۱۴۰۲.۰۳.۰۷

تیمور آقامحمدی گفت: رمان‌های برگزیده سومین جایزه ملی ادبیات حماسی آثاری هستند که به لحاظ پرداختن به حماسه و برخورداری از ویژگی‌هایی که یک رمان را رمان می‌کند، جای تحسین دارند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، تیمور آقامحمدی که داوری آثار بخش رمان سومین جایزه ملی داستان حماسی را برعهده داشته درباره سطح رمان‌های ارائه شده در این جایزه ملی گفت: رمان‌ها هم به لحاظ کمی و هم کیفی از شرایط بسیار خوبی برخوردار بودند. ما در بخش رمان نزدیک به 200 اثر را دریافت کردیم که عموما آثار نویسندگان حرفه‌ای و کسانی بودند که سالها در عرصه رمان‌نویسی فعالیت می‌کنند.
وی اظهار کرد: در بخش نهایی سومین جایزه ملی ادبیات حماسی، 18 اثر را داوری کردیم که از این میان 8 رمان، نامزد دریافت جایزه شدند.
آقامحمدی ادامه داد: در نهایت آثاری که حائز رتبه شدند رمان‌هایی هستند که به لحاظ پرداختن به حماسه و برخورداری از ویژگی‌هایی که یک رمان را رمان می‌کند، جای تحسین دارند.
خلق آثاری که نسبت مستقیم با موضوع جایزه ملی دارند
داور بخش رمان سومین جایزه ملی ادبیات حماسی تاکید کرد: اکثر نویسندگان شرکت‌کننده در این دوره جایزه ادبیات حماسی نویسندگان شناخته شده هستند که هم سالها در این عرصه فعالیت کرده‌اند و هم آثاری را خلق کرده‌اند که نسبت مستقیم با موضوع جشنواره و حماسه بودن دارند و به لحاظ فنی از سطح قابل توجهی برخوردار هستند.
وی همچنین افزود: کیفیت رمان‌های ارائه شده در این جایزه تاحدی است که وقتی به این آثار در سپهر دیگری هم نگاه کنیم، رمان‌هایی را خواهیم دید که می‌توانند توسط مخاطب خوانده و دیده ‌شوند.
بر اساس این گزارش، سومین رویداد ملی جایزه داستان حماسی، پنجشنبه ۴خرداد با برگزاری مراسم اختتامیه در آرامگاه فردوسی در مشهد و معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha