۱۴۰۳.۰۲.۰۴

میزگرد پاسداشت شعر و شخصیت زنده‌یاد عباس براتی‌پور ۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ در سالن اوستا حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، پاسداشت زنده‌یاد عباس براتی‌پور به همت مرکز آفرینش‌های‌ ادبی حوزه هنری امروز ۴ اردیبهشت ماه ساعت ۱۴ در سالن اوستا حوزه هنری برگزار خواهد شد.

عباسعلی براتی‌پور که به نام عباس براتی‌پور شهرت یافته سال ۱۳۲۲ در تهران متولد شد و در سال ۱۳۴۱ به استخدام نیروی هوایی درآمد. او از اواخر دوران تحصیل در دبیرستان به شعر و شاعری پرداخت. پس از پیروزی انقلاب رسما و به طور جدی به سرودن شعر مشغول شد و با شرکت در محافل ادبی فعالیت خود را گسترش داد و طی چندین دهه به عنوان دبیر جلسات حوزۀ هنری تبلیغات اسلامی و عضو شورای شعر خدمت ‌کرد.

وی در سال ۱۳۳۸ که به عضویت کتابخانه مجلس شورای ملی درآمد، فرصتی پیدا کرد که مطالعه کتاب‌های ادبی را در برنامه روزانه خود بگذارد و در این مدت به سرودن شعر نیز پرداخت. حتی زمانی که خارج از ایران تحصیل می‌کرد، از سرودن شعر و تفکر درباره آن غافل نبود.  او از شاعران آیینی بود که اشعار بسیاری دارد. اولین مجموعۀ شعرش را با عنوان بهت نگاه در سال ۱۳۶۹ منتشر کرد.  عباس براتی‌پور، ۱۳ سال مدیریت جلسات دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب را بر عهده داشت و اشعار متعددی را در وصف اهل بیت علیهم السلام سرود.

مجموعه شعرهای این شاعر عبارتند از: «چشم بیمار»، «بر تربت خورشید»، «غم دلدار»، «زمزمه مستی»، «بهت نگاه»، «وعده دیدار»، «کتیبه شکیب»، «سینای سبز عشق»، «با شقایق‌ها برادر»، «عطش عشق»، «داغ تشنگی»، «سوار مشرقی»، «در ساحل علقمه»، «ماه در فرات»، «گزیده ادبیات معاصر ۲۴ »، «زیتون و زخم» و «دل و دریا».

پاسداشت عباس براتی‌پور برگزار می‌شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha