۱۴۰۲.۰۸.۲۰

کتاب «کله‌پاچه عروسی» حاوی روایت‌هایی ساده از روزمره‌گی‌هایی است که همنشینی طنز و شعر که خواندن این مفاهیم ساده اما پر مغز را هزاران بار لذتبخش‌تر کرده‌است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری؛ کتاب «کله‌پاچه عروسی» به قلم موسی عباسی و رسول سنایی حاوی روایت‌هایی ساده از روزمره‌گی‌هایی است که همنشینی طنز و شعر است . این کتاب گاه مخاطب را از ته دل به خنده وامی‌دارد و گاهی نیز افسوس و غم نهفته در کلماتش ذهن را درگیر می‌کند.

در فرهنگ مردمان کهگیلویه و بویراحمد هرکجا شعر و طنز با هم ترکیب شده‌ اثری به مراتب عمیق‌تر بر مخاطبانش داشته‌است. به عبارتی هرکجا طنز بر بال شعر نشسته تلخ‌ترین و گاهی نیش‌دارترین پیام‌ها چون شهدی ناب مطرح و ماندگار شده است. کله پاچه عروسی روایتی دلنشین از ماجراها و چالش‌های به ظاهر ساده زندگی مردم عادی در کهگیلویه و بویراحمد است که مسائلی ژرف و عمیق اجتماعی و فرهنگی را درخود نهفته دارد.

هم‌نشینی طنز و شعر شنیدن و خواندن این ساده‌های پر مغز را هزاران بار لذت بخش‌تر کرده‌است. این کتاب با مضمون طنز بومی و با زبان لری در ۲ بخش سروده شده‌است.

رسول سنایی و موسی عباسی از شاعران طنزپرداز مطرح کهگیلویه و بویراحمد سرایندگان اشعار این کتاب هستند.

«گرانی»،  «تورم»، «اینترنت»، «عشق جدید و عشق قدیم»، «عشق جدید»، «بخشی ﺍﺯ مناﻇرۀ ﺩختر شهر با پسرِ لُر» ‌، «عروسی»، «مشکله»،« نجولی سال ۱۳۶۴» و «توداری» گزیده‌هایی از اشعار موسی عباسی است که در این کتاب منتشر شده‌است.

بخش دوم کتاب نیز گزیده اشعار رسول سنایی شامل «آزمایش»، «بدبینی»، «پسته»، «تماته»، «صندلی»، «کله‌پاچه»، «مزاحم تلفنی» و «وامیه»  است.

این کتاب شامل ۱۹ قطعه شعر کوتاه و بلند بوده و دارای ۶۲ صفحه با تیراژ یک هزار و ۱۱۰ نسخه است.

این کتاب با حمایت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و توسط انتشارات سوره‌مهر چاپ شده است. موضوع اشعار این کتاب اجتماعی و فرهنگی است و علاقه‌مندان می‌توانند از فروشگاه‌های آنلاین آن را تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha