• زارعی: ۲۰۰ هنرمند در اربعین حسینی برنامه اجرا کردند

    زارعی: ۲۰۰ هنرمند در اربعین حسینی برنامه اجرا کردند

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: ۲۰۰ هنرمند در قالب ۱۵ اثر نمایشی و هنری در عراق و ۱۵ اثر در گذرگاه‌های مرزی اربعین حسینی ایران برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا کردند.

  • جشنواره «کارتاژ» فرصتی برای صدور ارزش‌های انقلاب است

    جشنواره «کارتاژ» فرصتی برای صدور ارزش‌های انقلاب است

    فاطمه شعبانی، خبرنگار-نمایش «اسب قاتلین» به کارگردانی «محمد هاشم‌زاده» در جشنواره تئاتر «کارتاژ» تونس که از ۱۱ تا ۱۹ آذر۱۴۰۲ برگزار می‌شود، با حمایت حوزه هنری به عنوان نماینده کشورمان در جمع ۱۱۰گروه هنری از ۳۸کشور جهان قرار خواهد داشت. این نمایش که حاصل تلاش گروه نمایشی «اردیبهشت» و نوشته «رضا گشتاسب» است، سال گذشته در جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و بین‌المللی فجر تئاتر فجر، مقام نخست را کسب کرد و این روزها با حمایت حوزه هنری آماده شرکت در جشنواره تئاتر «کارتاژ» تونس می‌شود. مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری می‌گوید: «دبیر جشنواره تئاتر کارتاژ در کنفرانس مطبوعاتی که داشته، در حضور بسیاری از سفرای اروپایی به طور خاص درباره این نمایش صحبت کرده و از مردم تونس و شرکت‌کنندگان خواسته است این اجرا را از دست ندهند.» گفت‌وگوی ما را با «کوروش زارعی» بخوانید.

  • نمایش «اسب قاتلین» با حمایت حوزه هنری راهی تونس شد

    نمایش «اسب قاتلین» با حمایت حوزه هنری راهی تونس شد

    نمایش «اسب قاتلین» به کارگردانی «محمدهاشم‌زاده» در جشنواره تئاتر« کارتاژ» تونس که از یازدهم تا نوزدهم آذر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، با حمایت حوزه هنری به عنوان نماینده کشورمان در جمع ۱۱۰ گروه هنری از ۳۸ کشور جهان قرار خواهد داشت.

  • فیلم سینمایی «ضد» اکران می‌شود

    فیلم سینمایی «ضد» اکران می‌شود

    فیلم سینمایی «ضد» دومین ساخته امیرعباس ربیعی و محصول سازمان سینمایی سوره از ۱۵ آذرماه در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

  • نمایشی مثل «بهشت در آتش» می‌تواند بسیار تأثیرگذارتر از سخنرانی باشد

    نمایشی مثل «بهشت در آتش» می‌تواند بسیار تأثیرگذارتر از سخنرانی باشد

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- همزمان با ایام فاطمیه و سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نمایش آیینی «بهشت در آتش» به نویسندگی حجت‌الاسلام «سیدکاظم فلاح‌زاده» و کارگردانی «علی جاور» از ششم آذرماه به مدت پنج شب در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن تهران روی صحنه رفته است. این اثر نمایشی با محوریت تاریخ صدر اسلام، روایتی است تاریخی درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مظلومیت ولایت بر لزوم بصیرت‌افزایی، آگاهی، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و هوشیاری امت اسلام در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران. نمایش فوق با نقش‌آفرینی هنرمندان و عوامل بومی شهرستان ابرکوه تولید شده است، به بهانه اجرای این نمایش با علی جاور گفتگو کردیم.

  • مدیر دفتر تعزیه و هنرهای آیینی حوزه هنری انتخاب می‌شود

    مدیر دفتر تعزیه و هنرهای آیینی حوزه هنری انتخاب می‌شود

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از زمان و نحوه انتخاب و معرفی مدیر جدیدِ دفتر تعزیه و هنر های آیینی این مرکز خبر داد.

  • هیچ رسانه‌ای به اندازه نمایش کلنل درباره پسیان آگاهی‌بخشی نکرد

    هیچ رسانه‌ای به اندازه نمایش کلنل درباره پسیان آگاهی‌بخشی نکرد

    بازی‌های بازیگران این نمایش خوب است، هر چند طی اجراهای متوالی، مخاطب با برخی ناهماهنگی‌هایی میان آن‌ها از جمله فراموشی دیالوگ یا تعجیل در ادای آن مواجه شده است و گاهی هم قطعی و اختلال در میکروفون‌های متصل به بازیگران ایفای نقش بازیگران را تحت تأثیر قرار داده، اما در مجموع کار آنچنان پخته شده است که تماشاگر لحظه‌ای نخواهد چشم از پهنه صحنه نمایش بردارد.

  • «بهشت در آتش» در فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود

    «بهشت در آتش» در فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود

    نمایش «بهشت در آتش» که روایتی متفاوت از تاریخ صدر اسلام است، همزمان با ایام فاطمیه‌ در فرهنگسرای بهمن روی صحنه می‌رود.

  • رادیو تئاتر «نا» تا دهم آذر تمدید شد

    رادیو تئاتر «نا» تا دهم آذر تمدید شد

    این رادیو تئاتر به نویسندگی و کارگردانی «فرناز عقیلی» کاری از گروه تئاتر «تجربه» است که از ۱۴ آبان لغایت ۱۰ آذر در تماشاخانه «مهر» حوزه هنری انقلاب اسلامی روی صحنه رفته است.

  • بازی و والدین همه دارایی بچه‌ها هستند

    بازی و والدین همه دارایی بچه‌ها هستند

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- جنگی که این روزها در نوار غزه در فلسطین اشغالی جریان دارد، بیش از هر چیزی نبردی ناجوانمردانه علیه خانواده‌ها و کودکانی است که بی‌گناه و مظلومانه آماج حمله قرار می‌گیرند. در این اثنی یا خودشان بی‌خانواده می‌شوند یا خانواده‌های‌شان بی‌فرزند، هرچه هست قربانیان اصلی این جنگ کودکان هستند. «محمدعلی اسدی» انیمیشن‌ساز کرمانی با دو اثر «خانه» و «سکوتی برای کودکان» به این اتفاقات تلخ عکس‌العمل نشان داده است. این دو انیمیشن از تولیدات مرکز انیمیشن سوره است. گفت‌وگوی ما را با این انیمیشن‌ساز بخوانید.

  • اجرای زنده «رادیو نمایش» شیوه‌ای جدید در هنرهای نمایشی است

    اجرای زنده «رادیو نمایش» شیوه‌ای جدید در هنرهای نمایشی است

    فاطمه شعبانی؛رادیونمایش «نا» به نویسندگی و کارگردانی «فرناز عقیلی» کاری از گروه تئاتر «تجربه» از ۱۴ آبان لغایت ۳ آذر در تماشاخانه «مهر» حوزه هنری انقلاب اسلامی روی صحنه رفته است. در این اثر بازیگرانی همچون جواد اسماعیلی، همایون ظفرپور، سیدحسن حسینی، مریم محبی و یحیی گلنسایی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این رادیوتئاتر که پیش‌تر در سال۱۳۹۴ با عنوان «نم باروت» در هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی اجرا شد و توانست جوایز متن، بازیگری، تهیه‌کنندگی و گویندگی تیتراژ را از آن خود کند، حالا با عنوان «نا» و شیوه‌ای جدید برای عموم اجرا می‌شود. گفت‌وگوی ما را با «فرناز عقیلی» کارگردان این نمایش بخوانید

  • جای خالی فلسطین در صحنه تئاتر ایران

    جای خالی فلسطین در صحنه تئاتر ایران

    در دنیای تئاتر ایران با اینکه سال‌های طولانی است جشنواره‌هایی با موضوعات مقاومت، دفاع مقدس و مناسبت‌های مذهبی برگزار می‌شود.اما هیچ‌گاه به شکل جدی و پویا چنین توجهی به فلسطین و جنایت‌های جهانی علیه آن به دست رژیم‌صهیونیستی نشده است.

  • کوروش زارعی درگذشت «امیر صاحب جلال» را تسلیت گفت

    کوروش زارعی درگذشت «امیر صاحب جلال» را تسلیت گفت

    مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در پی درگذشت «امیر صاحب جلال» هنرمند و پیشکسوت تئاتر استان یزد، پیام تسلیتی منتشر کرد.

  • «با بابام»؛ جدیدترین پویانمایی مرکز انیمیشن سوره

    «با بابام»؛ جدیدترین پویانمایی مرکز انیمیشن سوره

    تولید مجموعه انیمیشن «با بابام»، تازه‌ترین محصول مرکز انیمیشن سوره، آغاز شد.

  • فصل سوم «ضد» روی آنتن می‌رود

    فصل سوم «ضد» روی آنتن می‌رود

    فصل سوم مجموعه مستند «ضد» از هفته آینده روی آنتن شبکه‌های دو و مستند سیما می‌رود.

  • انسان‌ باشرف نمی‌تواند نسبت به کشته شدن بچه‌های غزه بی‌تفاوت باشد

    انسان‌ باشرف نمی‌تواند نسبت به کشته شدن بچه‌های غزه بی‌تفاوت باشد

    تازه‌ترین اثر محمد علیزاده‌فرد، از مدرسان مرکز آموزش حوزه هنری در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران جایزه بهترین فیلم کوتاه از نگاه ملی و جایزه ویژه سازمان تبلیغات را از آن خود کرد.

  • تمدید مهلت ارسال آثار مسابقه ملی «چهارراه»

    تمدید مهلت ارسال آثار مسابقه ملی «چهارراه»

    مهلت ارسال آثار به سومین دوره مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» یک ماه تمدید شد.

  • «مادر» برگزیده جشنواره «مادر» شد

    «مادر» برگزیده جشنواره «مادر» شد

    فیلم مستند مادر که چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته بود؛ در اختتامیه سومین جشنواره فیلم و عکس «مادر» که روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، تندیس بهترین فیلم از نگاه هیئت داوران را از آن خود کرد.

  • تعطیلی سینماهای حوزه هنری در همدردی با قربانیان جنایت صهیونسیت‌ها

    تعطیلی سینماهای حوزه هنری در همدردی با قربانیان جنایت صهیونسیت‌ها

    سینماهای حوزه هنری روز چهارشنبه ۲۶ مهر در همدردی با مردم فلسطین تعطیل شدند.

  • ۴ جایزه «سازمان سینمایی سوره» در جشنواره فیلم کودک

    ۴ جایزه «سازمان سینمایی سوره» در جشنواره فیلم کودک

    با برگزاری مراسم اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تولیدات سازمان سینمایی سوره برنده 4جایزه شدند.

  • روایت دردناک شهادت 28 دانش‌آموز یزدی در «پولیتزر»

    روایت دردناک شهادت 28 دانش‌آموز یزدی در «پولیتزر»

    ناهید منصوری، خبرنگار- مصطفی ملاحسینی مستندسازی است که طی چندسال اخیر پژوهشی درباره 28 شهید نوجوان و دانش آموز یزدی که در جریان جنگ تحمیلی و در جبهه غرب به دست گروهک‌های موسوم به حزب دموکرات کردستان به شهادت رسیدند را آغاز کرده است. او همچنین با حمایت و تهیه کنندگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و بر اساس حقایق و روایت‌ها، اثری با عنوان «پولیتزر» درباره شهادت این 28 نوجوان یزدی تولید و در زمستان پارسال رونمایی و اکران کرد. به بهانه 22مهر و سالگرد شهادت این نوجوانان شجاع و همچنین برگزاری شب خاطره‌ای با این موضوع در یزد، به گفت و گو با مصطفی ملاحسینی پرداخته‌ایم.

  • سینما، هنری برای ماندگار کردن انسانیت

    سینما، هنری برای ماندگار کردن انسانیت

    سومین رویداد «شب سینمایی سوره» با محوریت دورهمی سالانه سینماگران بیش از چهار دهه تاریخ سینمای حوزه هنری همراه با پاسداشت بزرگان سینمای ایران، در حوزه هنری برگزار شد.

  • همکاری «سوره» سبب می‌شود تا انیمیشن‌ها دیده شوند

    همکاری «سوره» سبب می‌شود تا انیمیشن‌ها دیده شوند

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- انیمیشن «مسافری از گانورا» تولید سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در راه جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان است؛ انیمیشنی که با استفاده از ظرفیت‌های استانی و در شهر مشهد تولید شده است. «سیدمحمدحسین علمدار» تهیه کنندگی و «سیداحمد علمدار» کارگردانی این انیمیشن سینمایی را به عهده دارند. این انیمیشن در «سام استودیو» به مدیریت دوبلاژ «امین قاضی» و هنرنمایی صداپیشگانی مانند «لیلا سودبخش»، «شهره روحی»، «محمد خاوری»، «عاطفه رضوان نیا» و «سمیه الیاسی» دوبله شده است. گفتگوی ما را با سیداحمد علمدار، کارگردان انیمیشن «مسافری از گانورا» بخوانید.

  • قدرت هنر در پذیرش عامه است

    قدرت هنر در پذیرش عامه است

    سومین شب از سلسله نشست‌های «بر سینمای ایران چه گذشت»، پنجم مهرماه با حضور فریدون جیرانی، مهدی مسعود شاهی، محمدرضا شفاه و هارون یشایائی در پردیس سینمایی آزادی برگزار شد.

  • مهدی فخیم‌زاده: درجه‌بندی‌ فیلم‌ها ظلم به سینما بود

    مهدی فخیم‌زاده: درجه‌بندی‌ فیلم‌ها ظلم به سینما بود

    چهارمین شب از سلسله نشست‌های «بر سینمای ایران چه گذشت»، به همت سازمان سینمایی سوره برگزار شد. این نشست به بهانه نمایش مجموعه مستندی به همین نام اثر شهرام میراب‌اقدم که محصول مرکز مستند سوره است، به میزبانی امیر قادری برگزار و اهالی سینما با سلیقه‌ها و گرایش‌های متنوع و گوناگون از جمله جابر قاسمعلی، عباس نادران، حجت قاسم‌زاده اصل و... در آن حضور داشتند.