۱۴۰۳.۰۳.۲۶

«وعده صادق»، عملیاتی است که نقطه عطفی در مواجهه ایران با رژیم‌صهیونیستی محسوب می‌شود؛ عملیاتی که منجر به احیای بازدارندگی و تقویت موازنه نیروها به نفع ایران و محور مقاومت شد. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی به نقل از جوان آنلاین، عملیات «وعده صادق» که در پی حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق انجام شد، نقطه عطفی در مواجهه ایران با رژیم‌صهیونیستی محسوب می‌شود که دارای ابعاد بین‌المللی است. از این رو برگزاری رویداد ملی تولید آثار هنری «وعده صادق» می‌تواند راهگشای انعکاس و روایت دقیق و درست این عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز باشد. 

«وعده صادق»، عملیاتی است که نقطه عطفی در مواجهه ایران با رژیم‌صهیونیستی محسوب می‌شود؛ عملیاتی که منجر به احیای بازدارندگی و تقویت موازنه نیروها به نفع ایران و محور مقاومت شد. 

اما این عملیات چطور کلید خورد؟ سؤالی که پاسخی مشروح دارد، اما مفید و مختصرش این است که حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق در تاریخ ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و شهادت سردار زاهدی و همراهانش، عبور از خط قرمز قلمداد می‌شد که باعث شد ایران ضمن بازبینی در محاسبات پیشین در گذار از نبرد در «ناحیه خاکستری» تصمیم به اقدامی مستقیم و آشکارا علیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین بگیرد. 

در این عملیات حدود ۱۲۰ موشک بالستیک، ۳۰ موشک کروز و ۱۷۰ پهپاد به سوی فلسطین اشغالی پرتاب شد و به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، حداقل هفت موشک بالستیک به اهداف نظامی از جمله پایگاه هوایی نواتیم اصابت کرد. 
عملی‌کردن این اقدام، موجی از نگرانی‌ها را در کارشناسان و اندیشکده‌های امریکایی برانگیخت و آن‌ها دستاوردهای این عملیات را برای ایران مواردی، چون احیای بازدارندگی، اعاده حیثیت، آزمون پدافند رژیم اسرائیل، افزایش قدرت نرم و دستاورد دیپلماتیک برشمردند. 

حال عملیاتی با چنین ابعاد بین‌المللی چگونه می‌تواند بازتابی طولانی مدت داشته باشد و با توجه به هجمه رسانه‌ای غرب، آن طور که باید دقیق و درست دلیل انجام آن به دنیا مخابره شود؟ این سؤالی است که حوزه هنری انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آن فکر کرده و بخشی از پاسخ آن را در برگزاری رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» یافتند. 

رویدادی که نشست خبری آن اخیراً در حوزه هنری برگزار شد و ابوالفضل همراه دبیر رویداد به شرح چیستی و چگونگی آن پرداخت و گفت: رویداد «وعده صادق» مربوط به عملیات وعده صادق است و رویدادی رقابتی خواهد بود. بخش‌های این رویداد شامل ادبیات (شعر، داستان کوتاه و دل‌نوشته)، پویانمایی (انمیشین و موشن گرافیک)، هنرهای تصویری (کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه)، هنرهای تجسمی (پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور)، سرود، موسیقی و موزیک ویدئو) پادکست و استندآپ است. 

ابوالفضل همراه تأکید کرد: ما تلاش داریم تا ضمن بررسی زوایای «وعده صادق» و ارج نهادن به دستاوردهای آن، بانک اطلاعاتی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در محور مقاومت ایجاد کنیم. 

حجت‌الاسلام علی نادری معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه و رئیس شورای سیاستگذاری رویداد نیز گفت: ما به دنبال این هستیم که با هدف تبیین و مقابله با تحریف عملیات «وعده صادق» با به کارگیری ظرفیت مردمی، دعوت از هنرمندان و یک روایت هنری، زوایای این کار بزرگ را آشکار کنیم و در معرض قضاوت همگان قرار دهیم، برهمین اساس رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده‌صادق» را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

براساس تقویم اجرایی این رویداد، از ۲۱ خرداد جمع‌آوری آثار به واسطه وب سایت و پلتفرم شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی آغاز می‌شود و تا ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت و با بررسی آثار رسیده در مردادماه، اختتامیه رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه برگزار می‌شود و امید است اهداف آن به تمامی انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha