۱۴۰۲.۰۷.۰۶

هفتمین دو فصلنامه اندیشه‌نامه پایداری از سوی اندیشکده ادبیات پایداری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ هفتمین دو فصلنامه اندیشه‌نامه پایداری به مدیر مسئولی محمدرضا سنگری و سردبیری جواد کامور بخشایش از سوی اندیشکده ادبیات پایداری منتشر شد و پرونده ویژه این شماره از نشریه به موضوع ادبیات داستانی پایداری اختصاص یافته است. 

ادبیات داستانی پایداری شاخه‌ای از ادبیات است که در ایران پیشینه‌ای کهن دارد و در آن از رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایثار ملتی روایت می‌شود که در دوره‌های گوناگون به دفاع از دین، هویت، سرزمین و آرمان‌های خود برخواسته و نقش‌آفرین بوده است.

در بخش نخست این شماره با نویسندگان فعال در این حوزه از جمله احمد شاکری، محسن پرویز، محمدرضا سرشار، مهدی سعیدی، محسن مؤمنی شریف، محمد رودگر، راضیه تجار، یوسف قوجُق، هادی خورشاهیان، اکبر صحرایی و امیرشهریار امینیان بحث و گفت‌وگو شده است.

در بخش یادداشت‌ها و مقالات، مقاله‌هایی همچون «ادبیات داستانی انقلاب اسلامی»، «رفتار شناسی مسئله‌مندان در جریان ادبی با نگاهی به جریان ادبیات داستانی جنگ و دفاع مقدس»، «مفهوم شناسی ادبیات داستانی انقلاب اسلامی» ، «بارقه‌های جهانی در داستان کوتاه دفاع مقدس» ، «سیر تحول و شکل‌گیری ادبیات داستانی دفاع مقدس در دهه شصت» و...... منتشر شده است.

ادبیات داستانی عراق و افغانستان از موضوعات جدیدی است که در این شماره از نشریه در دو مقالۀ «تصویر رزمندگان ایرانی در رمان‌های عراقی مربوط به جنگ تحمیلی» و «مؤلفه‌های پایداری در داستان زنان افغانستان» بدان پرداخته شده است. 

در این شماره همچنین، انتشارات راه‌یار در مصاحبه با یاسر عسگری معرفی شده است.

در قسمت معرفی آثار، کتاب‌های «راهنمای کمبریج» درباره ادبیات جنگ، کتاب‌های «ممنوع» سرگذشت رمان‌های ممنوع شده به دلایل سیاسی در آمریکا و جهان و «برادران ماه» مورد نقد و بررسی قرار گرفته و در ادامه نیز کتاب‌های پژوهشی منتشرۀ ادبیات پایداری در سال 1401 معرفی و واکاوی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha