• مستند «دختر کوه نور» یک جریان مستمر است

    مستند «دختر کوه نور» یک جریان مستمر است

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- در اختتامیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» مستند «دختر کوه نور» از تولیدات حوزه هنری کهگیلویه‌وبویراحمد موفق به کسب جایزه ویژه هیئت داوران و نامزد بهترین کارگردانی فیلم مستند کوتاه شد. فیلم مستند دختر کوه نور ساخته «جابر بادیاد» به تهیه‌کنندگی «محمدحسن محمودی» روایت ایثار و فداکاری دختران عشایر است که برای زنده‌نگه‌داشتن زیست عشایری پدران و مادران‌شان از آرزوهای خود دست می‌کشند. گفت‌وگوی ما را با محمدحسن محمودی بخوانید.

  • «کلنل» راوی قهرمانی همه مردم ایران است

    «کلنل» راوی قهرمانی همه مردم ایران است

    امین سلیمانی فارسانی- خبرنگار، نسل کودک و نوجوان هر جامعه‌ای از مهم‌ترین نسل‌ها و اقشار آن جامعه است که باید برای‌شان کاری بلندمدت و آینده‌دار کرد، چراکه آن‌ها آینده‌سازان ما هستند. قهرمانان بسیاری در ایران امروز و گذشته وجود دارند که باید آن‌ها را بشناسیم و به دیگران به خصوص نسل کودک و نوجوان بشناسانیم. آن‌ها به قهرمان نیاز دارند تا الگویی برای‌شان باشد، در غیر این صورت نیاز خود را میان جوامع دیگری که در ارائه قهرمانان خود بهتر عمل کرده است، جست‌وجو می‌کنند و گاهی در دام قهرمانان خیالی و پوشالی آن‌ها اسیر می‌شوند.

  • روایت گردان خط‌شکن در ۳۵۳اُمین برنامه شب خاطره

    روایت گردان خط‌شکن در ۳۵۳اُمین برنامه شب خاطره

    به گزارش علیرضا ارباب-خبرنگار؛ ۳۵۳ اُمین برنامه شب خاطره با روایت رشادت رزمندگان گردان حضرت زینب (س)، گردان غواصی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در عملیات کربلای ۵ با رنگ و بوی مادرانه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. گزارش ما را در این‌باره بخوانید.

  • «طرح خِشت» مخاطب منفعل را به فعال تبدیل می‌کند

    «طرح خِشت» مخاطب منفعل را به فعال تبدیل می‌کند

    مجیدی، مدیر کانون اندیشه پژوهی کودک و نوجوان گفت: هدف از راه‌اندازی طرح خشت تبدیل مخاطب منفعل محصولات فرهنگی هنری کودک و نوجوان به مخاطب فعال است.

  • شاهنامه‌خوانی مدت‌هاست منسوخ شده وآنچه مانده فقط نقالی است

    شاهنامه‌خوانی مدت‌هاست منسوخ شده وآنچه مانده فقط نقالی است

    یوسفعلی میرشکاک، در پنجاه و ششمین جلسه درس‌گفتارهای شاهنامه، با اشاره به منسوخ شدن شاهنامه‌خوانی به معنای درست آن گفت: شاهنامه‌خوانی مدت‌هاست برافتاده و تنها خوانش امروزین آن نقالی است. شاهنامه روایت است و در خواندن آن باید فرض کنیم که داریم یک رمان می‌خوانیم و یا یک فیلم می‌بینیم.

  • 📷 اولین نشست علمی بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس

    📷 اولین نشست علمی بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس

    اولین نشست علمی بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب کتاب دفاع مقدس (جایزه کتاب سال دفاع مقدس) با موضوع «پژوهش‌های مبنایی در گستره مطالعات فرهنگ و ادب پایداری» چهارشنبه ششم دی در تالار طاهره صفارزاده برگزار شد.

  • سومین گردهمی طنزخوانه برگزار شد

    سومین گردهمی طنزخوانه برگزار شد

    سومین جلسه محفل نثر خوانی طنزخوانه به همت دفتر طنز حوزه هنری و با گردانندگی محسن فراهانی برگزار شد.

  • 🎥 پیوند هنر و دیپلماسی در گفت‌وگو با ثمانه اکوان

    🎥 پیوند هنر و دیپلماسی در گفت‌وگو با ثمانه اکوان

    آنچه می‌بینید گفت‌وگویی مختصر پیرامون مبحث دیپلماسی فرهنگی و نقش هنر در آن است. در این گفت‌وگو ثمانه اکوان، کارشناس روابط بین‌الملل، پژوهشگر و مدرس دانشگاه به سوالات ما در این خصوص پاسخ می‌دهد.

  • حضور مرکز موسیقی حوزه هنری با ۲۰۰ آلبوم در نمایشگاه تخصصی صنعت

    حضور مرکز موسیقی حوزه هنری با ۲۰۰ آلبوم در نمایشگاه تخصصی صنعت

    مرکز موسیقی حوزه هنری در اولین نمایشگاه تخصصی صنعت موسیقی ۲۰۰ آلبوم از تولیدات ۱۶ سال اخیر را ارائه می‌کند.

  • 🎥 افتتاحیه نمایشگاه مجسمه، نقاشی و طراحی گرافیک «سه رخ»

    🎥 افتتاحیه نمایشگاه مجسمه، نقاشی و طراحی گرافیک «سه رخ»

    «تمام رخ»، «نیم رخ» و «سه رخ» نماهای مختلف از چهره هستند که برای انعکاس حالات درونی افراد از سوی هنرمندان انتخاب می‌شوند و از این بین «سه رخ» از جذابیت بصری و قابلیت بیانی متفاوت و زیباشناسی خاصی برخوردار است و عنوان نمایشگاهی شده که این روزهای در گالری ابوالفضل عالی برپاست.

  • روایت جهان‌پهلوان حاج‌قاسم سلیمانی در ۴۰ زورخانه‌ کشور

    روایت جهان‌پهلوان حاج‌قاسم سلیمانی در ۴۰ زورخانه‌ کشور

    سومین رویداد ملی روایت حبیب با عنوان مجموعه برنامه‌ی شب خاطره روایت جهان‌پهلوان حاج قاسم سلیمانی به همت حوزه هنری سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه ساعت ۱۹ در ۴۰ زورخانه‌ کشور برگزار می‌شود.

  • «گروگانکشتگی» رمان تاریخ معاصر است

    «گروگانکشتگی» رمان تاریخ معاصر است

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- در شانزدهمین جایزه‌ی ادبی جلال دو کتاب از انتشارات سوره مهر در جمع نامزدهای نهایی قرار گرفته اند. در بخش داستان بلند و رمان، کتاب «گروگانکشتگی» نوشته نوید ظریف‌کریمی و در بخش مستندنگاری کتاب «روزهای پیام‌بری» نوشته روح‌الله شریفی وارد رقابت نهایی برای کسب این جایزه‌ی معتبر ادبی شده اند. گروگانکشتگی برگی از اتفاق تاریخی خاک‌خورده ما را در قالب یک رمان، ورق می‌زند. این کتاب، قصه گروگان‌های سفارت آمریکا در تهران است که از سوی دانشجویان پیرو خط امام به گروگان گرفته شده بودند. پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ ، آمریکا برای آزادسازی گروگان‌ها با چندین بالگرد و هواپیما وارد حریم هوایی ایران شد اما خوشبختانه این عملیات شکست خورد. پس از این عملیات، گروگان‌های آمریکایی به شهرهای مختلفی برده شدند تا امکان انجام عملیات‌هایی از این دست در آینده دشوارتر شود. داستان کتاب نیز درباره انتقال چند تن از این گروگان‌ها به مشهد است. گفتگوی ما را با نوید ظریف‌کریمی بخوانید.

  • نمایش «دستی از اورشلیم» در تماشاخانه‌ی ماه به روی صحنه می‌رود

    نمایش «دستی از اورشلیم» در تماشاخانه‌ی ماه به روی صحنه می‌رود

    نمایش «دستی از اورشلیم» به نویسندگی و کارگردانی مهدی یزدانی در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

  • فیلم کوتاه «ردپا» در اسپانیا اکران می‌شود

    فیلم کوتاه «ردپا» در اسپانیا اکران می‌شود

    فیلم کوتاه «ردپا» به کارگردانی مصطفی اعلمی در اسپانیا اکران می‌شود.

  • 📷 نشست سی‌وهفتم «مسأله شهر»

    📷 نشست سی‌وهفتم «مسأله شهر»

    نشست سی‌وهفتم از سلسله نشست‌های «مسأله شهر؛ گفتگوهای انتقادی مدیریت شهری و علوم انسانی در باب شهر» با موضوع «فضاهای فرهنگی شهر؛ بررسی عملکرد و رویکرد شهرداری تهران در ساخت فضاهای فرهنگی عمومی» توسط پژوهشکده‌ی فرهنگ و هنر اسلامی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • نشست سی‌وهفتم «مسأله شهر» برگزار شد

    نشست سی‌وهفتم «مسأله شهر» برگزار شد

    نشست سی‌وهفتم از سلسله نشست‌های «مسأله شهر؛ گفتگوهای انتقادی مدیریت شهری و علوم انسانی در باب شهر» با موضوع   «فضاهای فرهنگی شهر؛ بررسی عملکرد و رویکرد شهرداری تهران در ساخت فضاهای فرهنگی عمومی» توسط پژوهشکده‌ی فرهنگ و هنر اسلامی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.

  • رویداد ملی «سفر قهرمان» آغاز به کار کرد

    رویداد ملی «سفر قهرمان» آغاز به کار کرد

    رویداد «سفر قهرمان» مسیر رشد و تولید نوجوانان در محورهای استاپ‌موشن، کمیک‌استریپ، نقالی و پرده‌خوانی به همت حوزه هنری کودک و نوجوان به‌صورت ملی و در دو مرحله برگزار می‌شود.

  • 🎥 ببینید | ره‌نامه‌ای با رنگ‌وبوی حوزه هنری

    🎥 ببینید | ره‌نامه‌ای با رنگ‌وبوی حوزه هنری

    صبح امروز دانشگاه تهران میزبان آیین رونمایی از «ره‌نامه» بود؛ مجموعه‌ای چهل جلدی که در هر جلد، یکی از مسائل مهم کشور را با بهره‌گیری از بیانات رهبر انقلاب مرور و بازخوانی می‌کند و به همت انتشارات انقلاب اسلامی وارد بازار نشر شده است. برای طراحی جلد هریک از عناوین ره‌نامه یکی از آثار گنجینه‌ هنرهای تجسمی حوزه‌ی هنری مورد استفاده قرار گرفته و همین اتفاق، جلوه‌ای خاص به طراحی این مجموعه داده است. در این ویدئو آقایان مسعود نجابتی، عبدالحمید قدیریان و مجید زارع، داستان شکل‌گیری جلدهای متفاوتِ «ره‌نامه» را توضیح می‌دهند.

  • 🎥 ببینید | قاب هنر فراتهران در بوم‌رنگ۲۷

    🎥 ببینید | قاب هنر فراتهران در بوم‌رنگ۲۷

    بیست‌وهفتمین قسمت از بسته‌ی خبری بوم‌رنگ را با محوریت فعالیت‌های مراکز استانی حوزه‌هنری در ایام عزاداری حضرت زهرا(س) تماشا می‌کنید. بوم‌رنگ در این قسمت فعالیت‌های شاخص مراکز استانی حوزه‌ی هنری در نیمه‌ی دوم آذرماه را از جمله فعالیت‌هایی متنوع، از انتشار یک فیلم کوتاه در قزوین تا راهیابی آثار مراکز استانی به جشنواره‌ی سینماحقیقت مرور کرده‌است.

  • 📷 نمایشگاه مجسمه، نقاشی و طراحی گرافیک «سه رخ»

    📷 نمایشگاه مجسمه، نقاشی و طراحی گرافیک «سه رخ»

    نمایشگاه مجسمه، نقاشی و طراحی گرافیک «سه رخ» ۴ دی ماه افتتاح شد. این نمایشگاه شامل مجموعه آثاری از علی‌اصغر یوزباشی، ناصر سیفی، سید حمید شریفی‌آل‌هاشم است که به بازدیدکنندگان نگارخانه ابوالفضل عالی ارائه می‌شود.

  • نمایشگاه «سه رخ» بازتاب دریافت‌های متفاوت سه هنرمند

    نمایشگاه «سه رخ» بازتاب دریافت‌های متفاوت سه هنرمند

    ناهید منصوری- خبرنگار، امروز در حوزه هنری انقلاب اسلامی نمایشگاهی با عنوان «سه رخ» افتتاح شد که شامل ۹ مجسمه علی‌اصغر یوزباشی، ۵۶ اثر نقاشی و طراحی از ناصر سیفی و ۴۸ پوستر، تصویرسازی و جلد کتاب از سید حمید شریفی آل هاشم بود.

  • 🎥 سفیر یمن از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آمریکای لاتین» بازدید کرد

    🎥 سفیر یمن از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آمریکای لاتین» بازدید کرد

    ابراهیم محمد الدیلمی سفیر یمن در ایران با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آمریکای لاتین» بازدید کرد. این نمایشگاه که به همت حوزه هنری از ۱۱ آبان ماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده است به دلیل استقبال علاقه‌مندان، تا پایان امروز ۳ دی ماه تمدید شد و در آخرین روز از برپایی خود میزبان مهمانانی از یمن بود.

  • «مهاجر سرزمین آفتاب» به چاپ شصت و هشتم رسید

    «مهاجر سرزمین آفتاب» به چاپ شصت و هشتم رسید

    کتاب تحسین‌شده «مهاجر سرزمین آفتاب» به قلم حمیدحسام و مسعود امیرخانی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ شصت و هشتم رسید.

  • 📷 کرمان میزبان رویداد ملی تجسمی با نام «شهید القدس»

    📷 کرمان میزبان رویداد ملی تجسمی با نام «شهید القدس»

    رویداد ملی تجسمی با نام «شهید القدس» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمان و با مشارکت و حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، شرکت صنایع ملی مس ایران و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه برگزار شد.

  • 🎥 دوره «داستان‌نویسی» با تدریس استاد راضیه تجار برگزار می شود

    🎥 دوره «داستان‌نویسی» با تدریس استاد راضیه تجار برگزار می شود

    با توجه به استقبال کم‌نظیر علاقه‌مندان از دوره «داستان‌نویسی»با تدریس استاد راضیه تجار، مرکز آموزش حوزه هنری این دوره را برای چندمین بار برگزار می‌کند. هنرجویان در این دوره در فضایی کارگاهی با عناصر مختلف و مؤثر در تألیف داستان باکیفیت ادبی، چگونگی نگاه به اتفاقات از دید یک نویسنده و ... آشنا می‌شوند. بدیهی است برخورداری از استاد و راهنمایی مجرب در هر عرصه‌ای مسیر را برای علاقه‌مندان به آن حوزه هموارتر خواهد کرد، ازاین‌رو یکی از دلایل استقبال هنرجویان از این دوره بهره‌گیری از سال‌ها تجربه این استادِ دارنده نشان درجه‌یک هنری است.  دوره جدید سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با تدریس خانم تجار در مرکز آموزش حوزه هنری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت مکتب مهر به آدرس www.maktabemehr.com مراجعه کنند.

  • اکران‌های دانشگاهی «ضد» شروع شد

    اکران‌های دانشگاهی «ضد» شروع شد

    همزمان با اکران سراسری فیلم سینمایی «ضد» در سینماهای کشور، اکران سیار این فیلم سینمایی در دانشگاه‌های سراسر کشور آغاز شد.

  • پیام تسلیت کوروش زارعی برای درگذشتِ «منوچهر بهارلویی»

    پیام تسلیت کوروش زارعی برای درگذشتِ «منوچهر بهارلویی»

    کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پی درگذشت «منوچهر بهارلویی» هنرمند و پیشکسوت تئاتر استان خوزستان، پیام تسلیتی منتشر کرد.

  • طنزخوانه سوم با موضوع کنکور برگزار می‌شود

    طنزخوانه سوم با موضوع کنکور برگزار می‌شود

    به گزارش روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری سومین جلسه از گردهمی نثر خوانی طنز جوانان به نام «طنزخوانه» روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ هجری شمسی ساعت ۱۶:۳۰ در حوزه هنری طبقه دوم اتاق ۲۰۲ برگزار می‌شود.

  • هنر می‌تواند با نورانیت خود اشغالگران را بیرون براند

    هنر می‌تواند با نورانیت خود اشغالگران را بیرون براند

    شهر کرمان زادگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، میزبان رویداد ملی تجسمی با نام «شهید القدس» بود که به نام مبارک ایشان مزین شده‌ است.

  • حضور ۶ اثر از سازمان سینمایی سوره در جشنواره پویانمایی تهران

    حضور ۶ اثر از سازمان سینمایی سوره در جشنواره پویانمایی تهران

    سازمان سینمایی سوره با ۶ اثر در بخش‌های مختلف سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور خواهد داشت.