۱۴۰۳.۰۴.۱۰

مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به مناسبت اربعین شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید؛ نمایشگاهی از آثار برگزیده هنرمندان تجسمی مراکز استانی حوزه هنری با عنوان «خادمان ملت» را افتتاح کرد.

نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان تجسمی مراکز استانی حوزه هنری با عنوان «خادمان ملت» عصر امروز ۱۰ تیرماه در گالری ابوالفضل عالی با حضور جمعی از مدیران ارشد حوزه هنری از جمله سید امیرجاوید قائم مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل و محمد زرویی نصرآباد مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افتتاح شد.

زرویی در افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی در توضیح چگونگی خلق و انتشار آثار این نمایشگاه گفت: خبر شهادت شهید رئیسی و همراهانش همزمان با میلاد امام رضا(ع) و اجتماع هنرمندان در مشهد مقدس بود. با توجه به این موضوع بلافاصله ما با هنرمندان تجسمی مشورت‌های خود را آغاز کردیم تا تلاش‌هایی درخور این اتفاق داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در ابتدای اعلام خبر فرود سخت بالگرد رئیس جمهور شهید؛ هنوز امید داشتیم تا خبری از سلامتی ایشان کسب کنیم اما به هر حال تولیدات خود را آغاز کردیم، گفت: هنرمندان همه با امید به دیدار دوباره شهید آیت‌الله رئیسی آثار بسیاری را خلق کردن  که رنگ امید دارد اما متاسفانه با اعلام خبر قطعی شهادت ایشان و همراهانشان آرام آرام آثار به سوی اندوه و سوگواری تغییر مسیر داد. از این رو ما با شرکت هنرمندان ۲۶ استان کشور شاهد تولید بیش از ۷۰۰ اثر با این موضوع بودیم که در نهایت ۵۵ اثر آن تایید نهایی گرفت و در این نمایشگاه در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفت.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: در روز تشییع پیکر شهدای خدمت در تهران و سراسر کشور ما شاهد توزیع پوسترهای تولیدی حوزه هنری در دستان مردم بودیم که از این میان سه پوستر را حوزه هنری مرکز در تعداد بالا چاپ، منتشر و به دست مردم رساند و دیگر تولیدات حوزه هنری را سازمان‎های مرتبط چاپ و توزیع کرد.

زرویی در پایان گفت: نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان تجسمی مراکز استانی حوزه هنری با عنوان «خادمان ملت» تا ۱۷ تیر ماه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha