۱۴۰۳.۰۶.۰۷

پنجمین و آخرین مجلس از نمایشگاه گروهی «روضه بهشت» با ۱۰ اثر از هنرمندان عرصه «مجسمه‌سازی» در نگارخانه عالی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در این نمایشگاه که آخرین مجلس از مجالس پنجگانه هنرهای تجسمی با موضوعات عاشورایی است، آثار هنرمندانی چون فرهاد ابراهیمی، طاهر شیخ‌الحکمایی، آذر شیخ بهاالدین‌زاده، عفت صلواتی، قدرت‌اله عاقلی، نادر قشقایی، ملک‌دادیار گروسیان، قدرت‌اله معماریان، سید مجتبی موسوی و علی‌اصغر یوزباشی به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین در آیین گشایش این مجلس، علاوه بر آثار عاشورایی، از چهار سردیس متعلق به «شهدای خدمت» نیز رونمایی می‌شود که متعلق به شهیدان آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم، حسین امیرعبداللهیان و مالک رحمتی است و توسط هنرمندانی چون نادر قشقایی، مهدی دهقانی‌زاده، مرتضی آرین و مرتضی دستجردی خلق شده‌اند.

هرکدام از این ۱۴ اثر همراه با قطعه شعری آیینی ارائه می‌شوند که سرودۀ شاعرانی چون افشین علاء، ناصر فیض، محمد رسولی، نغمه مستشارنظامی، سعید بیابانکی، حزین لاهیجی، علی انسانی، فاضل نظری، علیرضا قزوه، ایوب پرندآور، علی موسوی گرمارودی، محمدعلی ریاضی یزدی، محمدعلی مجاهدی و احمد علوی هستند.

مراسم رونمایی و افتتاحیه این نمایشگاه، روز چهارشنبه، ۷ شهریور، از ساعت ۱۶ با پرده‌خوانی عاشورایی مرشد محسن میرزاعلی همراه خواهدبود.

آخرین «روضه بهشت» از زبان «آثار حجمی» روایت می‌شود

پیش از این، چهار مجلس از روضه بهشت با موضوعات «نقاشی»، «گرافیک»، «خوشنویسی» و «نگارگری» از ابتدای ماه محرم توسط مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری برپا شده‌ و آخرین نمایشگاه نیز تا ۲۱ شهریور، شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۹ تا ۱۸در نگارخانه عالی حوزه هنری پذیرای علاقمندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha