۱۴۰۲.۱۰.۰۲

مدیر مرکز مستند سوره گفت: وجه اشتراک تولیدات مرکز مستند سوره دو رویکرد ضداستکباری و ضداستعماری و ایران زیبای ما است که قهرمانانش مردم هستند.

امیر مهریزدان مدیر مرکز مستند سوره در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری، گفت: آثار مرکز مستند سوره، دارای دو رویکرد است که یکی تولیداتی است که در فضای ضداستکباری و ضداستعماری می‌گذرد و دیگری در چارچوب ایران زیبای ما.

وی ادامه داد: «ارجنا» و «داستان بارانی» به عنوان تولیدات مرکز مستند سوره که به جشنواره سینما حقیقت هم راه یافته‌اند، از این رویکرد برخوردارند.

مدیر مرکز مستند سوره  در تشریح صحبت‌های خود بیان کرد: آثار مرکز مستند سوره، دو رویکرد دارند که یکی فضای ضداستکباری است که در کشور وجود داشته و ما در دوره‌ای که با دشمنان خارجی زیادی در طول تاریخ کشورمان مواجه بودیم و دیگری آثاری که در چارچوب ایران زیبای  با قهرمانی مردم  قرار دارند. در این دسته مردمی که در ایران زیبا زندگی می‌کنند افراد عادی هستند که هر یک قهرمانی برای سربلندی ایران خواهند بود.

وی با اشاره اینکه دو  فیلم «ارجنا» و «داستان بارانی» آثاری با رویکرد دوم مرکز مستند سوره هستند اظهار کرد: امسال سه اثر از تولیدات مرکز مستند سوره به جشنواره سینما حقیقت راه یافت. مستند نیمه‌بلند «جمال الدین» به کارگردانی امیر روئینی و علی کوشا اثری است که به سید جمال‌الدین اسدآبادی می‌پردازد.

مدیر مرکز مستند سوره در معرفی هرچه بیشتر مستند «جمال‌الدین» اظهار کرد: این شخصیت تاریخی با هدف بیداری اسلامی به  کشورهای مسلمان آن برهه از تاریخ سفرهای مختلفی داشته تا مردم و سران کشورها را برای مبارزه با انگلیس به آگاهی برساند. همچنین این مستند در پایان به معمای گنگی پرداخته که سید جمال‌الدین اسدآبادی با مرگ طبیعی از دنیا نرفته و بر اساس شواهد و قراین توسط انگلیس ترور شده است.

وی در معرفی دیگر آثار اکران شده در جشنواره سینما حقیقت گفت: مستند «داستان بارانی» به کارگردانی حسین نژاد موسی و تهیه‌کنندگی هاشم مسعودی و مجتبی احسانی است که داستان جانباز مدافع حرم  را روایت می‌کند که برای حاجت خاص خود به شیوه شگفت‌انگیزی با موتور از مشهد تا کرمان سفر می‌کند تا جواب نیت خود را از شهید حاج قاسم سلیمانی بگیرد.

مهریزدان در ادامه به سومین اثر اکران شده در جشنواره سینما حقیقت اشاره کرد و افزود: سومین اثر راه‌یافته به جشنواره سینما مستند از تولیدات حوزه هنری شهرکرد است. «ارجنا» داستان پیرمردی است که به درخت قدیمی به نام «ارجنا» که در شهرکرد یک نوع قداست پیدا کرده و مردم برایش ارزش زیست محیطی قائل هستند می‌پردازد. پیرمرد در «ارجنا» برای احیای این درخت زحمت زیادی متحمل می‌شود  و در کنار کارهای روزمره‌اش از نگهداری دام گرفته تا رسیدگی به باغ و کشاورزی، تلاش می‌کند تا این گونه گیاهی به لحاظ تعداد و حجم کاهش پیدا نکند. او با وجود همه مشکلاتی که دارد همه وقت و انرژی خود را صرف احیای این گونه گیاهی در فضای روستاها و جنگل‌های شهرکرد می‌کند.

وی ضمن یادآوری دیدگاهها و نوع نگاه مرکز مستند سوره تاکید کرد: در فیلم «داستان بارانی» فضای اثر به حال و هوای دفاع از حرم و آرمان‌های انقلابی و شهادت کشیده شده و در مستند «ارجنا» با ملت و مردم قهرمان مواجه هستیم که از رویکردهای جدی ما در مرکز مستند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha