۱۴۰۳.۰۸.۰۱

محمدمهدی دادمان، رییس حوزه هنری کشور به همراه هیأت همراه همزمان با آئین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «پاییز آمد» در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان زنجان حضور داشتند و با کارکنان و مسؤلان واحدهای تخصصی حوزه هنری دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، در این دیدار که بر مبنای گفتگو در راستای ظرفیت‌های فرهنگی هنری موجود در استان بود، کارشناسان واحدهای تخصصی حوزه هنری استان نیز به ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام واحد خود در سال جاری پرداختند.

رئیس حوزه هنری کشور در این دیدارها با اشاره به اینکه امید است با همت رئیس جدید حوزه هنری و همکاران حوزه هنری پرچم این نهاد فرهنگی روز به روز بالاتر به اهتزاز در بیاید و کارهای بیشتری تولید شود، اظهار کرد: ادبیات و هنر مقاومت و پایداری یکی از موضوعاتی است که باید در این زمینه به آن توجه بیشتری داشت.

دادمان ادامه داد: زنجان به لحاظ اتفاقاتی که در انقلاب و جنگ و هر عرصه‌ای که نیاز به فداکاری، ایثار و مقاومت داشته است، همواره جزو استان‌های نمونه و پیشرو در متعالی کردن اهداف بزرگ اسلامی بوده است که شناسایی صد سوژه در این زمینه و مستندهای ساخته شده در حوزه هنری زنجان، واقف به این موضوع هست.

زنجان شهر امام حسینی است و هنر باید در این شهر امام حسینی باشد/ توجه به ادبیات داستانی از اولویت‌های حوزه هنری است

وی با بیان اینکه در زمینه ادبیات پایداری وقت تنگ است و متاسفانه ما سرمایه‌های انسانی خود را به مرور زمان از دست می‌دهیم، به نقل قول جمله‌ای از آقای سرهنگی نویسنده مطرح ادبیات پایداری در سطح کشور، اشاره کرد که؛ «زمان همواره علیه ما اقدام می‌کند.»، در حقیقت در ادبیات پایداری هر یک روز و ساعتی که از دست می‌دهیم جبران‌ناپذیر است و خسارات بالایی را در این عرصه ایجاد می‌کند.

دادمان بر حرکت به سوی هنر دینی تأکید کرد و گفت: با زمینه‌های بومی که در استان زنجان وجود دارد، قطعا باید به این سو قدم برداشت چرا که مهم‌ترین نکته‌ای که در سند زیست‌بوم استان زنجان وجود دارد مؤکد این است که زنجان شهر امام حسین است و هنر باید در این شهر هنر امام حسینی باشد. حال در عرصه‌های مختلف ادبی!

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های تولیدی و اجرایی در این حوزه باید جدی‌تر گرفته شود تا هم در سطح استانی و کشوری شاهد کارهایی باشیم که رنگ و بوی امام حسینی داشته باشند؛ افزود: در چند سال اخیر نیز اتفاقات خوبی در عرصه ادبی استان در حال رخ دادن است که باید آن را حمایت کرد و مطلوبیت‌های هنر انقلاب اسلامی (چه در فرم، چه در داستان و...) را در آن لحاظ کرد چرا که در استان زنجان مطلوبیت لازم وجود دارد.

زنجان شهر امام حسینی است و هنر باید در این شهر امام حسینی باشد/ توجه به ادبیات داستانی از اولویت‌های حوزه هنری است

دادمان با اشاره به بسترسازی صورت گرفته در استان زنجان به منظور ورود هنرجویان به ادبیات پایداری که هم فرم و هم مضمون و نوع نگاه به جهان منطبق بر ایده انقلاب اسلامی است، گفت: این موضوع دقیقا همانند جهانی شدن انقلاب اسلامی است که ما نه فقط در لبنان و فلسطین و یمن و عراق، بلکه در دانشگاه‌های آمریکا هم شاهد بروز اتفاقاتی از این دست هستیم؛ یعنی سخنان ۴ دهه پیش بنیانگذار کبیر انققلاب اسلامی همچنان طرفدار دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سنوات گذشته ادبیات داستانی مورد غفلت واقع شده است، اضافه کرد: البته اکنون حوزه هنری ادبیات داستانی را جدی گرفته و روی آن تمرکز دارد که امیدوارم این امر منشأ برکت در شهرها و حوزه هنری استان شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha