۱۴۰۲.۰۳.۲۶

زینب موسوی در هشتمین نشست «صنعت بازی در ایران» بخشی از تجارب خود را به عنوان یکی از بانوان پیشرو در حوزه بازی‌سازی مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، هشتمین نشست از سلسله نشست‌های «صنعت بازی در ایران» با حضور زینب موسوی، طراح بازی در استودیو «فانوس» برگزار شد.

زینب موسوی از نخستین بانوان پیشرو در حوزه بازی‌سازی است، وی توسعه‌دهنده بازی «آن‌سوی باران» و «گرنی» و «گریم» است. وی در ابتدای نشست به چگونگی ورودش به فضای بازی‌سازی اشاره کرد و گفت: من برای خلق‌کردن وارد حوزه بازی‌سازی شدم، همچنین فضای میان‌رشته‌ای این حوزه برای من جذاب بود. در اولین پروژۀ بازی‌سازی، بیش‌تر از جنبه مالی کار، یادگیری و آموزش برای من اهمیت داشت. در ادامه راه و در پروژۀ «آن سوی باران» به بازی‌سازی رایگان و ایجاد بازار خاص در پریمیوم و اپ‌استور توجه داشتم، در آن برهه برای من سوال بود که جدول و هدفی که تعریف کرده‌ایم، آیا می‌تواند پاسخگوی ما باشد یا خیر؟

 وی درباره ورود به بازار بین‌المللی، به همکاری با ناشر آمریکایی اشاره کرد و در ادامه با مطرح‌کردن محدودیت‌هایی که به واسطه تحریم‌ها در حوزه طراحی بازی و بازی‌سازی ایجاد شده، از تولید و فعالیت در بازارهای بین‌المللی سخن گفت.

عوامل تاثیرگذار در موفقیت بازی‌سازان

موسوی تلاش، پشتکار، به‌روزبودن و تصمیم‌گیری درست را از مهم‌ترین عوامل در جذب سرمایه برای بازی‌سازی عنوان کرد و گفت: فضای این حوزه با افرادی که در بازی‌سازی فعال هستند بسیار خوب و سالم است. من در گروه‌های مختلفی کار کرده‌ام و هیچ‌گاه به‌عنوان یک خانم با مشکل مواجه نشده‌ام.

تجربیات یک بانوی بازی‌ساز

به گفته این بازی‌ساز، یکی از امتیازهای این حوزه نقش حمایت‌گری افراد است که با تلاش و همکاری پروژه‌ها را پیش می‌برند. وی علاقه‌مند بودن افراد به طراحی بازی را از عوامل موثر در موفقیت در این حوزه دانست و در ادامه به اهمیت و لزوم استراتژی‌های راهگشا در صنعت بازی‌سازی تاکید کرد.

این بازی‌ساز همچنین با اشاره به اینکه بهتر است برای سیاستگذاری‌های محدودکننده دستورالعمل ایجاد شود، ضرورت برگزاری ایونت‌ها، بحث نیروی انسانی و مسائل و آسیب‌های ناشی از تحریم را مطرح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha