۱۴۰۲.۰۸.۱۰

آیین افتتاح سال جدید تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نودانشجویان دانشگاه سوره با عنوان «سوره سلام» در تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، به رسم هرساله و به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه سوره  آئین افتتاحیه سال جدید تحصیلی نودانشجویان دانشگاه سوره با حضور بیش از ۳۵۰ دانشجو، رئیس دانشگاه سوره، مدیران و مسئولان گروه‌های درسی و سایر کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

این مراسم که با شور و اشتیاق وصف نشدنی دانشجویان جدیدالورود همراه بود، شامل بخش‌های مختلفی نظیر معرفی دانشگاه، سخنرانی، اجرای نمایش، موسیقی سنتی زنده، و معرفی رشته‌ها و گروه‌های آموزشی بود و در این مراسم از دانشجویان برگزیده جشنواره «مقام رضا »در بخش‌های نظیر طراحی پوستر، داستان‌نویسی، عکاسی، سفال و... و همچنین نقد فیلم تقدیر شد و هدایایی به آنها تعلق گرفت.

«محمدرضا احسان‌پور»، مجری، شاعر و طنزپرداز که اجرای مراسم «سوره سلام» را بر عهده داشت با اجرای یک استندآپ کمدی با موضوع نوجوانی و جوانی مورد تشویق خوب حاضران قرار گرفت.

در بخش دیگری از مراسم، دانشجویان در گروه‌های مختلف تقسیم شده و ضمن بازدید از فضاهای مرتبط با رشته تحصیلی‌شان، با کارشناسان گروه‌، دانشجویان ترم بالایی، رشته‌ها، فعالیت‌های دانشجویی و فضای دانشگاه بیشتر آشنا شدند.

 ذائقه‌سازی و تصویرسازی از مسائل جامعه؛ مهمترین وظیفه دانشجویان

دوران بالندگی

دکتر «محمد حسین ساعی» رییس دانشگاه سوره، در این مراسم دوران دانشجویی را نقطه رشد و بالندگی انسان بیان کرد و اظهار داشت: دوران دانشجویی بهترین زمان برای کسب دانش و علم و بهره‌مندی از محیط آموزشی و ملاقات با استادان برجسته، افراد مهم و نیز امکانی برای مطالعه کتاب‌های خوب و بازدید از نمایشگاه‌ها و موزه‌ها است. تمام این موارد سرنوشت شما را می‌سازد و به رشد و بالندگی توانایی‌های علمی شما کمک می‌کند؛ پس چه بهتر که از زمان دانشجویی و فرصت‌هایی که در اختیار دارید بیشترین استفاده را ببرید.

برنامه فرهنگی

در ادامه دکتر «علی جوادی»، معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه سوره به برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: «محفل خرابات» عنوان برنامه‌ای است که به موضوع شعر و داستان می‌پردازد. در رویداد «عصر فیلم» به بهانه تماشای فیلم‌های مستند، پویانمایی، داستانی و کوتاه درباره مسایل فرهنگی و اجتماعی جامعه صحبت می‌کنیم. از دیگر برنامه های فرهنگی دانشگاه  نشست‌های عقیدتی و سیاسی  با هدایت حجت الاسلام دکتر جوادی است. همچنین نشست تخصصی «روایت رمان‌نویسان» و  رویداد «آوینی‌خوانی» از دیگر برنامه های  فرهنگی ما است. برگزاری اردوهای دانشجویی دیگر برنامه‌ای بود که دکتر جوادی درباره آن صحبت کرد.

ذائقه سازی

حجت الاسلام «روح‌الله جلالی» مشاور فرهنگی دانشگاه سوره نیز در این برنامه بر اهمیت و نقش دانشجویان در ذائقه‌سازی و تصویرسازی شفاف و منصفانه از جامعه تاکید کرد و گفت: بیان و مدیریت ذائقه و تصویرسازی درست از ملت بسیار حائز اهمیت است. وقتی یک کارگردان روی صحنه می‌رود و بیان می‌کند ملت من صلح‌طلب است یا وقتی یک توریست می‌گوید ایرانیان مردمان مهربان و خوش اخلاقی هستند در حقیقت دارند تصویر و ذائقه ذهنی خود را عرضه می‌کنند و شاید آنها به درستی آگاه نباشند که ما همیشه قربانی جنگ‌ها، زورگویی‌ها و تخاصم‌ها بوده‌ایم؛ اینجاست که تصویرسازی معنای دیگر یافته و دارای ارزش و اهمیت می‌شود.

وی ذائقه‌سازی و تصویرسازی را از قدرتمندترین ابزارها برای به خدمت گرفتن ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: با تغییر ذائقه‌ها می‌توانیم زشت‌ترین و بی‌ارزش‌ترین کالاها را جذاب کنیم و برعکس با تصویرسازی صحیح می‌توانیم نشان دهیم که در این سرزمین کسی به فکر سنگرسازی و ساخت پناهگاه در زیرزمین آپارتمان یا شهر خود نیست.

مشاور فرهنگی دانشگاه سوره در ادامه تاکید کرد: تصویری که بدخواهان از ما ساخته‌اند تصویر یک کشور بسیار ضعیف است در حالی که وقتی مسئولان و مقامات قدرتمند دنیا درباره مسایل خاورمیانه صحبت می‌کنند به این مسئله اذعان دارند که نمی‌خواهند دامنه جنگ به ایران کشیده شود. نقش دانشجویان در این جنگ بسیار برجسته و پررنگ است و این شما دانشجویان هستید که می‌توانید هم در ذائقه‌سازی برای جامعه و هم در تصویرسازی از مسائل جامعه هنرمندانه وارد میدان شوید و اجازه ندهید دیگران تصویر وارونه‌ای از ما ارائه دهند.

در ادامه این نشست و در دو بخش، دبیران کانون‌ها و انجمن‌های علمی-دانشجویی به بیان فعالیت‌های خود پرداخته و از نودانشجویان دانشگاه سوره دعوت کردند با عضویت در این تشکل‌ها فعالیت بیشتری داشته و توانمندی‌های خود را با دیگر دانشجویان به اشتراک بگذارند.

گفتنی است؛ نشست «سوره سلام» هر سال در آستانه آغاز سال تحصیلی نودانشجویان دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha