۱۴۰۲.۰۳.۰۷

نویسنده و پژوهشگر ادبیات حماسی گفت: مهمترین نکته در موضوع داستان حماسی این است که فضایی از هیجان، امید و حس خوب زندگی را به مخاطب منتقل می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، بهزاد دانشگر نویسنده و پژوهشگر ادبیات حماسی و استاد کارگاه‌های تخصصی داستان حماسی گفت: داستان حماسی می‌تواند هم در موضوع و هم در نحوه نگارش با برخی از داستان‌های دیگر متفاوت باشد.

وی اظهار کرد: داستان حماسی در موضوع، به ماجراهایی می‌پردازد که در آن یک کشمکش و رویداد میان قهرمان و ضدقهرمان رخ داده است. در این رویداد، قهرمان به یک پیروزی دست پیدا کرده که فضایی از هیجان، امید و حس خوب زندگی را به مخاطب منتقل می‌کند و این مهمترین نکته در موضوع داستان حماسی است.

حرکت به سمت پیروزی در روایت

این پژوهشگر ادبیات حماسی  افزود: در نحوه روایت داستان حماسی نیز فضای حس خوب و حرکت به سمت پیروزی باید برجسته باشد، چون ممکن است یک ماجرا و حماسی‌ترین اتفاق را با یک مدل روایت ضد حماسه و در حد یک اتفاق تصادفی یا جنگی که دارای خشونت است یا رویدادی بسیار کم فروکاسته کرد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان از یک اتفاق کوچک یک روایت حماسی داشت برای مثال در فیلم «بچه های آسمان» ممکن است یک جفت کفش گم شود و این اتفاق حادثه‌ای بی‌اهمیت باشد اما نحوه نگاه نویسنده و کارگردان در این اثر به گونه‌ای باشد که یک رویداد کاملا حماسی را رقم زند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha