۱۴۰۳.۰۲.۰۲

اشرف رفیعی که این روزها نمایش «سپیده» را در حوزه هنری روی صحنه دارد گفت: این اثر نوشته فهیمه حیدرزاده است و به ماجرای پرستاری می‌پردازد که مردم را دعوت به صبر و امید می‌کند.

اشرف رفیعی کارگردان نمایش «سپیده» در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: پروسه تولید این اثر از نمایشنامه‌نویسی تا اجرا، سه سالی است که آغاز شده است. این نمایش امسال ۵ اجرا در استان البرز و ۹ اجرا در حوزه هنری انقلاب اسلامی داشته که از این تعداد ۴ شب اجرا در تالار سوره حوزه هنری باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه «سپیده» درباره  یک پرستار در دوره کرونا است، اظهار کرد: این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای تلفیقی از کلیپ واجرای صحنه‌ای است. بخشی از این اثر نمایشی دیالوگ محور و بخشی دیگر با پخش کلیپ همراه است که شامل اجرای نمایش به واسطه سایه‌های ضبط شده هم می‌شود.

کارگردان نمایش «سپیده» بیان کرد: از آنجا که کاراکتر نمایش پرستار است، بازیگر این نقش لباس مخصوص کادر درمان در دوره کرونا شامل گان، شیلد، عینک، دستکش و ماسک بر تن دارد. او فردی است که در بخش کرونا کار می‌کند و به واسطه مواجهه با شیوع بیماری بسیار مستاصل است و توسط کتابی که از طریق دوستش به دستش می‌رسد، با داستان زندگی امام عصر (عجل الله) از دوره برهم خوردن عقد مادرشان «نرجس خاتون» تا ۵ سالگی امام عصر آشنا می‌شود. مطالعه این کتاب و ورود پرستار به زندگی امام زمان (عجل الله) باعث می‌شود تا او همه را دعوت به صبر، انتظار و امیدواری و آرامش کند.

رفیعی در سخنانش به این نکته اشاره کرد که «سپیده»، نمایشی ویژه بانوان است و حدود ۳۲ بازیگر دارد که هر فرد بنابر نقشی که روی صحنه دارند بازی در دو یا سه کاراکتر را عهده‌دار هستند.

وی بیان کرد: مخاطب در مواجهه با این اثر با کاراکتر نمایش همزادپنداری می‌کند و با خوب شدن حال سپیده، حال او هم  خوب می‌شود.

این کارگردان تئاتر با تاکید بر اینکه دیدن این نمایش برای شرایط کنونی لازم است گفت: با وجود اینکه کرونا کنترل شده اما وضعیت سخت‌تری امروزه وجود دارد و در اتفاقات غزه نیاز به ایمان قوی‌تری داریم، ضمن اینکه مردم غزه هم ایمانشان قوی است که توانسته‌اند سالها در برابر مقاومت کنند. در این نمایش مخاطب می‌فهمد که اگر ایمانمان قوی باشد زندگی شخصی و جمعی راحت‌تر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha