۱۴۰۳.۰۷.۲۴

اجرای داستان فولکلور« علیشاه» با هنرمندی عاشیق «عربعلی رحیمی» از ۲۳ مهر ماه سال جاری در کانون عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ در این برنامه که به مدت دو ماه ادامه دارد، عاشیق  عربعلی رحیمی یکی از داستان‌های فولکلور آذربایجان با عنوان علیشاه را در برنامه هفتگی «عاشیقلار آخشامی» حوزه هنری آذربایجان غربی در مدت ۲۰ دقیقه بازگو می‌کند.

 کانون  عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی یکی از مراکز اصلی احیا و اجرای داستان‌های فولکلور در ایران است که در طول چندین سال گذشته چندین عنوان داستان را در قالب ده‌ها برنامه فرهنگی هنری برای مخاطبان خود در ارومیه اجرا کرده است.

در همین راستا مکتب عاشقی ارومیه یکی از مهمترین مراکز اصلی داستان‌های فولکلور در جهان است که هنرمندان عاشیق این دیار از قرن‌های گذشته تا به امروز این آثار هنری ادبی، که بخش مهمی از تاریخ منطقه بزرگی از جهان از چین تا اروپا است را سینه به سینه حفظ کرده و برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند.

 واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز با هدف حفظ این آثار و آشنایی نسل کنونی جامعه با آنها تاکنون مجموعه آلبوم موسیقی «ایپک یولو ناغیللاری» را در دو شماره تولید و منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha