۱۴۰۰.۰۵.۱۳

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، درگذشت مادر و برادر سید احمدحسین حسینی، شاعر متعهد پاکستانی را تسلیت گفت. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، رئیس حوزه هنری در پی درگذشت مادر و برادر بزرگوار شاعر مطرح کشور، جناب سید احمدحسین حسینی متخلص به شهریار، پیام تسلیت صادر کرد. متن پیام ایشان به شرح زیر است: «انا لله و انا الیه راجعون برادر ارجمند، جناب آقای سید احمدحسین حسینی خبر درگذشت مادر و‌ برادر بزرگوارتان، حقیقتاً موجب تأسف و تأثر فراوان شد. این فقدان دردناک را به شما و خانواده‌ی محترم تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند منان صبر بر این ابتلای بزرگ را خواستارم. به فضل خدا، مادر و برادر گرامی شما، مهمان سفره‌ی اهل بیت علیهم السلام و غرق رحمت الهی باشند. محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری»  

سیداحمدحسین حسینی با نام مستعار «احمد شهریار» در روز ۴ تیر ۱۳۶۲ در کویته پاکستان زاده شد. او پس از طی کردن مراحل اولیه تحصیل در زادگاهش، دوره کارشناسی زبان و ادبیات اردو را در دانشگاه بلوچستان پاکستان به پایان رساند و سپس برای تحصیل علوم دینی به شهر مقدس قم مهاجرت کرد. شهریار که سرودن به زبان اردو را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده بود و پیش از مهاجرت به ایران توانسته بود به یکی از شناخته‌شده‌ترین شاعران جوان اردوزبان در سطح شبه‌قاره تبدیل شود، در ایران سرایش به زبان فارسی را نیز آغاز کرد و به سرعت توانست صدایش را به صداها برساند. امروز بسیاری از شاعران معاصر ایران، افغانستان و تاجیکستان، احمد شهریار را به عنوان نماینده شایسته پارسی‌گویان پاکستان می‌شناسند و وی را بی‌اغراق، خلفی تازه‌نفس بر کرسی اقبال لاهوری می‌دانند.

از شهریار، مجموعه‌ شعری به نام «اقلیم» به زبان اردو (۱۳۹۲، انتشارات مهر، کویته) و همچنین شعرهایی برای کودکان به همین زبان با عنوان «توحید مفضّل» منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha