۱۴۰۲.۰۲.۲۳

در آستانه پخش سریال تلویزیونی «سوران» که اقتباسی از کتاب«عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب است، این کتاب برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران معرفی و عرضه خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، انتشارات سوره مهر که در سی و چهارمین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران با ۵۰۰ عنوان کتاب در حوزه شعر و ادبیات داستانی حضور دارد، به صورت ویژه به معرفی کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب می‌پردازد.
«سوران» نسخه سریالی «عصرهای کریسکان»
 نسخه سریالی کتاب «عصرهای کریسکان» با عنوان «سوران» توسط مرکزسریال سوره تولید شده و قرار است با خلاقیت سازندگان این محصول تلویزیونی، شرایطی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فراهم شود که بازدیدکنندگان در کنار خرید کتاب «عصرهای کریسکان»در غرفه انتشارات سوره مهر، با شخصیت‌های اصلی سریال «سوران» نیز آشنا شده و قصه این اثر را از زبان کاراکترهایش بشنوند. 
نشست تخصصی نسبت کتاب و سریال
برگزاری نشست تخصصی بررسی نسبت کتاب و سریال در محل کوشک کتاب نمایشگاه با حضور عوامل، نشانِ کتاب با نمایی از سکانس‌های مختلف اثر، بروشور معرفی «سوران» و کارت پستال معرفی شخصیت‌های اصلی همراه با دیالوگ‌های مختلفی از زبان آنها در معرفی قصه، از جمله برنامه‌های طراحی شده برای آگاهی‌بخشی بیشتر مخاطبان و ایجاد ارتباط میان کتاب و سریال این اثر است. همچنین ۵ غرفه سیار در سالن ناشران عمومی نمایشگاه کتاب تهران مستقر شده است تا برای شناخت بیشتر مخاطبان، اطلاعات مورد نیاز را ارائه کنند.
علاوه براین، نشست‌ جنبی «سینما کتاب» با رویکرد «واکاوی پدیده اقتباس»، با محوریت نگاهی به سریال «سوران»، با حضور عوامل ساعت 17 یکشنبه 24 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.
کتاب تحسین شده «عصرهای کریسکان» با قلمی شیوا و روان و خاطرات پرکشش و جذاب، جزو مجموعه آثاری است که به قلم کیانوش گلزار راغب- نویسنده و پژوهشگر ادبیات انقلاب اسلامی- حول محور وقایع و التهابات اوایل انقلاب اسلامی در منطقه کردستان و اقدامات گروه‌های تجزیه‌طلب به نگارش درآمده است. 
از دیگر آثار این مجموعه می‌توان به کتاب‌های «شنام»، «برده‌سور» و «سیطره» اشاره کرد که کتاب آخر، تازه‌ترین اثر این نویسنده است که در سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران برای نخستین بار عرضه خواهد شد.
 سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده، نویسندگی عباس ریاحی و تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، کاری از سازمان سینمایی سوره است که با اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته و به تولید رسیده و قرار است تابستان امسال روی آنتن رسانه ملی برود.
 این اثر که قصه عشق، مبارزه و میهن‌دوستی مردم کردستان را روایت می‌کند، پس از سریال «کاتب اعظم» که اقتباسی از کتاب «اعترافات کاتب کشته شده» بود، تولید مرکز سریال سوره است که اقتباس را مساله اصلی خود قرار داده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha