۱۴۰۳.۰۲.۲۹

مرکز آموزش حوزه هنری در راستای تقویت روند فعالیت‌های هنرمندان، کارگاه‌های تخصصی هنر را با حضور استادان مطرح کشورهای روسیه، اردن و ایرلند برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در ادامه فعالیت بخش بین‌الملل مرکز آموزش حوزه هنری، کارگاه‌های تخصصی با همکاری «مرکز رسانه‌ای صبح» ویژه هنرجویان و علاقمندان رشته‌های تصویرسازی، انیمیشن، نقاشی، گرافیگ و با هدف بررسی و بازنمایی اثرات هنر در روایت‌ها، طی روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۲ خردادماه سال جاری برگزارمی‌شود.

از ویژگی‌های این کارگاه حضور استادان مطرح کشورهای روسیه، اردن و ایرلند در این دوره است که مورد توجه هنرجویان و علاقمندان به رشته‌های یادشده قرارگرفته است. این کارگاه‌های تخصصی به میزان قابل توجهی وسعت دید و شناخت هنرجویان از فعالیت‌های هنری روز دنیا افزایش خواهد داد و اثرات مطلوبی را در روند فعالیت‌های هنرمندان و فعالان این عرصه برجای خواهد گذاشت.

کارگاه‌های تخصصی هنری با حضور هنرمندانی از روسیه، اردن و ایرلند

در این دوره، سه کارگاه تخصصی برای عموم علاقمندان، هنرجویان و پژوهشگران عرصه فرهنگ و هنر توسط مرکز آموزش حوزه هنری پیش‌بینی شده است. اولین کارگاه تخصصی «تجلی آرمان فلسطین» است که با هدف بررسی اثرات هنر در چگونگی معنا بخشیدن به داستان و نقش ایدئولوژِی در هنر هنرمندان برای بیان روایت‌ها برپا خواهد شد. این کارگاه با تدریس هنرمند مطرح کشور عمان «سهاد الخطیب» به عنوان کارگاه اول در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۰ در مرکز آموزش حوزه هنری برگزار خواهد شد. «سهاد خطیب» متولد ۱۹۷۹، یک هنرمند چند رسانه‌ای متولد عمان است که در اردن بزرگ شده و در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می‌کند. آثار او در مونترال، کانکتیکات، برکلی، نیویورک، سانفرانسیسکو و اَمان به نمایش درآمد. «سهاد خطیب» در زمینه تصویرسازی و فیلم آثاری درباره مسایل فلسطین، الهیاتو مسایل اجتماعی در کارنامه خود دارد. او از طراحان برجسته کمپین‌های عدالت اجتماعی در جهان است.

کارگاه تخصصی دوم با موضوع کارگردانی انیمیشن توسط «سرگئی استروسوسکی» از هنرمندان مطرح کشور روسیه در ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۴ در محل سرای آموزشی شهید دکتر مصطفی چمران برگزار می‌شود. «سرگئی استروسوسکی» تهیه کننده و کارگردان، رییس بخش انیمیشن و چند رسانه‌ای موسسه دولتی فرهنگ مسکو، عضو اتحادیه سینماگران و انجمن آموزش فیلم و رسانه این کشور است.

سومین کارگاه در روز چهارشنبه ۲ خردادماه ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد. این کارگاه جذاب به بررسی و نحوه تولید محتوای طنز سیاسی خواهد پرداخت که با تدریس هنرمند مطرح کشور ایرلند «تاد هایکی» برگزار می‌شود. «تاد هایکی» نویسنده و بازیگر، تولیدکننده محتوای آنلاین با محوریت طنز سیاسی برای فعالان این حوزه چهره شناخته شده‌ای است.

شایان ذکر است، حضور در این سه کارگاه تخصصی برای همه فعالان عرصه هنر و فرهنگ وعموم به شرط ثبت‌نام برای حضور در دوره آزاد است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام رایگان در این کارگاه می‌توانند به نشانی اینترنتی  www.mahhonari.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha