الاقصی» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با مشارکت دانشکده هنرهای زیبای در دانشگاه بصره کشور عراق افتتاح شد.

  • 🎥 ببینید| از زائرین تو هم می‌ترسند

    🎥 ببینید| از زائرین تو هم می‌ترسند

    روز گذشته همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان دو انفجار تروریستی رخ داد و هم‌وطنان بسیاری که برای گرامی‌داشت و ادای احترام به سردار دلها از سراسر ایران آمده بودند به شهادت رسیدند.

  • ثبت‌نام کارگاه طراحی مسجد در مدرسه معماری ایرانی آغاز شد

    ثبت‌نام کارگاه طراحی مسجد در مدرسه معماری ایرانی آغاز شد

    ثبت‌نام اولین کارگاه تخصصی طراحی مسجد با تدریس استاد محسن عقابی در مدرسه معماری ایرانی مرکز معماری اسلامی حوزه هنری آغاز شد.

  • بُعد عاطفی شهید سلیمانی در «شاید پیش از اذان صبح» تصویر می‌شود

    بُعد عاطفی شهید سلیمانی در «شاید پیش از اذان صبح» تصویر می‌شود

    احمد یوسف‌زاده که با نگارش کتاب‌هایی چون «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» بخش مهمی از وقایع جنگی را روایت کرده، با نگارش کتاب دیگری با عنوان «شاید پیش از اذان صبح» دست به معرفی شخصیتی اثرگذار در روزگار امروز زده است. وی در این اثر از زاویه‌ای متفاوت به حاج قاسم سلیمانی پرداخته و در قالب واژگانی ابعاد کمتر شناخته شده سردار سلیمانی را معرفی کرده است. به بهانه فرارسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفتگویی با احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب «شاید پیش از اذان صبح» داشته‌ایم که می‌خوانید.

  • 🎥 نمایشگاه کارتون طوفان الاقصی

    🎥 نمایشگاه کارتون طوفان الاقصی

    نمایشگاه کارتون «طوفان الاقصی» به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه در خانه کاریکاتور ایران با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افتتاح شد. این رویداد فرهنگی هنری شامل ۴۲ اثر از محمدحسین نیرومند، سید مسعود شجاعی طباطبایی و مازیار بیژنی است که جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به زبان هنر تصویر می‌کند. نمایشگاه کارتون «طوفان الاقصی» تا ۲۹ دی ماه مصادف با روز غزه ادامه خواهد داشت و روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در خانه کاریکاتور ایران واقع در خیابان شریعتی، خیابان گل نبی غربی، پلاک ۴۴ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

  • نمایشگاه «شهید القدس»پیام فلسطین را به زبان هنر مخابره کرد

    نمایشگاه «شهید القدس»پیام فلسطین را به زبان هنر مخابره کرد

    نمایشگاه گروهی آثار منتخب رویداد تجسمی «شهید القدس» امروز ۱۳ دی‌ماه با حضور محمد خراسانی زاده مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، داود قدرتی سرپرست موزه هنرهای معاصر فلسطین، محمد زرویی نصرآباد مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی از جمله حسین عصمتی و علی اصغر یوزباشی در گالری عالی حوزه هنری  افتتاح شد.

  • 📷 نشست «حاج قاسم؛ در تلاقی ملت و امت»

    📷 نشست «حاج قاسم؛ در تلاقی ملت و امت»

    نشست «حاج قاسم؛ در تلاقی ملت و امت» با حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌ی علوم انسانی و ارائه‌ی بحث توسط آنان به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در سالن شیخ انصاری دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

  • نشست «حاج قاسم؛ در تلاقی ملت و امت» در دانشگاه تهران برگزار شد

    نشست «حاج قاسم؛ در تلاقی ملت و امت» در دانشگاه تهران برگزار شد

    نشست «حاج قاسم؛ در تلاقی ملت و امت» با حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌ی علوم انسانی و ارائه‌ی بحث توسط آنان در سالن شیخ انصاری دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

  • کتاب‌هایی که انتشارات سوره مهر با موضوع حاج قاسم منتشر کرد

    کتاب‌هایی که انتشارات سوره مهر با موضوع حاج قاسم منتشر کرد

    چهارسالی است که حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیت سیاسی، نظامی و انسانی موضوع کتاب‌های پرشماری قرار گرفته و به یکی از قهرمان‌های افسانه‌ای تبدیل شده است. آثاری که هرکدام این چهره جهانی را از ابعاد خاصی معرفی کرده‌اند.

  • روایتی تصویری از مردی که عاشقی را از امامش آموخت

    روایتی تصویری از مردی که عاشقی را از امامش آموخت

    ناهید منصوری- خبرنگار، این روزها گالری «خانه» حوزه هنری انقلاب اسلامی میزبان بازدیدکنندگان عکس‌های کمتر دیده شده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. این نمایشگاه در قالب عکس تصاویری از این شهید والا مقام از دوره جنگ تحمیلی تا بعد از شهادت ارائه کرده است.

  • برگزاری نمایشگاه هنری طوفان‌الاقصی در بصره

    برگزاری نمایشگاه هنری طوفان‌الاقصی در بصره

    اولین نمایشگاه هنری طوفان الاقصی به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با مشارکت دانشکده هنرهای زیبای در دانشگاه بصره کشور عراق برگزار خواهد شد.

  • بررسی تنظیم‌گری عرصه وی‌اودی در ششمین جستار «بازار رسانه»

    بررسی تنظیم‌گری عرصه وی‌اودی در ششمین جستار «بازار رسانه»

    علیرضا ارباب-خبرنگار؛ موضوع بازار رسانه؛ موقعیت کسب‌وکارها، وضعیت و قوانین مترتب بر آن در ششمین جستار «بازار رسانه» بررسی شد. گزارش ما را دراین‌باره بخوانید.

  • دوازدهمین دوره تخصصی مرکز آموزش حوزه هنری افتتاح می‌شود

    دوازدهمین دوره تخصصی مرکز آموزش حوزه هنری افتتاح می‌شود

    دوازدهمین دوره تخصصی مرکز آموزش حوزه هنری با عنوان «اینجا راهی روشن است» در تالار سوره حوزه هنری افتتاح می‌شود.

  • 📷 ششمین جستار از سلسله جستارهای «بازار رسانه»

    📷 ششمین جستار از سلسله جستارهای «بازار رسانه»

    جستار ششم از سلسله جستارهای «بازار رسانه» با موضوع «بازار رسانه؛ موقعیت کسب و کارها» با حضور محمدمهدی عسگرپور؛ دبیر انجمن شرکت‌های نمایش ویدیوی آنلاین و احسان تکلو؛ کارشناس کسب و کارهای محتوا و سکوهای دیجیتال و آرین طاهری، پژوهشگر مطالعات رسانه در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • 📷 سومین رویداد ملی روایت حبیب در تهران

    📷 سومین رویداد ملی روایت حبیب در تهران

    سومین رویداد ملی روایت حبیب با عنوان روایت جهان پهلوان حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه هنری در زورخانه شهید فهمیده تهران برگزار شد. همزمان با چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین شب ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) سومین رویداد ملی«روایت حبیب» با عنوان روایت جهان پهلوان «حاج قاسم سلیمانی» در ۴۰ زوررخانه سطح کشور با حضور هم‌رزمان سردار دلها، ورزشکاران و پهلوانان ورزش‌های باستانی برگزار شد. رویداد ملی روایت حبیب ۱۲ دی ماه در زورخانه شهید فهمیده تهران در حالی برگزار شد که علاوه بر هم‌رزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سعید لشگری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی، سردار باران چشمه رئیس فدارسیون ورزش‌های باستانی، پهلوانان و مادران شهید و جمعی از دوستداران سردار دلها نیز حضور داشتند.