۱۴۰۲.۰۴.۰۳

امروزه هوش مصنوعی یکی از داغ‌ترین اصطلاحات روز در فناوری به حساب می‌آید. دلیل این امر بسیار محکم است؛ در سال‌های اخیر نوآوری‌ها و پیشرفت‌های بسیاری در زمینه هوش مصنوعی پدید آمده که در گذشته تنها در حوزه فیلم‌های علمی تخیلی متصور بود، اما اکنون کم‌کم به واقعیت تبدیل شده‌اند و جایگاه خود را در زندگی انسان پیدا کرده است. بر همین اساس در صد و هفتمین کارگاه مکتب خانه طنز به مقوله «کمدی و هوش مصنوعی» پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ صد و هفتمین کارگاه مکتب خانه طنز با موضوع «کمدی و هوش مصنوعی» با تدریس «رضا ساکی» روزنامه نگار، نویسنده و طنزپرداز در سرای شهید آوینی پژوهشکده فرهنگ و هنر حوزه هنری برگزار شد.
آیا هوش مصنوعی می‌تواند کمدی بنویسد؟
شروع این جلسه با سوالاتی همچون آیا هوش مصنوعی می‌تواند کمدی بنویسد؟ چگونه می‌نویسد؟ چرا می‌تواند بنویسد؟ همراه بود و در پاسخ به این سوالات رضا ساکی گفت: چون کمدی نوشتن و طنزنویسی قاعده‌مند است، هوش مصنوعی قواعد را یاد می‌گیرد، تکرار می‌کند و می‌تواند طنز بنویسد.
این نویسنده و طنزپرداز یادآور شد: هوش مصنوعی می‌تواند بنویسد و همین حالا هم دارد این کار را به خوبی انجام می‌دهد. این مقوله جدیدی نیست. هوش مصنوعی کلیشه‌ها را یاد می‌گیرد و بر اساس آموخته‌های خود آن را می‌نویسد. نکته مهمی که در فن آوری تکنولوژی وجود دارد این است که تا چه زمانی و تا کجا جلو می‌رود؟ به عبارتی تا کجا قدرت دست انسان است.
مزایا و معایب هوش مصنوعی در طنز
ساکی افزود: باید زمان بگذرد و تا اتفاقی در این زمینه نیفتد، نمی‌توان از مزایا و یا معایب آن صحبت کرد. هنوز هوش مصنوعی در طنز به زبان فارسی به آن حدی نرسیده است که بتوانیم بگوییم چه عیبی یا چه مزیتی دارد. هر چه هست هوش مصنوعی در استفاده از قواعد موفق عمل خواهد کرد و شیوه‌هایی که در زبان‌های مختلف منجر به خنده می‌شود را یاد خواهد گرفت و طنز هم خواهد نوشت.
وی در پاسخ به این پرسش که این طنز چقدر ارزش ادبی دارد یا چقدر ما را می‌خنداند گفت: رسیدن به پاسخ این سئوال نیازمند گذر زمان است. زمانی که البته طولانی نیست.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha