۱۴۰۳.۰۲.۲۹

کتاب «لهجه‌های غزه‌ای» که چند روزنوشت از دو شاعر فلسطینی درباره غزه بعد از طوفان الاقصی است، در آخرین روز نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، این کتاب توسط یوسف القدرة  که از شاعران غزه‌ به شمار می‌آید و فاتنه الغره از  بانوان شاعر فلسطینی  است نوشته شده روایت نزدیک از غزه بعد از طوفان الاقصی پرداخته است.

این کتاب با ترجمه محمدرضا ابوالحسنی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و قرار است در آخرین روز از نمایشگاه کتاب با حضور محمدرضا ابوالحسنی (مترجم)، کورش علیانی (نویسنده و پژوهشگر) و محمدصادق علیزاده (روزنامه‌نگار) رونمایی شود.  

 «لهجه‌های غزه‌ای» رونمایی می‌شود

این کتاب حاصل نوشته‌های دو نفر است:

یوسف القدرة، شاعری ساکن خان‌یونس در باریکۀ غزه که با زاویۀ نگاهی باز، به تماشای رویدادهای اطرافش نشسته و آنها را به همراه تجربیات شخصی خود برای خواننده باز گفته است.

نفر دوم یک شاعره فلسطینی‌الاصل مقیم بلژیک به نام فاتنه الغره است. او که برای دیدن خانواده و برادرانش به غزه رفته بود، با شروع حملۀ زمینی اسرائیل به غزه در آنجا گرفتار شد و تا دو ماه بعد که موفق شد مجوز رفتن به مصر و سپس بلژیک را بگیرد، شش یادداشت از مجموعه یادداشت‌های این کتاب را نوشت.

جلسه رونمایی از کتاب «لهجه‌های غزه‌ای» شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در کوشک نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha