۱۴۰۲.۰۳.۰۸

سلسله درس‌گفتارهای شاهنامه، سه‌شنبه‌های هرهفته به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارایه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر، برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، یوسفعلی میرشکاک با هدف آشنایی مخاطبان با شاهنامه فردوسی به عنوان یکی از آثار حماسی ادبیات جهان، سه شنبه هر هفته در قالب سلسله درس‌گفتارهای شاهنامه به شرح و تفسیر گفتارهای شاهنامه، که از ابتدای شاهنامه شروع شده، می‌پردازد.

در این درس‌گفتارها، ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های ادبی و فکری این اثر حماسی توسط استاد میرشکاک با رویکردی ویژه و با ارجاع به آیات و احادیث و روایات اسلامی که فردوسی از آنها تأثیر گرفته یا ارجاع به اتفاقات و روایات تاریخی و فکری ارائه می‌شود.

فصل های اول و دوم این درس‌گفتارها، هر کدام در قالب 12 جلسه در سالن‌های سلمان هراتی، طاهره صفارزاده و سالن 407 برگزار شده است.

این برنامه اکنون در فصل سوم است و قرار است تا زمانی که استاد میرشکاک آمادگی برگزاری آن را داشته باشد ادامه پیدا کند. فصل سوم درس‌گفتارهای شاهنامه، ساعت 30: 17 تا 30: 19 سه‌شنبه‌های هرهفته به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با ارائه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر، در سالن سلمان هراتی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، روبروی کوچه پورموسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha