۱۴۰۲.۱۰.۲۰

حوزه‌ هنری انقلاب اسلامی با شش فیلم در بخش‌های مختلف، در چهل‌ و دومین جشنواره‌ فیلم فجر حضور خواهد داشت.

به گزارش روابط‌عمومی حوزه هنری، ۶ فیلم  تولید شده حوزه هنری به بخش‌های سودای سیمرغ، انیمیشن و پویانمایی چهل‌ و دومین جشنواره‌ فیلم فجر راه یافته است.

احمد

فیلم سینمایی «احمد» که به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد، به بخش مسابقه چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر (سودای سیمرغ) راه یافته است محصول مشترک موسسه تصویرشهر و سازمان سینمایی سوره است.

این اثر برای اولین بار قصه‌ای ناگفته از ۱۸ ساعت ابتدایی حادثه تراژیک زلزله بم و اقدامی قهرمانانه در این ساعات پُرالتهاب را همزمان با بیستمین سالگرد این اتفاق روایت می‌کند.

امیرعباس ربیعی پس از فیلم‌های سینمایی «لباس شخصی» و «ضد» در فضای تاریخی، فیلم سینمایی «احمد» را در ژانر حادثه‌ای و در فضای متفاوت مقابل دوربین برده است.

تینو صالحی‌، هنرمند باسابقه عرصه تئاتر، در این اثر ایفاگر نقش شهید کاظمی است.

آسمان غرب

فیلم‌سینمایی «آسمان غرب» به نویسندگی و کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد، محصول بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره است که با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

این اثر جنگی اکشن که در لوکیشن‌های متعدد استان کرمانشاه فیلمبرداری شده با نگاهی متفاوت، رشادت، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر همرزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد. میلاد کی‌مرام در این اثر ایفاگر نقش شهید شیرودی خواهد بود.

این روزها مراحل پس‌تولید این فیلم سینمایی شامل تدوین توسط میثم مولایی، جلوه‌های ویژه بصری توسط جواد مطوری، صداگذاری توسط بهمن اردلان و ساخت موسیقی توسط مسعود سخاوت‌دوست برای حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در حال انجام است.

این اثر جنگی اکشن که در لوکیشن‌های متعدد استان کرمانشاه فیلمبرداری شده با نگاهی متفاوت، رشادت‌، غیرت و میهن‌دوستی خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر هم‌رزمانش را در روزهای آغازین جنگ به تصویر می‌کشد.

«آسمان غرب» دومین تجربه کارگردانی محمد عسگری پس از ساخت فیلم سینمایی «اتاقک گلی» است و اسامی سایر بازیگران آن به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

صبح اعدام

فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی و تهیه کنندگی علی شیرمحمدی دیگر محصول سازمان سینمایی سوره و بنیاد سینمایی فارابی است که به بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

«صبح اعدام» برشی از لحظات پایانی زندگی طیب حاج رضایی و اسماعیل رضایی است که در پی قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ محکوم به اعدام شدند. داستان این فیلم در فاصله زمانی ۵ تا ۶:۳۰ صبح این روز روایت می‌شود.

پیرنگ اصلی این داستان اعتراضی و سیاسی، اقتباسی از گزارش واقعی خبرنگار روزنامه کیهان از مراسم تیرباران این دو شخصیت است که بهروز افخمی پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش آن را به فیلمنامه «صبح اعدام» تبدیل کرده است.

علاوه بر ارسطو خوش رزم در نقش حاج اسماعیل رضایی، مسعود شریف در نقش طیب حاج رضایی، داود فتحعلی‌بیگی در نقش قاضی عسکر، پوریا منجزی در نقش کلیددار طیب، مهرداد نیکنام در نقش تیمسار، محسن آوری در نقش سرهنگ دادستانی و کاوه دارابی در نقش خبرنگار کیهان و فریبا آذرشب در نقش مادر حاج اسماعیل رضایی در تازه ترین ساخته بهروز افخمی نقش‌آفرینی می‌کنند.

باغ کیانوش

فیلم «باغ کیانوش» که به بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر راه یافته، به کارگردانی رضا کشاورز حداد و تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد محصول مشترک باشگاه فیلم سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

فیلم «باغ کیانوش» اثری ماجراجویانه و با محوریت نوجوانان است. این اثر روایتی از واقعه‌ای در دهه ۶۰ دارد که داستان آن اقتباسی از کتابی با همین نام از تولیدات کانون پرورش فکری است و شهرهای همدان، تهران و شهرقدس لوکیشن‌های اصلی این فیلم بوده‌اند.

شهرام حقیقت دوست، علیرضا آرا، مجید پتکی، با حضور عباس جمشیدی فر بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

عوامل این پروژه عبارتند از؛ تهیه کننده: محمد جواد موحد، نویسنده و کارگردان: رضا کشاورز حداد، مجری طرح: محمد گودرزی، مشاور کارگردان: حسین دارابی، مشاور نویسنده: احسان ثقفی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، طراح صحنه: بابک کریمی طاری، مدیر صدابرداری: حسین بشاش، طراح گریم: محمود دهقانی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سیاوش رمضانلو، تدوین: سیاوش کردجان، موسیقی: بامداد افشار، طراح لباس: مجید لیلاجی، مدیر تولید: محمداسماعیل کلبی آبادی، طراح و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، جلوه های ویژه کامپیوتری: محمد عبدی، انیمیشن: میلاد محمدی، عکاس: سعید کریمی و حسن شجاعی، روابط عمومی: عطیه موذن.

آپاراتچی

همچنین «آپاراتچی» فیلمی است که به کارگردانی قربانعلی طاهرفر هنرمند و فیلمسازی تبریزی در بخش فیلم اولی‌ها به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

فیلم سینمایی «آپاراتچی» که پاییز امسال جلوی دوربین رفته بود، دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.

این فیلم با نگارش حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه ۶۰ شهر تبریز می‌گذرد.

این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه‌کنندگی سجاد نصراللهی است.

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر و رضا ناجی در کنار بازیگرانی چون هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، امید روحانی و علیرضا استادی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. وحید مبصری، امین گلستانه، حسین عابدینی و ولی فروتن از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

رویاشهر

انیمیشن سینمایی «رویاشهر» جدیدترین اثر مرکز انیمیشن سوره به تهیه‌کنندگی مصطفی حسن‌آبادی و نویسندگی و کارگردانی محسن عنایتی است که در بخش پویانمایی جشنواره فیلم فجر اکران خواهد شد.

«رویاشهر» سومین اثر مرکز انیمیشن سوره است که داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات را روایت میکند که تصمیم دارد قهرمان رویاشهر شود. این اثر نگاهی به آینده دارد.

این اثر که تولید آن پس از انیمیشن «بنیامین» توسط شرکت آینده‌نگار آغاز شد، در رویداد رویازی ارائه و جزو تولیدات سازمان سینمایی سوره قرار گرفت که بعدتر معاونت فرهنگی شهرداری تهران و مجتمع مهوا نیز در روند تولید، از آن حمایت کردند.

چهل‌ودومین جشنواره‌ فیلم فجر از دوازدهم تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha