۱۴۰۲.۰۲.۲۹

معصومه صفایی‌راد، نویسنده کتاب «استانبولچی»، در بازدید از غرفه سوره مهر از دیدارش با مقام معظم رهبری گفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، صفایی‌راد در حاشیه این بازدید درباره کتابش گفت: سفر به استانبول یک سفر کاملا برنامه‌ریزی شده بود. تصمیم من این بود که در دهه اول محرم به کشورهایی سفر کنم که در این ایام برنامه خاصی دارند. سفر اولم به این منظور، ، باکو بود که آن را نوشتم. کشور بعدی که مدنظر قرار دادم ترکیه و شهر استانبول بود؛ چرا که این شهر در روز عاشورا یکی از بزرگترین تجمعات را دارد. این سفر زمانی رخ داد که من تازه نامزد کرده بودم و تصمیم گرفتم که با نامزدم سفر کنم. یکی از خط‌های روایتی کتاب هم روایت زندگی شخصی من است. سفر بعدی که با یکدیگر رفتیم سفر اربعین بود که کار نگارشش تمام شده ولی هنوز منتشر نشده است. دوست دارم که در ایام مذهبی دیگر هم سفرهایی داشته باشم. مثلا در ماه مبارک رمضان و یا حتی ایام فاطمیه.
این نویسنده با بیان این که ترکیه یک کشور شناخته شده برای کشور ما است ادامه داد: چالش من همین بود که خیلی از نکات درمورد ترکیه را مردم ما دیده‌اند و می‌دانند. بنابراین تلاش کردم نکته مدنظرم چیزهایی باشد که مردم نمی‌دانند. پیدا کردن وجه دیگری از این شهر به دور از کلیشه‌ها تنها راه نجات سفرنامه من بود.
وی همچنین درمورد دیدار با مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب امسال گفت: قسمت بود که با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشم. کاملا اتفاقی شد که مدیرعامل سوره‌مهر به من گفتند در نمایشگاه حضور پیدا کنم. من با مقام معظم رهبری در آن روز در مورد کتابم گفتگو کردم. این اولین دیدار من با ایشان نبود. زمانی که بچه بودم به همراه پدرم در نمایشگاه کتاب قم ایشان را دیده بودم.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha