۱۴۰۲.۱۰.۱۳

چهارسالی است که حاج قاسم سلیمانی به عنوان شخصیت سیاسی، نظامی و انسانی موضوع کتاب‌های پرشماری قرار گرفته و به یکی از قهرمان‌های افسانه‌ای تبدیل شده است. آثاری که هرکدام این چهره جهانی را از ابعاد خاصی معرفی کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، در میان حجم قابل توجهی از کتاب‌های منتشر شده با محوریت حاج قاسم سلیمانی، انتشارات سوره مهر هم سه عنوان کتاب پرمخاطب به چاپ رسانده است که بدین شرح است:

سرباز سفید

کتاب «سرباز سفید» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه درباره قاسم سلیمانی است. این اثر به قلم سپیده شاهی و ساسان ناطق است که در ١٤٤صفحه توسط انتشارات سوره مهر برای انتشار آماده شده است. کتاب، حاوی ١٢قصه با عنوان پشت چشم، کنارش زانو می‌زنم، مهتاب، آدم خوب، لبخند هم رنگ دارد، گاهی سبز می‌شود، بی‌ًقراری، سلفی با مهمان ویژه، هم‌ سفره و هم ‌سفر، تابلوهای ریشه‌دار، ‌کسی دست نمی‌گذارد روی شانه‌ام، این آقا کیست؟‌ و داستانی با عنوان مرد است.

 من قاسم سلیمانی‌ام

کتاب «من قاسم سلیمانی‌ام» توسط مرتضی شاه‌کرم به شکل نمایشنامه نوشته شده است. این اثر توسط انتشارات سوره مهر در ٨٦صفحه روانه بازار نشر شده است. عناوین بخش‌های پنجگانه کتاب به این شرح است:‌ مهندس مین، مفقود دوم، سرباز سردار، کاخ ریاست‌جمهوری و من قاسم سلیمانی‌ام.

 شاید پیش از اذان صبح

کتاب «شاید پیش از اذان صبح» نیز اثری است که در انتشارات سوره مهر منتشر شده، این کتاب اثری در وصف «سردار دل‌ها» به قلم احمد یوسف‌زاده، نویسنده کتاب «آن بیست‌وسه نفر» و «اردوگاه اطفال»- و شامل خاطرات و دل‌نوشته‌هایی برای آن شهید عزیز- است. یوسف‌زاده در این کتاب با مخاطب قرار دادن حاج‌قاسم، دل‌نوشته‌ها و خاطرات سال‌های دور و نزدیک را با او مرور می‌کند. در این روایت‌ها مطالب خواندنی از شیوه سلوک، زندگی و فرماندهی شهید سلیمانی، پیشِ‌روی مخاطب قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha