۱۴۰۳.۰۴.۰۴

رضا میرکریمی، کارگردان مطرح سینمای ایران با حضور در افتتاحیۀ «پردیس سینمایی مهر مادر» که در شهر دزفول برگزار شد، بیان کرد: مکان مقدس، مکانی است که انسان‌ها با یکدیگر در تعامل هستند و تجربیات خود را به یکدیگر منتقل می‌کنند و کمک می‌کند که آن اجتماع به لحاظ فرهنگی فربه‌تر شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، رضا میرکریمی با ابراز خوشحالی برای حضور در شهرستان دزفول، گفت: خوشحالم بعد از مدت‌ها به دزفول آمدم و این طبیعت و تمدن که مهر مادری در آن موج می‌زند، حالا با این فضای هنری ساخته شده معنای دیگری دارد.

وی افزود: خاطراتی از دزفول برای من مانده است که هر یک قصه‌ای هستند. یک جمله معروف است که می‌گوید انسان‌های ثروتمند انسان‌هایی هستند که قصه بسیار شنیده‌اند. تجربه زیستی هرکس یک بار است و در این فرصت کم زندگی، قصه‌ها باعث می‌شوند، تجربه ما بیشتر شود.

میرکریمی با تقدیر از تیم جوان و خوش فکر حوزه هنری که روی زیرساخت‌های فرهنگی به خصوص سینما و سالن‌های سینمایی در شهرستان‌ها کار می‌کنند، اظهار کرد: انتظار می‌رود در کنار مهیا ساختن زیرساخت‌های فرهنگی برنامه‌ریزی مناسبی جهت تولید آثار متنوع اجتماعی و فرهنگی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شود زیرا معتقد هستم آن چیزی که هویت جمعی ما را در شهرها شکل می‌دهد، محل‌های تجمعی است که برای فعالیت‌های فرهنگی اتفاق می‌افتد.

این کارگردان سینما در ادامه، گفت: ضعف‌های زیادی در این زمینه داشتیم که به نظرم در حال جبران شدن هستند البته باید در کنار آن به فکر تولید محصولات متنوعی برای نمایش فیلم‌ها در این سالن‌ها باشد و حواسمان باشد که ذائقه مخاطب نیاز به حفاظت دارد و با تولیدات آثار متنوع باید مشوق مخاطبان برای ورود به سینما باشیم و سینما به قشر خاصی تعلق نداشته نباشد.

او بیان کرد: مکان مقدس، مکانی است که انسان‌ها با یکدیگر در تعامل هستند و تجربیات خود را به یکدیگر منتقل می‌کنند و کمک می‌کند که آن اجتماع به لحاظ فرهنگی فربه‌تر شود. اتوبون‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌ها شریان‌های اصلی یک شهر نیستند بلکه سالن‌های اجتماع مکان‌هایی هستند که مردم در آن یکدیگر را می‌بینند و در کنار هویت فردی خود به یک هویت جمعی می‌رسند و سینما یکی از آن مظاهر است.

میرکریمی در پایان تأکید کرد: سینما مکانی مدرن برای قصه گفتن و قصه ساختن است و هرکس زیرساخت سینمایی می‌سازد به فرهنگ و هنر کشور کمک می‌کند. هرکس فیلم می‌سازد به مخاطبان یاد می‌آموزد جای دیگری باشد. تا زمانی که جای دیگری نباشیم نمی‌توانیم انسان اخلاق‌مداری باشیم. قصه‌ها به همین دلیل انسان‌ها را بزرگ می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha