۱۴۰۲.۱۰.۱۵

دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر با حضور دکتر مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر و استاد دوره‌های تخصصی سینما در مرکز آموزش حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش و هنرجویان جدید با حال و هوایی شهدایی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مراسم افتتاح دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر با حضور دکتر مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر و استاد دوره‌های تخصصی سینما در مرکز آموزش حوزه هنری، محمدصادق کوچک‌زاده مدیر مرکز آموزش و جمعی از استادان مرکز آموزش، فعالان عرصه فرهنگ و هنر و هنرجویان ورودی جدید روز پنج شنبه ۱۴ دی‌ماه در تالار سوره برگزار شد.

در ابتدای این برنامه دو ویدئویی مرتبط با حادثه تروریستی کرمان، شهدا و مصدومان این حادثه پخش شد که یکی از آن دو مختص به شهیده فائزه رحیمی، هنرجوی دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر در رشته‌ی نویسندگی بود که شامل گفت‌وگوهایی با هم‌کلاسی و هم‌دوره‌ای‌های این شهیده می‌شد.

دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر افتتاح شد

با برقراری تماس تلفنی با مهدیه دارمی، هم‌دوره‌ای شهیده رحیمی، جزئیاتی از سفر شهیده به کرمان و ویژگی‌های شخصیتی وی به سمع مخاطبان رسید و در این رابطه دارمی گفت: شهیده رحیمی عنوان آخرین نوشته‌ی مربوط به دوره خود را «حسرت شهادت» نامیده بود.

در ادامه، گزارش مصوری از هنر جویان سابق این دوره جهت معرفی دوره، ویژگی‌ها، ماهیت، تفاوت آن با دیگر دوره‌های آموزشی آکادمیک پخش شد تا ۳۰۰ نفر هنرجوی جدید که مرحله مصاحبه تخصصی را با موفقیت طی کرده‌اند، اطلاعات بهتر و بیشتری از دوره‌ی آموزش‌های تخصصیِ این مرکز هنری کسب کنند.

در بخش بعدی این مراسم شاه‌حسینی در جایگاه قرار گرفت و توضیحاتی درباره‌ی این دوره ۱۳ ساله ارائه داد. او کلاس‌های حوزه هنری را بیگانه با مفهوم شهادت ندانست و یادآور حضور هنرجویانی همچون شهید هادی باغبانی و شهید روح‌الله قربانی در این دوره‌ها شد که به شهادت رسیدند.

دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر افتتاح شد

شاه‌حسینی با وصف حماسه پیاده‌روی اربعین و عزم و صبر زائران و مقصد این مسیر که تبدیل‌کننده سختی‌ها به شیرینی‌ها است، این دوره‌ها را به مواکب این مسیر تشبیه کرد و افزود: مواکب را نه جای ماندن، بلکه مقدمه‌ی رفتن است. موکب تا زمانی که کنار عمود است، موکب است دور از آن کافه است تا موکب. شرط پیمودن این مسیر صبوری است.

وی هر دوره را بَنا بر حضور ورودی‌های جدید، متفاوت از دوره‌های دیگر بیان کرد و گفت: به‌این‌ترتیب دوره تکراری به وجود نیامده و نخواهد آمد. ظاهر کلاس‌های حوزه هنری طولانی است، اما فضای آن به قدری جذاب است که باعث تصمیم به تغییر رشته برخی از هنرجویان می‌شود.

وی هنرجویان را از این تصمیم بر حذر داشت و مطالب دوره‌ها را میان‌رشته‌ای عنوان کرد و صبر در جهت هضم این محتواها را ضروری دانست و پیگیری آکادمیک این مطالب در مقطع ارشد را با مشورت اساتید مربوطه پیشنهاد کرد.

شاه‌حسینی جزئیات این دوره را برنامه‌ریزی‌شده و فکر شده عنوان کرد و از ضرورت حضور تمام و کمال در کلاس‌ها، رعایت زمان شروع و پایان کلاس و همکاری با دستیاران دوره که از هنر جویان این دوره بودند، سخن گفت.

وی هنرجویان را امانت خدا و خانواده‌ها دانست و افزود: قرار نیست هنر به شکلی آموزش داده شود که به این امانت خیانت شود.

شاه‌حسینی با تقدیم ابیاتی از سلمان هراتی به مقام شهدا به‌خصوص شهیده فائزه رحیمی به شرح زیر به سخنان خود پایان داد.

این بوی ناب وصال است یا عطر گل‌های سیب است

این نغمه آشنایی بوی کدامین غریب است

امشب از این کوی بن بست با پای سر می‌توان رست

روشن چراغ دل و دست با نور «امن یجیب» است

در سوگ گل‌های پرپر گفتیم و بسیار گفتیم

امروز می‌بینیم اما مضمون گل‌ها غریب است

در مسجد سینه چندی است تا صبحدم نوحه خوانی است

بر منبر گونه شب‌ها این گونه اشکم خطیب است

دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر افتتاح شد

در انتهای برنامه محمدصادق کوچک زاده بابیان نکات اجرایی در خصوص طراحی دوره، نحو ثبت‌نام و زمان برگزاری کلاس‌ها جلسه را به‌پایان رساند.

دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر افتتاح شد

گروه همسرایی «محراب» نیز در این برنامه به اجرای سه سرود پیامبر، حضرت زهرا (س) و سرودی دیگر با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

دوازدهمین دوره‌ی آموزش‌های تخصصی هنر افتتاح شد

این برنامه به تأثر از حادثه تروریستی کرمان و شهادت فائزه رحیمی حال و هوایی غیرقابل‌پیش‌بینی به خود گرفت و بخشی از اجرای برنامه این مراسم متناسب با آن تغییر کرد.

شایان‌ذکر است، دوازدهمین دوره آموزش‌های تخصصی هنر از هفته سوم دی‌ماه در مرکز آموزش حوزه هنری آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha