۱۴۰۳.۰۱.۰۴

مدیر مرکز آفرینش ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: اکثر دعوت شدگان به دیدار با مقام معظم رهبری برای نخستین بار در این جلسه شرکت خواهند داشت و سهم خوب و کم‌نظیری به بانوان شاعر در جمع مدعوین و شعرخوانان اختصاص یافته است که نسبت به میانگین سال‌های گذشته افزایش حدود هفتاد درصدی  دارد.

میلاد عرفان‌پور در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب که هرساله در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، جدی‌ترین و صمیمی‌ترین محفل ادبی و فرهنگی کشور است که فراتر از مرزهای ایران هم اثرگذاری دارد.

وی بیان کرد: طبق روال هر سال مدیریت علمی و محتوایی جلسه و فرآیند رسیدن به مدعوین و شعرخوانان با دفتر شعر حوزه هنری انقلاب اسلامی است. 

مدیر مرکز آفرینش ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال دفتر شعر، تلاش برای برگزاری جلسه دیدار شاعران با مقام معظم رهبری را از اوایل پاییز ۱۴۰۲ آغاز کرد و در قالب جلسات هم‌اندیشی نظرات متعددی مطرح شد که برنامه‌ریزی‌های نوآورانه‌ای را به دنبال داشت.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر دفتر شعر  و شورای ۱۲ نفره تخصصی، برای برقراری عدالت در دعوت‌ها و شعرخوانی‌ها و ارتقای کیفیت جلسه دیدار هم از نگاه مخاطب خاص و هم از دید  عموم مردم، از جمله مواردی بود که مدنظر قرار گرفته است.

عرفان پور تاکید کرد: از جمله کارهای انجام شده امسال ساختن سامانه‌ای از  اطلاعات مربوط به سالهای گذشته دیدار شاعران با مقام معظم رهبری است که به صورت یکجا قابل دسترس برای شورای تخصصی دیدار   باشد  تا بتوانیم به آمار حضور و شعرخوانی بیش از هزار شاعری که طی سالهای گذشته در این دیدار حضور داشتند دسترسی داشته باشیم و تصمیمات شورا مبتنی بر این آمار و کیفیت شعرهای مورد بررسی قرار گرفته، دقیق‌تر  باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال همچنین تلاش شده ورود شعرهای خوب به شورای تخصصی بیشتر از سالهای گذشته باشد و هم جشنواره‌های معتبر رصد شود و هم مسیرهایی که می‌شد به شعر خوب برسیم را بررسی کنیم.

عرفان پور افزود: شورای بررسی آثار، امسال تغییراتی داشت و جلسات متعددتری را برگزار کرد و ترکیب شورا قدری چابک‌تر و جوان‌تر شد. از بین تحولات ایجاد شده در شورا میتوان به اضافه شدن دو بانوی شاعر از بانوان شعر کشور اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که بعد از ده‌ها ساعت جلسه کارشناسی مدعوین  و شعرخوان ها در شورای تخصصی دیدار مشخص شدند.

 مدیر مرکز آفرینش ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: اکثر دعوت شدگان به دیدار با مقام معظم رهبری برای نخستین بار در این جلسه شرکت خواهند داشت و سهم خوب و کم‌نظیری به بانوان شاعر در جمع مدعوین و شعرخوانان اختصاص یافته است که نسبت به میانگین سال‌های گذشته افزایش حدود هفتاد درصدی  دارد.

وی بیان کرد:  امیدواریم با تمهیدات دفتر شعر حوزه هنری انقلاب اسلامی و مسئولان بخش اجرایی این دیدار، جلسه بسیار خوبی در پیش  داشته باشیم. 

وی در پایان گفت: باتوجه به نقدهایی که پیش از این به برخی جلسات وارد بود، با کسب نظر از شاعران شاخص و پیشکسوت، کوشیده‌ایم امسال با جدیت بیشتر و ایجاد نوآوری‌ها،  برخی خلأهای گذشته را پر کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha