۱۴۰۳.۰۴.۱۲

کتاب «بی‌باک» خاطرات معلم جانباز حاج محمود عادل به قلم رقیه عادل در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، کتاب «بی‌باک» به زندگی معلم جانباز محمود عادل از اهالی استان یزد می‌پردازد که توسط دخترش رقیه عادل ثبت و گردآوری شده است.

محمود عادل متولد ۱۳۳۹ در شهرستان ابرکوه استان یزد، رزمنده و جانباز ۵۰ درصد و دارای مدرک کارشناسی رشته تربیت بدنی است. سال ۱۳۶۰ به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد، با اینکه هفت بار از نواحی مختلف بدن مجروح شد ولی حدود چهار سال و نیم در جبهه به عنوان رزمنده، آرپی‌جی‌زن، راننده آمبولانس، مسئول تدارکات و فرمانده دسته در چندین عملیات حضوری فعال و مستمر داشت.

این کتاب علاوه بر پیش‌گفتار و مقدمه، از ۴ فصل «گذری بر زندگی محمود عادل»، «دوران دفاع مقدس»، «هم‌رزمان، دوستان و آشنایان» و« آلبوم خاطرات» تشکیل شده است. رقیه عادل نویسنده این اثر و دختر راوی که از کودکی شنونده خاطرات پدرش از دفاع‌مقدس بوده با کمک همسرش حدود یک سال برای ضبط اولیه خاطرات، مکتوب‌کردن، تایپ، صفحه‌بندی و ویراستاری کتاب وقت گذاشته و کتاب را پس از تغییرات مختلف مرداد ۹۸ برای چاپ آماده می‌کند.

«بی‌باک» با شرح شخصیت شجاع و خستگی‌ناپذیر محمود عادل، با استفاده از ادبیات و اصطلاحات محلی و بومی و رعایت اختصارنویسی در ثبت خاطرات سعی کرده ابعاد مختلف زندگی این معلم رزمنده را به درستی به نمایش بگذارد.

«بی‌باک» کاری از دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد با شمارگان ۳۰۰ نسخه، در ۲۹۶ صفحه و با قیمت ۲۳۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha