۱۴۰۰.۰۴.۲۳

حمید علیدوستی شهرکی نویسنده رمان «بُرشکن» که هفته گذشته در نوزدهمین جشنواره قلم زرین موفق به کسب رتبه برتر شده بود، شب گذشته دارفانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، حمید علیدوستی شهرکی نویسنده رمان «بُرشکن» و برگزیده جایزه قلم زرین در سن ۵۱ سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد دارفانی را وداع گفت.

رمان «بُرشکن» نوشته حمید علیدوستی، در سال ۱۳۹۹ توسط حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تولید شد. این کتاب در ۱۵۶ صفحه با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این رمان به برهه‌ای از تاریخ که تأثیر فراوانی در زندگی مردم استان داشته می‌پردازد و با نمایش دادن سبک زندگی مردم آن زمان برخی از مناسبت‌های نادرست و پیامدهای منفی اقدامات حکومت پهلوی در زندگی مردم را روایت می‏‎‌‎کند. همچنین کتاب «وضعیت‌های نمایشی در شاهنامه فردوسی» یکی دیگر از آثار برجای مانده از این نویسنده فقید است. زنده‌یاد علیدوستی شهرکی که با رمان «بُرشکن» از تولیدات حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری و چاپ و انتشار سوره مهر برگزیده جایزه قلم زرین شده بود، روز گذشته در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری درباره سنت بُرشکنی گفته بود: «سنتی قریب به ۲۰۰ سال در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان در زمان درو گندم وجود دارد که فضای داستانی کتاب بر اساس این سنت روایت می‌شود.» انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha