مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و از حامیان جشنواره «استاپموشن خانگی»، در آیین پایانی این رویداد بر اهمیت استفاده از ابزارهای نوین در راستای ترویج اخلاقیات در جامعه تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مرتضی خدمتکار، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در اختتامیه نخستین جشنواره «استاپموشن خانگی» گفت: رسانههای نوین ابزار مناسبی برای انتقال پیامهای درست و اخلاقی است. بیشک فضای مجازی فرصت مناسبی برای ترویج اخلاقیات است و ما نمیتوانیم از آن چشمپوشی کنیم. پس باید به همت و یاری دیگر عزیزان در نهادهای مربوطه از ابزارهای روز دنیا برای انتقال مفاهیم دینی و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی استفاده کنیم. خدمتکار ادامه داد: فضای مجازی بخش از زندگی انسان امروز شده است و فرزندان ما هم از فضای مجازی به صورت روزانه برای پیشبرد کارهای آموزشی خود استفاده میکنند. به این ترتیب بیشک نمیتوانیم از این وضعیت فرار کنیم، پس باید با برنامهریزی و مدیریت صحیح این فضا به ویژه از حیث تولید محتوای مناسب، بهترین راهکار برای مدیریت فضای مجازی داشته باشیم. مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اهمیت فرم یا محتوا در این جشنواره گفت: نام این جشنواره «استاپموشن» است و عنوان آن مشخص میکند که بیشتر ناظر بر فرم است تا محتوا، از طرفی هم ایده اولیه این رویداد از سوی حوزه هنری مطرح شده است، پس استفاده از ابزار و فرم در مرحله اول را در راستای ارائه پیامهای اخلاقی و محتوای سازنده مؤثر و مهم میدانیم. وی ادامه داد: رسالت اصلی ما در معاونت قرآن و عترت ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی با محوریت مضامین و آموزههای قرآنی و معارف اهل بیت(ع) است. پس برپایی این جشنواره را فرصتی دانستیم تا با حضور خود در کنار حوزه هنری قرار گیریم. خدمتکار در پایان با تبریک عید مبعث ضمن قدردانی از زحمات تمامی برگزارکنندگان این جشنواره به برگزیدگان این رویداد تبریک گفت و برایشان آرزوی موفقیتهای بیش از پیش کرد. برپایی اختتامیه این رویداد هماکنون از درگاههای آپارات و اینستاگرام سپهر سوره هنر بهصورت زنده در حال پخش است. گفتنی است، نخستین جشنواره بینالمللی «استاپموشن خانگی» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان، با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری مؤسسه سپهر سوره هنر، در قالبهای عروسکی (مانند لگو)، خمیری، کات اوت (کاغذ، مقوا، پارچه)، اشیاء و پیکسلیشن در سه گروه کودک (۵ تا ۱۲ سال)، نوجوان (۱۲ تا ۲۰ سال) و بزرگسال برگزار شد. انتهای پیام/
نخستین جشنواره بینالمللی «استاپموشن خانگی» عصر روز گذشته 22 اسفندماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
نظر شما