۱۴۰۲.۰۳.۳۱

دبیر کنگره ملی شعر «زیر یک سقف» معتقد است که لازمه پیشرفت بهتر این کنگره شعر، تداوم حمایت حوزه هنری و دیگر سازمان‌های مربوطه آن است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، محفل شعر «بیت عاشقانه» به مناسبت سالروز ازدواج امیرالمومنین حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به همراه رونمایی از پوستر فراخوان سومین دوره کنگره ملی شعر «زیر یک سقف» برگزار شد.

راضیه جبه‌داری، شاعر و پژوهشگر حوزه بانوان در این نشست که با مدیریت و اجرای سید محمدجواد شرافت از شاعران آیینی کشور برگزار شد، پس از خواندن اشعاری، در مورد سومین کنگره ملی شعر زیر یک سقف گفت: پیش از این در شعر و ادبیات با خروج نقش زن از کاربرد اجتماعی خود روبرو بودیم و زن به جز معشوقه بی‌سر و سامان بودن، هیچ تعریف دیگری نداشت. پس بر آن شدیم تا به منظور تقویت نقطه اثر زن در خانواده تلاش‌هایی در حوزه ادبیات و شعر داشته باشیم.

جبه‌داری ادامه داد: خانواده و زیر یک سقف بودن اعضای آن مهمترین ویژگی سازنده‌ زن در جامعه است؛ پس عنوان «زیر یک سقف» را برای آن انتخاب کردیم که به لطف خدا و اهل بیت(ع) این کنگره سه سالگی خود را پشت سر می‌گذارد.

وی در ادامه با تقدیر از همکاری‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در دو سال گذشته گفت: در سومین دور برگزاری این کنگره، حوزه هنری تمام قد کنار ما بود و با همکاری آقای باطنی کار کنگره به خوبی پیش رفت.

جبه‌داری ادامه داد: در دو دوره گذشته 1400 اثر به دست ما رسید که به لحاظ کیفی سطح بالایی داشتند و کار انتخاب اثر را برای ما بسیار سخت کرد.

2Y4A5627-copy.jpg

فریبا یوسفی از دیگر شاعران حاضر در این نشست نیز پیش از شعرخوانی خود در سخنانی کوتاه گفت: انتخاب موضوع « زیر یک سقف»  که شعر خانواده محسوب می‌شود و نخستین بار از سوی این کنگره مورد توجه قرار گرفته است انتخابی هوشمندانه و سازنده است. آرزوی موفقیت برای این رویداد و همه عوامل برپایی آن دارم.

وی ادامه داد: جریان شعر خانواده که نخستین بار تنها در مجموعه اشعار خانم مستشار نظامی دیده شد، نمونه پیشین نداشته است و همانگونه که خانم جبه‌داری اشاره کرد باید گفت که تقدس خانواده باید حفظ شود و به آن ارج نهاد.

یوسفی در پایان با آرزوی موفقیت برای این کنگره ابراز امیدواری کرد تا این راه به سوی روشنی خانواده و نورانیت جامعه هدایت و ختم شود.

2Y4A5728-copy.jpg

 شاعران آیینی شعر عاشقانه نیز بگویند

میلاد عرفانپور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و سرپرست مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری نیز با حضور و شعرخوانی در این نشست باقدردانی از بانیان برگزاری این کنگره گفت: معتقدیم که شعر باید شعر زندگی باشد و آمیخته به آن باشد.

وی افزود: طبیعت شاعری این است که نباید محصور به موضوع  و عنوان خاصی باشد، به این ترتیب شاعری که شعر آیینی می‌گوید باید شعر عاشقانه، آن هم در راستای تحکیم خانواده و موضوع مهم آن بسراید.

وی در ادامه با بیان اینکه چند شعر عاشقانه برای همسر و فرزند دختر خود گفته است، شعری که برای همسر خود گفته است را تقدیم کرد.

تداوم حمایت حوزه هنری لازمه پیشروی بهتر کنگره است

عاطفه جوشقانیان، دبیر کنگره ملی شعر زیر یک سقف نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌های حوزه هنری از این کنگره گفت: مجموعه برنامه‌هایی تولیدی از جمله موسیقایی و برپایی مداوم کنگره را در دستور کار داریم. به عنوان مثال این برنامه‌ را در هر فصل با مواضع مرتبط با دیگر فعالیت‌های ما در سراسر کشور برگزار می‌کنیم.

وی در پایان و پیش از شعری که تقدیم به همسر خود کرد گفت: تداوم حمایت حوزه هنری و دیگر سازمان‌های مربوطه از این کنگره لازمه پیشرفت بهتر آن است.

در پایان این نشست از پوستر فراخوان سومین دوره کنگره ملی شعر «زیر یک سقف» با حضور برخی شاعران آیینی و مدیران حوزه هنری رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha