• اولین جشنواره ملی سرود، ترانه و لالایی با همکاری سینوا برگزار می‌شود

    اولین جشنواره ملی سرود، ترانه و لالایی با همکاری سینوا برگزار می‌شود

    محور سرود، ترانه و لالایی، جدیدترین محور اضافه شده به سومین گام یارستان کودکستان است، با همکاری سینوا برگزار می‌شود.

  • 🎥 یادبود شهدای زمین فوتبال چوار در تئاتر خیابانی

    🎥 یادبود شهدای زمین فوتبال چوار در تئاتر خیابانی

    به یاد شهدای زمین فوتبال «چوار»جشنواره ملی «تئاتر خیابانی دقیقه ۵۵» ۲۳ تا ۲۷ بهمن در ایلام برگزار شد.

  • «آپاراتچی» با همه فیلم‌های ترکی فرق می‌کند

    «آپاراتچی» با همه فیلم‌های ترکی فرق می‌کند

    سمیه دهقان‌زاده-خبرنگار؛ در یادداشتی که در روزنامه جوان منتشر شد، درباره فیلم سینمایی «آپاراتچی» نوشت: در ساخت فیلم «آپاراتچی» زبان فیلم در اولویت بوده و در روشی خاص و نظرسنجی گروهی از فارسی‌زبانان و ترک‌زبانان، کارگردان فیلمی صمیمی و نمکین ساخته که بازیگران، فارسی را با لهجه شیرین و دقیق ترکی حرف می‌زنند، به طوری که این فیلم با همه فیلم‌های ترکی که تا الان دیده‌اید، فرق می‌کند.

  • اختتامیه جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد

    اختتامیه جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» در یزد

    برگزیدگان نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» با حضور جمعی از مردم و مسؤلان در یزد معرفی و تجلیل شدند.

  • خلبانان آزاده از خاطرات دوران اسارت می‌گویند

    خلبانان آزاده از خاطرات دوران اسارت می‌گویند

    سومین نشست «روایت پنهان» با موضوع خاطرات خلبانان آزاده از دوران اسارت ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌شود.

  • نشست سراسری مدیران مراکز استانی در خرمشهر برگزار می‌شود

    نشست سراسری مدیران مراکز استانی در خرمشهر برگزار می‌شود

    چهل و سومین نشست سراسری مدیران مراکز استانی حوزه هنری انقلاب اسلامی در خرمشهر برگزار می‌شود.

  • رمان «ماه و بلوط» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

    رمان «ماه و بلوط» در حوزه هنری رونمایی می‌شود

    رمان «ماه و بلوط» دوشنبه سی بهمن‌ماه ساعت ۱۵ با حضور اهالی فرهنگ، ادبیات و رسانه در تالار مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

  • رویداد شهریار برگزار شد

    رویداد شهریار برگزار شد

    رویداد شهریار با محوریت تلاشی برای حل مسائل شهر توسط اندیشکده وادی مرکز معماری اسلامی حوزه هنری و با همکاری خانه اندیشه‌ورزان ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه به‌ صورت حضوری در خانه اندیشه‌ورزان واقع در تهران، چهارراه ولی‌عصر (عج) برگزار شد.

  • 📷 مجلس جشن عروسی بلقیس و حضرت سلیمان (مضحکه ابوخلیق)/۲

    📷 مجلس جشن عروسی بلقیس و حضرت سلیمان (مضحکه ابوخلیق)/۲

    مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت اعیاد شعبانیه از ۲۴ الی ۲۷ بهمن‌ماه، مجالس شبیه شادی‌آور را برگزار کرد که در آخرین اجرای آن مجلس جشن عروسی بلقیس و حضرت سلیمان ۲۷ بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه رفت. این مجالس، اثری نمایشی و متفاوت با درون‌مایه فکاهی بوده که هر شب یک مجلس فکاهی، ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا شد.

  • وضعیت ترجمه در ادبیات افغانستان بررسی شد

    وضعیت ترجمه در ادبیات افغانستان بررسی شد

    در هفتادوهفتمین نشست نقد و بررسی ادبیات افغانستان، وضعیت ترجمه در افغانستان با نگاهی به کارنامه ترجمه محمد کریمی به همت خانه ادبیات افغانستان و مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با حضور حمید بابایی، نویسنده، آرش کلانتری، مترجم و محمد کریمی ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اوستا حوزه هنری بررسی شد.

  • 📷 مجلس جشن عروسی بلقیس و حضرت سلیمان (مضحکه ابوخلیق)/۱

    📷 مجلس جشن عروسی بلقیس و حضرت سلیمان (مضحکه ابوخلیق)/۱

    مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت اعیاد شعبانیه از ۲۴ الی ۲۷ بهمن‌ماه، مجالس شبیه شادی‌آور را برگزار می‌کند که در سومین اجرای آن مجلس جشن عروسی بلقیس و حضرت سلیمان ۲۶ بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه رفت. این مجالس، اثری نمایشی و متفاوت با درون‌مایه فکاهی بوده که هر شب یک مجلس فکاهی، ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

  • 📷 مجلس مضحکه ابوخلیق

    📷 مجلس مضحکه ابوخلیق

    مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت اعیاد شعبانیه از ۲۴ الی ۲۷ بهمن‌ماه، مجالس شبیه شادی‌آور را برگزار می‌کند که در دومین اجرای آن مجلس مضحکه ابوخلیق ۲۵ بهمن در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه رفت. این مجالس، اثری نمایشی و متفاوت با درون‌مایه فکاهی بوده که هر شب یک مجلس فکاهی، ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

  • 📷 رویداد شهریار؛ تلاشی برای حل مسائل شهر

    📷 رویداد شهریار؛ تلاشی برای حل مسائل شهر

    رویداد شهریار با محوریت تلاشی برای حل مسائل شهر توسط اندیشکده وادی، مرکز معماری حوزه هنری و با همکاری خانه اندیشه‌ورزان صبح و عصر امروز ۲۶ بهمن‌ماه برگزار شد.

  • 📷 مجلس مضحکه اعرابی جاسوس (مضحکه ابوخلیق)

    📷 مجلس مضحکه اعرابی جاسوس (مضحکه ابوخلیق)

    مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت اعیاد شعبانیه از ۲۴ الی ۲۷ بهمن‌ماه، مجالس شبیه شادی‌آور و مضحکه ابوخلیق را برگزار می‌کند که در نخستین اجرای آن مجلس مضحکه اعرابی جاسوس در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه رفت. این مجالس، اثری نمایشی و متفاوت با درون‌مایه فکاهی بوده که از ۲۴ الی ۲۷ بهمن‌ماه، هر شب یک مجلس فکاهی، ساعت ۱۹ در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

  • 📷 نشست نقد و بررسی ادبیات افغانستان

    📷 نشست نقد و بررسی ادبیات افغانستان

    در هفتادوهفت‌اُمین نشست نقد و بررسی ادبیات افغانستان، وضعیت ترجمه در افغانستان با نگاهی به کارنامه ترجمه محمد کریمی به همت خانه ادبیات افغانستان و مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با حضور حمید بابایی، آرش کلانتری و محمد کریمی ۲۶ بهمن‌ماه در سالن اوستا حوزه هنری بررسی شد.

  • نهمین جستار «بازار رسانه» با موضوع «امکان‌ها و زمینه‌های حقوقی برای رشد وی‌اودی‌ها» برگزار شد

    نهمین جستار «بازار رسانه» با موضوع «امکان‌ها و زمینه‌های حقوقی برای رشد وی‌اودی‌ها» برگزار شد

    نهمین جستار از سلسله جستارهای «بازار رسانه» با موضوع «امکان‌ها و زمینه‌های حقوقی برای رشد وی‌اودی‌ها» به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» با حضور باقر انصاری؛ استاد دانشگاه شهید بهشتی و آرین طاهری، پژوهشگر مطالعات رسانه سه شنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه در سالن شهید آوینی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی حوزه هنری برگزار شد.

  • اولین جلسه گردهمی «طنزآمیز» برگزار شد

    اولین جلسه گردهمی «طنزآمیز» برگزار شد

    اولین نشست گردهمی طنز دیروز و امروز با عنوان «طنزآمیز»، روز دوشنبه، بیست‌وسه بهمن‌ماه رأس ساعت ۱۷ برگزار شد.

  •  اختتامیه جشنواره سرود «به سوی قدس» در یزد برگزار می‌شود

     اختتامیه جشنواره سرود «به سوی قدس» در یزد برگزار می‌شود

    آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی سرود «به سوی قدس» ۲۷ بهمن ماه با حضور گروه‌های منتخب سراسر کشور در یزد برگزار می‌شود.

  • «مسکن در استطاعت؛ تأملی در سیاست‌های بازآفرینی شهری» بررسی شد

    «مسکن در استطاعت؛ تأملی در سیاست‌های بازآفرینی شهری» بررسی شد

    نشست چهلم از سلسله نشست‌های «مسأله شهر؛ گفتگوهای انتقادی مدیریت شهری و علوم انسانی در باب شهر» با موضوع «مسکن در استطاعت؛ تأملی در سیاست‌های بازآفرینی شهری» با حضور دکتر محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران و دبیری سید فاضل سجادی، دوشنبه بیست‌وسوم بهمن‌ماه برگزار شد.

  • اشعار خاقانی شروانی اوج سخنوری در شعر فارسی است

    اشعار خاقانی شروانی اوج سخنوری در شعر فارسی است

    یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی، در بیست و دومین جلسه سلسله درس‌گفتارهای زیبائی‌شناسی زبان فارسی، که به تحلیل شعر و جایگاه خاقانی شروانی در شعر فارسی اختصاص داشت، خاقانی را اوج سخنوری در شعر فارسی عنوان کرد و گفت: جهت شعر و شاعری ما بعد از خاقانی عوض می‌شود و به سبک عراقی می‌رسیم و در شعر به سمت استعاره و رموز صوفیانه و عارفانه می‌رویم.

  • کتاب «بلندای آسمان وطن» رونمایی شد

    کتاب «بلندای آسمان وطن» رونمایی شد

     کتاب «بلندای آسمان وطن» که از تازه‌های نشر سوره‌مهر است، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

  • رئیس حوزه هنری از نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر بازدید کرد

    رئیس حوزه هنری از نمایشگاه جشنواره تجسمی فجر بازدید کرد

    محمدمهدی دادمان، از نمایشگاه و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازدید کرد.

  • «باغ کیانوش»؛ سینمایی که بالاخره سینما شد

    «باغ کیانوش»؛ سینمایی که بالاخره سینما شد

    فاطمه نعمتی- سه‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه؛ شب شده است، من مانده‌ام با دو پایی که از نشستن بر صندلی سنگین شده‌اند. فیلم قبلی تازه تمام شده بود و حدود یک ربع وقت داشتم خودم را به سانس فیلم «باغ کیانوش» برسانم. از ساختمان اندیشه حوزه هنری بیرون آمدم و در سرمای شب به دنبال نوشیدنی گرم گشتم. کافه بسته بود و در محوطه، چای رایگان می‌دادند. در لیوان کاغذی چای پررنگی برایم ریخته شد که البته مایل بودم کم‌رنگ باشد. در همان حین که با اثرات روحی فیلم قبلی درگیر بودم، پله‌ها را دوباره بالا رفتم و بلیتم را نشان دادم تا بار دیگر بر صندلی بنشینم و این‌بار فیلمی کاملا متفاوت ببینم؛ چون مخاطبش دیگر فقط بزرگسالان نبود، حالا من بودم و پرده سینما که قرار بود یک فیلم نوجوان ایرانی نمایش دهد. چه ترکیب قشنگ و امیدبخشی می‌تواند باشد: فیلمِ نوجوانِ ایرانی!

  • «بازیستا» زمینه‌ساز کنشگری نوجوانان نسبت به مسائل هویتی

    «بازیستا» زمینه‌ساز کنشگری نوجوانان نسبت به مسائل هویتی

    رویداد ملی بازی نامه‌نویسی «بازیستا» با هدف آموزش بازی نامه‌نویسی به نوجوانان در قالب بازی رومیزی، بازی محیطی و اتاق فرار ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه در شهر رشت استان گیلان برگزار شد.

  • روایت روزهای انقلاب با عکس‌های محمدباقر قاسم

    روایت روزهای انقلاب با عکس‌های محمدباقر قاسم

    فاطمه شعبانی، خبرنگار- نمایشگاه عکس «شاهدِ شهر؛ عکس‌های محمدباقر قاسم از نهضت انقلاب اسلامی در سمنان» از دهم بهمن ماه در گالری «خانه» افتتاح شد. این نمایشگاه شامل ۴۰ عکس سیاه و سفید است که« محمدباقر قاسم» در سال‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در شهر سمنان عکاسی کرده است. عکس‌هایی که هرکدام، اتفاقاتی را روایت می‌کند که در شهر سمنان رخ داده و عکاس اعتقاد دارد حتی فکرش را نمی‌کرده که روزگاری این عکس‌ها بخشی از تاریخ معاصر شهرش و در قالب نمایشگاه روایتگر تصویری وقایع انقلاب اسلامی شود. برگزاری این نمایشگاه بهانه گفت و گوی ما با این عکاس بود.

  • «تن‌نور» کتابی با طعم عشق و جنگ

    «تن‌نور» کتابی با طعم عشق و جنگ

    فاطمه شعبانی، خبرنگار - جدیدترین رمان «حسین قربانزاده خیاوی» با عنوان «تن‌نور» در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید. رمان پیش از جنگ تحمیلی آغاز می‌شود، در ادامه با جنگ گره می‌خورد و پیش می‌رود. داستان درباره پسری اهل آذربایجان به نام «آراز» است. پدر آراز تکاور نیروی دریایی ارتش است که بعد از مرگ همسرش مجبور می‌شود پسرش را با خود به خرمشهر ببرد و او را به یکی از دوستانش بسپارد. گرمای خطه جنوب و از طرفی فقدان مادر پسر را آزار می‌دهد. «نجمه» دختر میزبان سعی دارد از نگاه آراز برف و کوهستان را بشناسد و او را با نخل و گرما آشتی دهد. این ارتباط باعث سازگاری آراز با محیط می‌شود، اما شروع جنگ تحمیلی اتفاقات را به شکل دیگری رقم می‌زند. گفت‌وگوی ما را با قربانزاده بخوانید.

  • جشنواره شعر فجر و حکایت یک «دل‌بستگی»

    جشنواره شعر فجر و حکایت یک «دل‌بستگی»

    سمیه دهقان‌زاده-خبرنگار؛ جشنواره بین‌المللی شعر فجر که شاید کمتر از فیلم و تئاتر فجر برای مردم نام آشنا باشد، از سال ۱۳۵۸ شرایط ظهور و بروزش فراهم شد که در آرامش و طمأنینه‌ای شاعرانه و هنرمندانه به تعالی و ارتقای شعر امروز بپردازد. علیرضا قزوه، درباره آغاز این رویداد فرهنگی- هنری اینطور می‌گوید: «شعر، سرمایه اولیه ما ایرانیان است و ما را در جهان با شعر و عرفان می‌شناسند.»

  • «امکان‌ها و زمینه‌های حقوقی برای رشد وی‌اودی‌ها» نقد و بررسی می‌شود

    «امکان‌ها و زمینه‌های حقوقی برای رشد وی‌اودی‌ها» نقد و بررسی می‌شود

    نهمین جستار از سلسله جستارهای «بازار رسانه» با موضوع «امکان‌ها و زمینه‌های حقوقی برای رشد وی‌اودی‌ها»به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، سه شنبه بیست‌وچهارم بهمن‌ماه در سالن شهید آوینی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری برگزار می‌شود.

  • طنزخوانه دهم با موضوع «بانک و پول و ثروت» برگزار می‌شود

    طنزخوانه دهم با موضوع «بانک و پول و ثروت» برگزار می‌شود

    جلسه دهم گردهمی نثرخوانی طنز به نام «طنزخوانه» با موضوع «بانک و پول و ثروت» روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در حوزه هنری طبقه چهارم اتاق ۴۰۲ برگزار می‌شود.

  • «بلندای آسمان وطن» در باغ موزه دفاع‌مقدس رونمایی می‌شود

    «بلندای آسمان وطن» در باغ موزه دفاع‌مقدس رونمایی می‌شود

    کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات خلبان آزاده جانباز امیرسرتیپ «قاسم محمد امینی» به قلم «میرعمادالدین فیاضی» در باغ موزه دفاع‌ مقدس رونمایی می‌شود.