۱۴۰۲.۰۲.۱۶

حسین عصمتی، مجسمه سازو نگارگر در یادداشتی درباره نمایشگاه آثار نقاشی منصوره عالیخانی که با عنوان«پژواک خیال» از دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه، در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست، نوشت:

نمایشگاه «پژواک خیال» خیال انگیز است. وهمی که در میان شکل و رنگ وجود دارد موضوع را که طبیعت است، موهوم و آثار را جذاب‌تر کرده است. این نمایشگاه جستجوی خانم عالیخانی است در جهت یافتن رابطه رنگ و شکل که آن را متفاوت کرده و با کیفیت بسیار خوب این کنکاش صورت گرفته است. می‌توان گفت تا حدودی آثار ارائه شده دکوراتیو و تزیینی، با رنگ آمیزی و ترکیب بندی‌های زیبا و خیال انگیز است. به طوری که هر کس دوست دارد یکی از آن¬ها بر دیوار منزل داشته باشد.
به نظر من تابلوهای موجود در نمایشگاه «پژواک خیال» به دلایلی که گفتم، زیبا است و مخاطب را به خود جذب می‌کند. از نظر رنگ، به تعبیری، نگاه هنرمند احساس گرایانه است. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت آثار ارائه شده در این نمایشگاه مانند یک منظرۀ خیال انگیز است که انسان آن را در خیال خود هم می‌بیند و هم نمی‌بیند. گاهی هم گویی از میان قطره‌های باران، دوردستی دیده می‌شود. شیوه رنگ¬گذاری به گونه-ای است، که در لابه لای رنگ‌ها، چیزهایی بر اساس تصور ذهنی خود پیدا می‌کنیم.
بطور مثال در یکی از تابلوها تصویری از آب و قایق را برداشت می‌کنیم ولی به لحاظ رنگی نمی‌توان گفت رنگ‌هایی که به کار رفته، رنگ آب است. اما درعین حال آن حس و حال را به ما منتقل می‌کند.
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha