۱۴۰۲.۰۴.۱۱

یکم تیرماه ۱۴۰۲ همزمان با برگزاری سیصد و چهل و ششمین محفل شب خاطره؛ محل جدید کلاس‌های مرکز آموزش حوزه هنری با عنوان «سرای شهید دکتر مصطفی چمران» افتتاح شد. کلاس‌هایی پیشرفته که قرار است میزبان هنرجویان در رشته‌های مختلف هنری باشد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، احداث محل جدید کلاس‌های مرکز آموزش؛ تقریباً از فروردین ۱۴۰۱ شروع شد و تا تیرماه ۱۴۰۲ ادامه پیدا کرد. با تغییراتی که در این مرکز آموزشی صورت گرفت، از حالت سنتی خارج و تبدیل به یک مرکز مجهز و به روز آموزشی شد. این مرکز مجهز آموزشی شامل ۵ کلاس ۳۵ نفره، یک کلاس ۷۰ نفره و یک کارگاه دیجیتال ۲۰ نفره است که در آن کارگاه‌های تخصصی تجسمی مثل تایپوگرافی، خط نقاشی، نگارگری و تذهیب برگزار خواهد شد. البته در کنارش گعده‌های دورهمی داستان‌نویسی و نویسندگی هم برقرار می‌شود که بخشی از کلاس‌ها، ویژه تابستان و بخشی به صورت ترمی دایر می‌شود.

هویت بصری

یکی از کارهای مهم بعد از افتتاح سرای شهید دکتر مصطفی چمران، بحث هویت بصری آن است که با توجه به فضای آموزشی و نامگذاری کلاس‌ها و خط سیر آموزشی که در حوزه هنری وجود دارد، این هویت بصری در حال طراحی است. طبق  قرار، این فضا با یکسری از طرح‌های گرافیکی، طراحی شده و فضا از حالت یکدست خارج می‌شود تا هویت هنری این مرکز به چشم هنرجوها بیاید و وقتی وارد آنجا می‌شوند احساس کنند در فضای هنری تنفس می‌کنند.

کلاس یکم؛ استاد نادر طالب‌زاده

آموزش حرفه‌ای در کلاس‌های پیشرفته

بزرگترین کلاس مرکز آموزش با ظرفیت ۷۰ نفر به نام استاد نادر طالب‌زاده نامگذاری شده است. در این کلاس دوره‌های مکتب‌شناسی سینما و تاریخ سینمای غرب توسط استاد «شهریار بحرانی» کارگردان مطرح کشورتدریس می‌شود. همچنین کلاس نقد فیلم توسط دکتر« مجید شاه حسینی» برگزار می‌شود که به دلیل استقبال خوب از این کلاس‌ها و تعداد بالای هنرجویانی که سرکلاس حاضر می‌شوند، این کلاس با ظرفیت ۷۰ نفر آماده شده است. سعی شده، تمام مجموعه با به روزترین امکانات مجهز باشد، چه از لحاظ صندلی‌ها که  طوری طراحی شده  که هنرجو اگر بالای سه چهار ساعت هم سرکلاس حاضر باشد خیلی خسته نشود و چه از نظر سیستم تصویری که مجهز به سیستم تصویری و تخته‌های دیجیتال هوشمند است. تخته‌های دیجیتال این قابلیت را دارد که هنرجو  به صورت کامل فایلش را ارائه دهد و روی فایل توضیحات را خط بکشد و کاملاً هوشمند است. تمام کلاس‌ها به این سیستم مجهز است. از لحاظ صوتی هم این کلاس دارای سیستم صوتی مجهزی است و سیستم پخش آن آنلاین و دارای سیستم ضبط است.

کلاس دوم؛ استاد پرویز اسکندرپور خرمی

آموزش حرفه‌ای در کلاس‌های پیشرفته

کلاس دوم، مختص آموزش هنرهای تجسمی و طراحی و به یاد استاد پرویز اسکندر پور خرمی نامگذاری شده است. استاد اسکندر پور خرمی، از هنرمندان فقید در هنرهای تجسمی است که یکی از کارهای ویژه‌اش طراحی درهای ورودی حرم امام حسین علیه السلام است. از آنجا که بیشتر هنرهای تجسمی در این کلاس تدریس می‌شود، کلاس به نام ایشان نامگذاری شده است. میزهای کلاس به شکل کنفرانسی است و پهنای این میزها به یک متر می‌رسد که پهنای زیاد میز باعث می‌شود هنرجو به راحتی صفحه‌اش را باز وتایپوگرافی یا طراحی کند. وسط میزها فضایی وجود دارد که استاد می‌تواند حرکت داشته باشد و بالای سر هنرجو حاضر شود. این کلاس ظرفیت ۱۸ هنرجو را داردکه تا حدود ۲۵ نفر هم می‌تواند افزایش پیدا کند. ناگفته نماند همه کلاس‌ها سیستم تهویه، گرمایشی و سرمایشی در حد استاندارد دارد.

کلاس سوم؛ استاد ابوالفضل زروئی نصرآباد

این کلاس به یاد استاد ابوالفضل زروئی نصرآباد نامگذاری شده است. ابوالفضل زرویی نصرآباد یکی از اساتید مطرح در حوزه ادبیات وخصوصاً شعر طنز است که بیشتر با مجله گل آقا شناخته می شود. او مؤسس و مبدع یکی از برنامه‌های اصلی و قدیمی حوزه هنری با عنوان « در حلقه رندان» بود و کلاسی که به نام‌ایشان نامگذاری شده است با ظرفیت ۳۵ نفر طراحی شده و در آن دوره‌های مختلف برگزار می‌شود. از جمله کارهای پژوهشی، روایت‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و داستان‌نویسی. فرم کلاس کاملاً فرم کلاس دانشگاهی و به صورت تک صندلی است. مانیتورو تخته دیجیتال دارد و استاد می‌تواند به راحتی روی آن بنویسد. تخته دیجیتال قابلیت پرینت دارد و همه سیستم‌های اینجا زیر شبکه و مجهز به اینترنت یکدست است؛ طوریکه هنرجو می‌تواند به اینترنت وصل شود و قابلیت سرچ دارد.

کلاس چهارم؛ محمد مددپور

آموزش حرفه‌ای در کلاس‌های پیشرفته

این کلاس به نام مرحوم دکتر محمد مددپور  پژوهشگر و نویسنده فقید کشورمان است که چند سال قبل دار فانی را وداع گفت. کلاسی که نام وی بر سر در آن به چشم می خورد، شبیه کلاس سوم است و ۳۵ نفر ظرفیت دارد. در این کلاس‌ها چیدمان استاندارد رعایت شده و فاصله صندلی‌ها مناسب است تا هنرجو  بتواند به راحتی از کلاس استفاده کند و بهره ببرد.

کلاس پنجم؛ فرج الله سلحشور

آموزش حرفه‌ای در کلاس‌های پیشرفته

کلاس پنجم، سایت انیمیشن محسوب می‌شود که در واقع هنرهای دیجیتال و دوره‌های تخصصی تدوین، کارهای انیماتوری و انیمیشن و بحث‌هایی که در حوزه سینما است، در آن تدریس می‌شود. این کلاس به اسم مرحوم« فرج الله سلحشور» بازیگر و کارگردان فقید سینما نامگذاری شده است. قرار است این کلاس به سمت آموزش‌های تخصصی در حوزه انیمیشن و انیماتوری و دوره‌های جامع تدوین پیش برود که سیستم‌های آن نهایی و نصب شده است. سیستم آن شبکه‌ای است و استاد روی یک شبکه مانتیوری اصلی تدریس می‌کند و هنرجو هم از طریق‌مانیتورهایی که روی میز است تمام مباحثی مطرح شده استاد را به صورت مستقیم وزنده می‌ببیند. ظرفیت این کلاس  ۲ ردیف ۱۸ تایی است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha