۱۴۰۲.۰۴.۲۵

پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس با عنوان «رویداد ملی رستا»، با محوریت «مد و رسانه» و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای فرهنگ عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حوزه هنری انقلاب اسلامی، تشکل زنان انقلاب اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس اسلامی و جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ایرانی روز شنبه 24 تیرماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد. 

به گزارش روابط عومی حوزه هنری؛ مهسا فرزان دبیر اجرایی این رویداد گفت: با توجه به دغدغه‌ای که ما در این سال‌ها داشتیم، تصمیم گرفتیم یک استانداردسازی با استفاده از رسانه در صنعت مد انجام دهیم.
وی افزود: این رویداد در 5 محور که شامل طراحی محصول، عکاسی و تیزر تبلیغاتی، تولید محتوای مجازی، استراتژی فروش و برندینگ و خبر حوزه مد بود، برگزار شد. 
فرزان عنوان کرد: ما با توجه به این 5 محور به دنبال این هستیم که یک بستری برای معرفی اصولی، اسلامی و استاندارد محصولات اسلامی در صنعت مد ایجاد کنیم. به همین منظور در سه بخش پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه ورود کردیم. 
وی یادآور شد: در پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس، 5 مربی در حوزه‌های طراحی محصول، عکاسی و تیزر تبلیغاتی، تولید محتوای مجازی، استراتژی فروش و برندینگ و خبر حوزه مد به شرکت کنندگان آموزش‌های لازم را می‌دهند. 
انتخاب ایده‌ها
دبیر اجرایی پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس اظهار داشت: در این رویداد قرار است که ایده‌ها جمع آوری شود و شرکت کنندگان با فکر و توانایی خود هر آنچه را که آموزش دیدند و برداشت کردند، در این جلسه در قالب ایده‌هایی که در روند آموزش پخته‌تر شده است، ارائه دهند. در انتها ایده‌های انتخاب شده به مرحله داوری می‌رسد و به نفرات برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد. این رویداد یکی از پیش رویدادهای ملی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است.
محتوای رویداد
فرزان تشریح کرد: این رویداد به صورت فرمت رویداد «استارتاپ ویکند» است که در جهان به مدت سه روز انجام می‌شود و ما «استارتاپ ویکند» را در یک روز برگزار کردیم. در مرحله اول شرکت کنندگان بارش فکری می‌شوند، ایده‌هایشان مطرح و سپس پخته می‌شود و در مرحله بعد ایده‌ها وارد جریان اجرایی قرار می‌گیرد. در این مرحله ایده‌ها از منظر اینکه چقدر قابلیت اجرایی دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
وی افزود: انتخاب ایده‌ها توسط مربی‌ها صورت می‌گیرد. در آخر ایده‌های برتر انتخاب شده و وارد مرحله پیاده‌سازی محصول می‌شود.
«رویداد ملی رستا» زیر ساخت‌ها را آماده می‌کند
فرزان یادآور شد: طبیعتا جشنواره‌ها نمی‌توانند در بازده زمانی خود به همه ابعاد موضوعات ورود و آن را پردازش کنند؛ به همین منظور این رویداد می‌خواهد زیر ساخت‌هایی را آماده کند که شرکت کنندگان آموزش‌های لازم را در جهت اینکه چگونه محصولات خود را معرفی کنند، ببیند. ما از افراد و فکرهای جدید دعوت می‌کنیم به این حوزه ورود کنند و محصولات خود را با یک نگاه جدید به جشنواره ارائه دهند.
انتخاب شرکت کنندگان
وی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این رویداد 70 نفر از سراسر ایران هستند و انتخاب آنها به این شکل بوده که در ابتدا یک گزینش در زمینه علاقه، توانایی و تجربه شرکت کنندگان صورت گرفته است، سپس موارد ذکر شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت به رویداد می‌رسد. 
جایگاه مد در رسانه
دبیر اجرایی پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس اظهار داشت: ما مد را در جایگاه یک رسانه می‌دانیم. به دیگر سخن می‌توان گفت مد و پوشاک ریشه در تمدن ما دارد. در این چند سال اخیر ما از تمدن خود فاصله گرفته و به سمت فرهنگ غرب و شرق رفته‌ایم. الان زمان آن است که باید فرهنگ، فقه و فلسفه خود را وارد رسانه لباس و محصولات را معرفی کنیم. به بیان ساده‌تر بتوانیم محصولات را در سطح استاندارد جهانی با سبک اسلامی خودمان معرفی کنیم. می‌توان گفت این رویداد یک قدم و چشم‌انداز جدیدی است و ما به دنبال این موضوع هستیم. 
تجربیات یک مربی
زهرا فراهانی، مدرس کسب و کار در حوزه مد و پوشاک و یکی از مربی‌های حاضر در پیش رویداد ملی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: به عنوان کسی که سال هاست در این عرصه فعالیت داشته‌ام در این رویداد از تجربیات خود برای کسانی که علاقمند هستند وارد عرصه مد و پوشاک شده و در این زمینه کارآفرینی کنند، می‌گویم. تا شرکت کنندگان بتوانند یک نقشه راه متناسب با هدف خود طراحی کرده و در نهایت منابع‌شان را مدیریت و تولید استاندارد با فرهنگ و قوانین کشور داشته باشند. 
وی افزود: حتی کسانی که در حوزه مد و لباس متخصص و شناخته شده هستند در مواقعی شاید خوب نتوانند در فضای کسب و کار رقابت کنند، از این رو من در مورد ورودشان به بازار کار به آنها کمک می‌کنم. 
هدف برگزاری 
این مدرس کسب و کار در حوزه مد و پوشاک عنوان کرد: هدف رویداد این است که به علاقمندان حوزه کارآفرینی، مسیر درست را نشان دهد که چگونه بتوانند وارد فضای کسب و کار شوند. باید بگویم بازار داخلی ما نیاز به تولید کنندگان داخلی دارد. اگر بتوانیم تولید کنندگان را هدایت کنیم که هر کدام یک گوشه‌ای از این خلاء را پر کنند هم در بحث فرهنگ‌سازی موفق عمل کرده‌ایم و هم اینکه توانسته‌ایم خیلی از افراد را توانمند کنیم.
انتهای پیام/ 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha