۱۴۰۳.۰۷.۱۱

رئیس شورای شهر بوشهر در حاشیه بازدید از آثار تجسمی حوزه هنری با بیان اینکه ما اصالت را در آثار دیدیم، گفت: در بخش گنجینه‌ها آثار ماندگاری وجود دارد که آیندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، حتی می‌توان این آثار را به صورت دوره‌ای در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها معرفی کرده و به نمایش گذاشت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی؛ وحید نیک‌روش، در این بازدید، به خبرنگار روابط عمومی حوزه هنری گفت: این نهاد، از ابتدای انقلاب اسلامی با تفکر جریان انقلابی تشکیل شد و من معتقدم تا به امروز نیز این تفکر در آن ساری و جاری بوده و بر مبنای همان در حال فعالیت و پیشروی است.

وی ادامه داد: ما از ابتدا مرجعیت و اصالت را ذیل حمایت از هنرمندان در حوزه هنری شاهد بوده‌ایم، اما در بحث نقش ترویجی تفکر جریان انقلابی که باید در این مجموعه مورد توجه قرار گیرد، متوجه شدم که بیشتر هنرمندان حوزه، باسابقه هستند و حضور جوانان کمتر است. البته که شاگردان متعددی توسط این هنرمندان تربیت می‌شوند ولی تصورم این است که این جوانگرایی باید پررنگ‌تر دیده شود.

رئیس شورای شهر بوشهر اظهار داشت: امروزه ورود تکنولوژی به هنر، تأثیر زیادی در مسائل هنری و فراگیری آن داشته و با تولید انبوه محصولات هنری، اصل ماجرا به حاشیه رفته و صرفا افراد خاصی به سراغ موضوعات هنری در حیطه تفکر انقلابی می‌آیند؛ که البته تصور می‌کنم این موضوع شاید به نوعی از ضعف رسانه‌ای ما ناشی شود و اگر در رسانه، خوب به آن پرداخته شده و در امور فرهنگی ما لحاظ شود، حتما این موضوع هم مرتفع خواد شد.

نیک‌روش در پاسخ به این سوال که در این بازدید کدام بخش بیشتر مورد توجه‌تان قرار گرفت، گفت: بخش گنجینه‌ها برایم جالب بود، چراکه در این قسمت، آثار ماندگاری وجود دارد که آیندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: ما اکنون دنبال تاریخ گذشته‌مان هستیم و ممکن است از گذشته برای این جستجوی ما و سوالات‌مان آثاری باقی باشد یا نباشد. بنابراین باید آن آثاری را که موجود است، در فضایی مناسب حفظ، نگهداری و معرفی کرد.

نیک‌روش در ادامه توضیح داد: می‌توان این آثار را به صورت دوره‌ای در آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ها معرفی کرده و به نمایش گذاشت و حتی برخی از این آثار می‌توانند سرجلد کتب ما باشند.

رئیس شورای شهر بوشهر در پایان اظهار داشت: از این جهت نحوه نگهداری از آثار، برای من جالب بود، البته بخش اقتصاد هنرمندان هم خوب بود. چراکه مسائل اقتصادی هنرمندان هم مهم است و باعث می‌شود آن‌ها با تمرکز به کار فنی و هنری خود بپردازند.

بنا بر این گزارش، نیک‌روش به همراه محمدعلی ایزدپناه، معاون اداری مالی شهردار بوشهر و احسان زمانی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بوشهر، در این بازدید حضور داشت و آن‌ها با هدف آشنایی با ظرفیت‌های حوزه هنری و ایجاد امکان فعالیت‌های هنری و تجسمی در استان بوشهر از فضاهای مرتبط با هنرهای تجسمی حوزه هنری مانند گالری، کارگاه تجسمی، کارگاه مجسمه‌سازی، گنجینه و موسسه فرهنگی هنری نام بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha