۱۴۰۲.۰۲.۱۷

کتاب «چندحبه قند» نوشته طاهره امامی برای سومین بار تجدید چاپ شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، کتاب «چند حبه قند» نوشته نوشته مریم شیدا که به خاطرات خواندنی پرستار دوران دفاع مقدس پرداخته است، با استقبال کتابخوانان به چاپ سوم رسید.

این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات رفعت‌السادات نعمت‌اللهی، از پرستاران دوران دفاع مقدس است که گوشه‌ای از حضور، شجاعت و از خودگذشتگی کادر درمان در این دوره را به تصویر می‌کشد.

پیش از این، رفعت‌السادات نعمت‌اللهی در هشتمین نشست «پاورقی» حوزه هنری که به نقد و بررسی کتاب «چند حبه قند» نوشته مریم شیدا اختصاص داشت، گفته بود که تمام مطالب ذکر شده در این کتاب اتفاقات واقعی است که وی در دوره پرستاری‌اش تجربه کرده است؛ دوره‌ای که وی به عنوان یکی از اعضای تیم پزشکی دانشگاه شیراز در سال 1358 برای کمک به زلزله زدگان خراسان و در تیرماه 1358به صورت گروه جهاد پزشکی در لامرد و مردادماه همان سال عازم کردستان شده است. وی در بخشی از خاطراتش به محدودیت امنیتی در کردستان و فعالیت گروهک کومله اشاره کرده که باعث شده بود به مجروحان در پادگان رسیدگی شود.یکی از نکات جذاب «چند حبه قند» از نگاه مخاطب روایت بسیار شیرین و جذاب آن است به طوریکه می‌توان گفت لهجه شیرین شیرازی راوی داستان و زبان ساده‌ و قابل فهمی که کتاب دارد یکی از علل اصلی در برقراری ارتباط عمیق میان مخاطب و «چند حبه قند» است.

کتاب «چند حبه قند» سال 1401 از سوی انتشارات سوره مهر با قیمت 85 هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha