۱۴۰۲.۰۶.۲۸

فاطمه خطیب؛ هنرمند سوری و پژوهشگر هنرهای تجسمی در مورد اهمیت و کاربردهای هنر و نقش رسانه‌ای آن در مدیریت جامعه گفت: هنر و آثار آفریده شده حاصل از آن، توان فوق العاده‌ای برای مقابله با جنگ رسانه‌ای مستکبرین علیه اقشار گوناگون جامعه به خصوص زنان دارد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، فاطمه خطیب، هنرمند سوری در گفت‌گو با خبرنگار حوزه هنری با بیان اینکه که زن نقش مهمی در جامعه دارد چرا که همه مردم دنیا برای رشد و نمو خود به مادر نیاز دارند و این جنسیت زن است که با ویژگی‌های ذاتی خود این نقش سازنده را ایفا می‌کند، گفت: این جنسیت انسانی در سنین کودکی و نوجوانی بسیار تاثیرپذیر از وقایع پیرامونی خود با سبک و سیاق گوناگون و ابزارهای متفاوتی مثل رسانه است؛ از این حیث هنر و هنرمندان جایگاه خاص و ویژه‌ای در این مورد دارند.

وی افزود: هنرمندان در تمام دنیا به تنهایی توان جریان‌سازی در راستای سلامت روانی جامعه را دارند، از این رو هر هنرمند باید وظیفه و رسالت انسانی خود نسبت به جامعه ملی و بین‌الملی خود انجام دهد. این در حالی است که چنین اقدامی از سوی هنرمندان با تهاجم فرهنگی مقابله و برابر آن مقاومتی همه جانبه با همراهی مخاطبانش ایجاد می‌کند.

خطیب ادامه داد: نماد و نشانه‌هایی که هنرمندان به کار می‌گیرند یا می‌سازند، کارکردهای ویژه‌ای دارند که در راه خنثی‌سازی فعالیت‌های تفرقه افکنی و حیله گری دشمنان استکباری دنیا استفاده می‌شود. اگر هر هنرمند آزاده‌ای در دنیا وظیفه هنری خود را به‌درستی و در این راه انجام دهد، آینده دنیا جور دیگری خواهد بود و روزهای روشنی نصیب همگان خواهد شد.
این هنرمند هنرهای تجسمی افزود: هنرمندان و آثار هنریشان آینده سازند، پس باید قدر هنری که از سوی خدواند به آنها هدیه داده شده است را بدانند و در راستای اعتلای فرهنگ الهی از آن بهره ببرند. هنرمندان می‌توانند دنیایی بیافرینند که عاری از هر گونه پلیدی باشد.

وی افزود: در این میان هنرمندان زن، از آنجایی که روحیه جنس خود را بهتر می‌شناسد، امکان بیشتری برای آفرینش اثر هنری برای جذب مخاطب همجنس خود دارند و راهکارهایی هنری برای حفظ و صیانت از مقام و منزلت زن در هر جامعه‌ای ارائه می‌کنند. به این ترتیب هنرمندان زن جهت محافظت از جامعه زنان مقابل جنگ رسانه‌ای و انحرافی حکومت‌های متخاصم فرهنگی نقش مهمتری دارند و وظیفه سنگین‌تری برعهده دارند.
خطیب در ادامه گفت: مردم آزاده هر جای دنیا خواهان عدالت اجتماعی هستند؛ پس حتی اگر آثار مقاومت به دست مردم آمریکایی برسد، بی شک مورد استقبال قرار می‌گیرد؛ حتی اگر با تلاش دولت‌های آنها برای ممانعت از دسترسی مردم به این آثار مواجه شود؛ چرا که ذات انسانی حق‌طلب است، حتی اگر در آمریکا زندگی کند. پس ما باید به هر شکلی و به هر شیوه ای چنین آثاری را به مردم تمام دنیا برسانیم تا صدای مقاومت اسلامی و حقانیت آن به گوش و جان همگان برسد و بنشیند.

وی در پایان گفت: آثار هنری دارای محتوا و درون‌مایه‌ای است که هنرمند با هدفی آن را می‌آفریند، اما ارائه آن به مخاطب کاری است که در درجه اول باید از سوی هنرمند انجام گیرد. بی شک اگر هنرمند از ابزار رسانه در راستای انتشار سراسری اثر خود به خوبی استفاده کند، اثرش بهتر دیده و موثر واقع می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha