۱۴۰۴.۰۱.۲۰

برنامه اینترنتی «هویولوژی» با تمرکز بر تحلیل و واکاوی مسائل بین‌المللی از منظر هویتی و با رویکردی ساده، قابل فهم و متناسب با ذائقه مخاطب جوان شبکه‌های اجتماعی، وارد عرصه تولیدات رسانه‌ای شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، این برنامه، نخستین تجربه رسمی از تولید محتوای بین‌الملل با محوریت مفهوم هویت در قالبی نو است که توسط بخش بین‌الملل مرکز آموزش حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده و تلاش دارد با زبان روایت‌محور و تصویرسازی روشن، مخاطبان را با لایه‌های پنهان و تأثیرگذار تحولات جهانی آشنا کند.

کارگردانی این اثر را محمدرضا دوستی، و اجرای آن را امیرعلی احمدی بر عهده دارند. آن‌ها در تلاش‌اند تا با فاصله گرفتن از قالب‌های رسمی و خشک رسانه‌ای، محتوا را با نگاهی جذاب، هنرمندانه و البته مستند، به مخاطبان جوان عرضه کنند.

فصل نخست «هویولوژی» در۱۴قسمت۱۰دقیقه‌ای تولید شده و قرار است تا پایان خردادماه ۱۴۰۴ هر جمعه ساعت ۲۰ منتشر شود. این برنامه به موضوعات کلیدی و پرچالشی در حوزه بین‌الملل می‌پردازد؛ از روابط قدرت‌های جهانی تا نقش هویت در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌ورزی‌های معاصر.

در ادامه نیز فصل دوم برنامه از نیمه تیرماه آماده انتشار خواهد شد که بنا بر اعلام سازندگان، با حفظ همان ساختار کوتاه و مخاطب‌محور، موضوعات عمیق‌تری را دنبال خواهد کرد.

«هویولوژی» به طور اختصاصی برای فضای مجازی و بسترهای اجتماعی طراحی شده و از طریق کانال یوتیوب برنامه، صفحه اینستاگرام، و نیز کانال‌های اطلاع‌رسانی مرکز آموزش حوزه هنری در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

برای تماشای قسمت‌های منتشرشده و دنبال کردن این برنامه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://youtube.com/@hoviology?si=bOzzOAzTrd۲۳۰۳wu

گفتنی است؛ «هویولوژی»(Hoviology)واژه‌ای است که از ترکیب دو بخش ساخته شده است: «هویو» که از واژه «هویت» می‌آید. «لوژی» که از پسوند یونانی-logyبه معنی «شناسی» یا «مطالعه علمی» گرفته شده است. پس هویولوژی به‌طور تحت‌اللفظی یعنی «هویت‌شناسی» یا «مطالعه هویت». در واقع، اسم این برنامه به نوعی بیانی خلاقانه از هدف محتوایی‌ آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha