۱۴۰۳.۰۶.۲۵

اصغر همت که داوری آثار بخش نمایش نخستین جشنواره فرهنگی هنری اتقان را برعهده دارد گفت: اینکه صرفا هنرمندان و کسانی که دچار معضلات کار هستند به تماشای آثار بپردازند، راه به جایی نخواهیم برد و بهتر است نمایش‌ها در کارخانه‌ها اجرا شوند و هم مسئولان و هم کارگران به تماشای آثار بنشینند.

اصغر همت داور بخش نمایش جشنواره «اتقان» در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری گفت:  اگرچه تمام آثار راه‌یافته به جشنواره فرهنگی هنری اتقان را هنوز مشاهده نکرده‌ام، اما تاکنون بیشتر از حد توقعم بوده است و متوقع نبودم که در اولین دوره جشنواره چنین آثاری و با این تعداد نمایش از سوی هنرمندان ارائه شود.

وی در خصوص پرداخت هنری با موضوع کار یادآور شد: در دهه ۷۰ داور اولین جشنواره کار و کارگری بودم که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد و متاسفانه به دلیل متوقف شدن این رویداد، به همان یک دوره محدود شد. متاسفانه بخش فرهنگی ارگان‌های ما همیشه بسیار ضعیف عمل کرده‌اند در حالیکه از جمله وظایفشان این است که به مقوله فرهنگ و هنر توجه کنند. حال بعد ۱۷ سال دوباره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفته که جشنواره‌ای را با موضوع کار برگزار کند که «اتقان» نام دارد و به معنای محکم‌کاری است و در آن صداقت در کار اصلی ترین چیزی است که باید رعایت شود یعنی موضوع تاکید شده در این رویداد به کار بستگی دارد.

همت همچنین با تاکید بر اینکه اولین اتفاقی که در جشنواره فرهنگی هنری اتقان باید رخ دهد، استمرار است اظهار امیدواری کرد: امیدوارم این جشنواره استمرار داشته باشد چراکه در ادامه جشنواره «اتقان» است که می‌توان به کیفیت واقعی  این رویداد اتکا کرد.

وی عنوان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در جشنواره «اتقان» می‌تواند رخ دهد این است که شرایطی فراهم شود تا در قالب آموزش یا تجربیاتی که افراد دارند حتی نمایش توسط کارگران ارائه شود. از نظر من کارگران یا مسئولان حوزه کارگری باید آثار جشنواره را ببینند تا به حل و رفع معضلات بپردازند.

همت تاکید کرد: مسائل موجود در حوزه کار از طریق نمایش‌های جشنواره مطرح می‌شود اما اینکه صرفا هنرمندان و کسانی که دچار معضلات کاری هستند به تماشای آثار بپردازند، راه به جایی نخواهیم برد. امیدوارم جشنواره اتقان در آینده به شکل بسیار گسترده و نه فقط در یک محدوده مکانی و توسط دستندرکاران جشنواره دیده شود، بلکه نمایش‌ها در کارخانه‌ها اجرا شوند و هم مسئولان و هم کارگران به تماشای آثار بنشینند.

داور بخش نمایش جشنواره اتقان افزود: حوزه نمایش پتانسیل خوبی در طرح و بسط موضوع کار و فرهنگ کار دارد. فرهنگ ما بیشتر دیداری است و آنچه که می‌بینیم اثرگذاری بسیار زیادی روی ما دارد و از این حیث نمایش در رفع مسائل این حوزه بسیار کمک‌کننده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha